مدیریت زمان برای نوشتن پایان نامه و کنترل تنبلی و اهمال کاری

مدیریت زمان برای نوشتن پایان نامه | چگونه تنبلی و اهمال کاری را کنترل کنیم؟ | مناسب دانشجویان

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

امروز هم در خدمت شما دوستان عزیزم هستم با یک مشاوره رایگان دیگر. دوست عزیزی به نام آقای خدائی برای ما از «غول پایان نامه» گفته و پرسیده که چطوری میشه پایان نامه را نوشت. تنبلی و اهمال کاری و عقب انداختن کار باعث میشه نتونم این رساله را آماده کنم. برنامه ریزی و مدیریت زمان نمی‌تونم انجام بدهم و همیشه شکست می‌خورم.

اتفاق جالبی که افتاد این بود که اولین بار بعد از این همه مدت، من برای ضبط این فایل صوتی به سراغ یکی از دوستانِ خودم به نام سعید رمضانی رفتم و این پادکست و فایل صوتی را دو نفره ضبط کردیم. دلایل این کار را هم در ادامه خدمت شما خواهم گفت.

فکر می‌کنم این مقدمه کافی باشه و بریم سراغ این برنامه…..

. .

سوال و درخواست مشاوره درباره‌ی نوشتن پایان نامه

این سوال و درخواست مشاوره را در ابتدا با هم بخوانیم:

سلام آقای سلیمانی . من خدائی هستم. متاهل . دانشجوی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسیم که الان ترم ۷ هستم متاسفانه.

من پایان نامه ام رو ننوشتم.

این ترم یک میلیون تومان جریمه شدم و تا آخر دی وقت دارم که تمومش کنم وگرنه یک میلیون تومان دیگه باید جریمه تاخیر پرداخت کنم.

نمی‌دونم چرا طرفش نمیرم؟؟ هم انگیزه نوشتن دارم و هم ندارم.. همه آسیب ها و خسارت های ناشی از ننوشتنش رو میدونم ولی بازم اصلا رغبتی نمیکنم که طرفش برم.. دچار یک تنبلی خیلی مزخرفی شدم که نمی‌دونم چکارش بکنم..

هم خستم کرده و هم بازم اصلا حوصله اش رو ندارم. خیلی چیزها میدونم ولی بازم منجر به عمل و اقدام به نوشتنش نمیشه. روزی یک ساعتی تفریحی میرم طرفش ها اونم با هزار تکنیک و ترفند ولی بازم بی فایده ست..

باورتون نمیشه..باور خودمم نمیشه که نوشتن پایان نامه برام شده مث یک رویا و کوه بسیار بزرگ که اصلا حوصله اش رو ندارم ولی جزو اون چیزایی هست که باید انجامش بدم ولی نمیدم..

تیکه تیکه اش کردم و خوردش کردم. لقمه لقمه اش کردم ولی بازم نشد..اصن یک چیز ناخشیه که اصلن نمی‌دونم چکارش بکنم..

. . مشاوره رایگان - پاسخ به سوال .

فایلِ صوتی: مدیریت زمان برای نوشتن پایان نامه!

در این بخش می‌توانید فایل صوتی پاسخ داده توسط سعید رمضانی و سجاد سلیمانی را بشنوید

.

.

دانلود مستقیم و رایگان این پادکست (فایل صوتی) | ۴۳M

. .

این پادکست در سرورهای دیگر

راستش را بخواهید تا لحظه‌ی نوشتن این مطلب، من فایل‌های صوتی خودم را روی سرویس‌های حرفه‌ای پادکست ارائه نکرده‌ام. به همین دلیل فایل‌ها را فعلا در کانال آپارات و یوتیوب خودم بارگذاری می‌کنم. اگر به هر دلیل فایل صوتی بالا را نتوانستید بشنوید و دانلود کنید، از این بخش می‌توانید استفاده کنید

دانلود این فایل با کیفیت ۲۴۰P و یا کیفیت ۳۶۰P
. .

قبل از ارائه مشاوره و پاسخ دادن، مشورت کردم

آقای خدائی، همانطوری که دوستان و احتمالا تو می‌دانند من تا لحظه‌ی نوشتن این کلمات، کارشناسی بیشتر ندارم و عملا پایان‌نامه به معنایی که تو درگیرش هستی را نداشته‌ام. (اگر تجربه‌ی کارشناسی را بخواهی حساب کنی؛ داشتم!) برای همین به یکی از دوستان ِ خوبم بنام سعید رمضانی مراجعه کردم. 

سعید ۸ ترمه ارشدش رو تموم کرد. نوشتن پایان‌نامه را هم به اندازه‌ای که می‌توانست به تاخیر انداخت. الان البته که مشغول ِ یادگیری شدید هست. تا لحظه‌ی نوشتن این متن مترجم ِ کتاب ِ «پوست در بازی» آقای نسیم طالب بوده و سایت اوره را دارد و کلی سایت‌های دیگر هم از خدمت مشاوره‌اش استفاده می‌کنند. به همین دلیل فکر کردم که سعید می‌تونه گزینه‌ی خوبی برای دادن مشاوره‌ای باشه که تو درگیرش هستی.

در واقع برای تو دو نفر نظر دادن که من فقط پیرامون «تمرکز و مدیریت زمان» تو بحث خواهم کرد. «روش نوشتن ساده‌انگارانه و بدون سخت‌گیری» رو هم سعید پیشنهاد داده که هر دو این‌ها در فایل صوتی خدمت شما بیان میشه که امیدوارم بتونه گره‌ای از کارت باز کنه.

. .

محتوای این مشاوره شامل چه چیزهایی است؟

همانطوری که بالا برایت نوشتن سعید «روش نوشتن ساده‌انگارانه و بدون سخت‌گیری» رو پیشنهاد داده که در فایل صوتی به طور مفصل در موردش صحبت کردیم..

من هم چند نکته بهت گفتم که اینجا لینک‌های اون رو میارم تا اگر دلت خواست بهش دسترسی داشته باشی، اینجا بتونی به همه‌ی مراجعی که آدرس دادم مراجعه کنی.

.

دانلود رایگانِ جدول PDF مطالعاتی با پومودورو (کلیک کنید)

این فایل PDF در واقع همان جدولی است که در پادکست به آن اشاره کردم و گفتم که با این روش می‌توانی حداقل روی ۴ تا ۵ ساعت متمرکز روی مدیریت زمان خودت تمرین و برنامه‌ی «نوشتن پایان‌نامه» را به خوبی پیش ببری.

دانلود رایگان جدول مطالعه با پومودورو تکنیک pomodoro گوجه فرنگی

یکی از مشاوره های رایگان قبلی، خیلی به حرف های تو نزدیک بود، پیشنهاد می کنم اون را هم در این آدرس (تنبل هستم، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی ندارم…بشنوی..

. .

همه‌ی مشاوره‌ها + مطالب مرتبط دیگر

مشاوره رایگان مدیریت زمان

تیتربرای دیدن همه‌ی مشاوره‌های رایگان سایت اینجا را کلیک کنید

تیتربرای نوشتن یک سوال و گرفتن مشاوره رایگان اینجا را کلیک کنید .

تیتربرای آشنایی با دوره‌های آموزشی من اینجا را کلیک کنید.

تیتر اگر نیازمند مشاوره حضوری و آموزش هستید، می‌توانید از جلسات صددقیقه‌ای من که به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود، استفاده کنید. همچنین کلیه‌ی دوره‌های آموزشی مرا می‌توانید در این آدرس مشاهده کنید. (فردی یا سازمانی و شرکتی)

. . آدرس کوتاه این مطلب برای اشتراک با دیگران http://zaman.link/tmpn . .
لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۴ Average: ۳]

One thought on “مدیریت زمان برای نوشتن پایان نامه | چگونه تنبلی و اهمال کاری را کنترل کنیم؟ | مناسب دانشجویان

  1. ریحانه says:

    سلام .بسیار عالی بود راهکارهایی که ارائه دادین.ممنونم.امیدوارم به زودی بیام و اینجا بنویسم که به بهترین شکل کار پایان نامم رو تموم کردم😃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.