فیلم آموزشی 91 تکنیک مدیریت زمان و برنامه ریزی (نوشتن چک لیست روزانه کارها) سجاد سلیمانی

فیلم شماره 2 – نوشتن لیست کارها

امروز درباره‌ی نوشتن لیست کارها نکات بسیار مهمی رو گفتم و آموزش کامل این روش رو هم براتون آوردم. نوشتن لیست کارها یکی از موثرین روش هاست که هر کسی در زندگی و کار خودش میتونه به کار بگیره.

شما در قسمت اول از برنامه 91 تمرین و تکنیک مدیریت زمان هستید، دوره‌ای که هر روز یک فیلم رایگان و یک تکنیک مدیریت زمان معرفی می‌کنم. هر روز قراره با تمرینی کوچک و ساده، به سمت نظم شخصی و برنامه ریزی حرکت بکنیم.

p2
آموزش کامل نوشتن لیست کارها برای مدیریت زمان و برنامه ریزی

تمرین شماره دو – نوشتن لیست کارها

این روش بهترین و ساده‌ترین شکل مدیریت زمان و انجام کارهاست که واقعا هم بیشتری تاثیر را داره، به همین دلیل تاکید بسیار زیادی دارم که این تکنیک در طول 91 روز آینده هر روز انجام بشه. در واقع زیر ساخت تمرین‌های دیگر، اینه که لیست کارهات رو نوشته باشی، چراش را داخل فیلم گفتم.

دیدن این فیلم از یوتیوب:

اگر فیلم بالا به هر دلیلی منتشر نشد، می‌توانید از این قسمت و از کانال یوتیوب من این فیلم را مشاهده کنید:

شنیدن فایل صوتی از کست باکس

من علاوه بر فیلم‌های ضبط و منتشر شده، تلاش کردم فایل صوتی این دوره‌ی آموزشی را هم منتشر کنم. اینجا شما می‌توانید فایل صوتی این قسمت را بشنوید:

اگر اهل شنیدن پادکست هستید و از نرم‌افزارهای شنیدن پادکست استفاده می‌کنید می‌توانید کانال مخصوص این دوره‌ی آموزشی را در کست‌باکس Cast Box دنبال کرده و دکمه Subscribe را بزنید تا آخرین فایل‌های منتشر شده به اطلاع شما برسد. همچنین در گوگل‌پادکست و اپل‌پادکست نیز این مجموعه را می‌توانید پیدا کنید.

شنیدن فایل صوتی از شنوتو

همچنین می‌توانید در سایت و اپلیکیشن در شنوتو هم این فایل‌های صوتی را دنبال کنید و بشنوید:

محتوای این فیلم (نوشتن لیست کارها)

۹۱ تمرین ساده و کاربردی برای مدیریت زمان و برنامه ریزی تو. هر روز یک تمرین

قراره تو ۳ ماه آینده هر روز یک نکته و یک تمرین بهت بگم که مدیریت زمان و برنامه ریزی خودتو منسجم کنی و به زندگیت نظم بدی، به کار نظم بدی. امروز تمرین شماره‌ی ۲ رو باهم مرور میکنیم.

《نوشتن لیست کارها》

ساده ترین شکل و موثرترین مدل برای انجام مدیریت زمان. نمیدونم اهلش هستی یا نه! نمیدونم تجربه داشتی یا نه! نوشتی انجام ندادی، نوشتی ناقص انجام دادی. من با هچکدوم از اینا کاری ندارم. تو برای مدیریت زمان خودت باید به نوشتن لیست کارهات مسلط باشی! پس تمرین امروز اینکه لیست کارهاتو انجام بدی، خیلی هم نمیخواد سخت بگیری.

یک کاغذ کوچیک برای شروع بردار؛ و توش کارهایی که امروزباید انجام بدی رو فقط بنویس. خیلی پیچیده نکن! (ممکنه ۵ تا یا ممکنه ۲۰ تا باشه) اینکه نمیرسی انجام بدی یه بحث دیگه‌ هست، که در ادامه بهش میپردازیم.

نوشتن لیست کارهای روزانه

اینکه کدومش مهمه، اینکه چطور اولویت بندی کنم، به هیچکدوم از اینا نمیخواد فکر کنی! الان تنها کاری که باید انجام بدی اینکه عادت کنی لیست کارها تو یادداشت کنی.

یکی از مهمترین روشهای مدیریت زمان

این تکنیک جزو مهمترین تکنیک هایی هست که در کل طول دوره باید انجام بدی. در تمام این ۹۱ روز آینده این تکنیک رو هر روز باید انجام بدی.

هر روز یک کاغذ برداری، هر روز لیست کارهاتو بنویسی حالا میتونی صبح بنویسی، یا میتونی شب قبل خواب لیست کارهای فردا رو بنویسی و فردا اونها رو انجام بدی.

من در ادامه تکنیک های متفاوت برای اولویت بندی، برای حذف کارها، برای بهتر انجام دادن اونها بهتون معرفی میکنم. ولی قصه اینکه تو یادداشت ‌کرده باشی که حرفی که میزنن (اینکارو انجام بده) موثر باشه.

اگه امروز گذشته (مثلا ساعت ۷ بعدازظهر هستش) و تو لیست نداری نگو امروز تموم شد! نه، برای همین امروز بگو من چکارهایی داشتم بعد روش خط بزن کدوم کارها انجام شده، لیست تو نگاه کن برای فردا لیست جدیدتو بنویس.

هرکسی روش خاص خودش رو داره

دوست من؛ عزیز من.

با فکر کردن خالی بدرد نمیخوره! این دوره بدرد کسی میخوره که اهل نوشتن باشه. یه گوشه یاد داشت کردن نباشه بدرد نمیخوره! با ذغال رو پوست میخوای بنویسی، با رنگ رو درو دیوار خونت میخوای بنویسی، یا با خودکار رو کاغذ. من کاری ندارم، باید بنویسی! باید بنویسی! یه گوشه برای خودت بنویس.

《دفترچه‌ی کاغذی پیشنهاد منه》

حالا اگه با اون راحت نیستی اینور اونور نمیتونی ببری، یا هر مشکل دیگه‌ای وجود داره! با برنامه‌ی وان نوت گوشی یا میتونی برنامه‌ی مایکروسافت نصب کنی و یادداشت برداری کنید…

یادداشت برداری ستون خیمه‌ی این شکل از آموزش هاست. وگرنه راه به جایی نمیبریم! یک شریک هم برای خودت سعی کن پیدا کنی. یه همراه، یه دوست، یه رفیق که تو این روزهای آینده، ماه های آینده باهات همراه باشه…

با همراه یا تنها، حرکت کن

این ویدیو هارو ببینه، انجام بده، چکت کنه… توهم انجام بدی و بهش گزارش بدی، اگرهم نبود هیچ اهمیتی نداره!

《لشکر یک نفره باش و بیا جلو…》

اما اگه همراهِ پایه و رفیق داشتی بهترِ دعوتش کن توی این مجموعه باشه مثل تو گوش بده، بپرسه و انجام بده، توهم از اون بپرسی و انجام بدی.

دوست داشتید به من کامنت بدید و به من هم نظراتتون و بگید. که من هم بتونم دوره رو اصلاح کنم و متناسب با نظرات شما پیش ببرم… هر روز یک تمرین، هر روز یک قدم کوچک بسمت بهتر شدن.

با من همراه باش رفیق.

برگشت به صفحه اصلی 91 تکنیک مدیریت زمان

امیدوارم امروز فقط به این تکنیک پایبند باشید و فردا به سراغ ِ تکنیک دوم بروید.

هر زمانی این تکنیک انجام شد، روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید تا به صفحه‌ی اصلی 91 تکنیک مدیریت زمان بروید:

لیست 91 تمرین و تکنیک مدیریت زمان

در اینجا می‌توانید مابقی تمرین‌ها و تکنیک‌ها را مشاهده کنید.

پیشنهاد جدی من این است که هر روز فقط و فقط یکی از این تمرین‌ها و تکنیک‌ها را مشاهده کنید و انجام دهید. در عجله کردن برای دیدن آنها، طمع نکنید که هیچ سودی برای شما ندارد.

4 thoughts on “فیلم شماره 2 – نوشتن لیست کارها

  1. ماندانا says:

    سلام. تازه بصورت اتفاقی واردشدم.چندفایل اول که جالب بوده انگارفقط۸۵تافایل نمیدونم تا۹۱میشه یانه.امیدوارم بشه.اما چون هم ویدیو.هم متن.وهم ویس خیلی لذت بردم.و نکاتش جالبه.فایلهام کوتاه خیلی خوبه…درحال انجام نکات هستم.موفق وسلامت باشین

    • سجاد سلیمانی says:

      درود بر شما
      ممنونم از شما که وقت خودتون رو اینجا خرج می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.