Marshmello مارشملو فیلم کامل

فیلم کامل آزمایش شیرینی مارشملو | تقویت اراده+هنر نه گفتن+به تعویق انداختن لذت های آنی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آزمایش شیرینی مارشملو marshmello یا همان تست مارشملو که آن را والتر میشل، استاد دانشگاه استنفورد آن را طراحی کرده است و یکی از بهترین نمونه‌های آزمایشی است که روی آدمیزاد انجام شده و نتایج آن شگفت‌انگیز و قابل تامل و بررسی است...

فیلم آزمایش مارشملو

قبل از آنکه درباره‌ی این آزمایش برای شما بنویسم، پیشنهاد می‌کنم این آزمایش را مشاهده کنید و رفتار کودکانی که در این فیلم هستند را با دقت فراوان زیر نظر داشته باشید:.

دانلود رایگان و مستقیم این فیلم

دانلود با کیفیت ۳۶۰P.
.

چه چیزی از آزمایش شیرینی مارشملو یاد میگیریم؟

این آزمایش سه گانه‌ی بسیار مهمی را به ما یادآور می‌شود:

  • تقویت اراده
  • هنر نه گفتن (منظور هنر نه گفتن به خودمان و نه دیگران!)
  • به تعویق انداختن لذت‌های آنی
marshmallow-experiment فیلم آزمایش و تست مارشملو - ویدیو
marshmallow-experiment فیلم آزمایش و تست مارشملو

.

سه مهارت بسیار مهمی که به مرور زمان با تمرین و خودآگاهی می‌توانیم آن‌ها را در خودمان رشد بدهیم. این شناخت رفتارهای آدمی، می‌تواند موجب تسلط بیشتر بر خودمان شود، ویژگی بسیار مهم یک #شخصیت که همه‌ی آدم‌ها آن را ندارند.ما در بحث بسیار مهم مدیریت زمان به هر سه مهارتی که بالا اشاره شد نیازمندیم.

«اراده» برای شروع کارها، خودکنترلی و ادامه‌دار برنامه‌ها و تصمیم‌هایی که گرفته‌ایم و «هنر نه گفتن به خود» که با «هنر به تعویق انداختن لذت» گره خورده است و در موارد بسیار زیادی می‌تواند موجب موفقیت یا شکست ما دربرنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌هایمان شود...

یک سوال مهم

چقدر خودمان را می‌شناسیم و برای مسلط شدن بر خود تلاش می‌کنیم؟ پاسخ شما به این پرسش، مسیر متفاوتی را در زندگی پیش رویتان قرار خواهد داد.

یک نکته‌ی متناقض درباره‌ی موفقیت آزمایش مارشملو

این متن را در ویکی‌پدیای فارسی خواندم اما فرصت نکرده‌ام درباره‌اش بیشتر بخوانم و اطلاعات کامل‌تری پیدا کنم. اگر کسی اطلاعات تکمیلی بهتری داشت، برای من هم بنویسد:

تا سال‌ها تست مارشمالو شاهدی برای اثبات این باور بود که خود کنترلی عامل کسب موفقیت است، تا اینکه گروهی از محققان دانشگاه روچستر به رهبری دکتر سالست کید، مطالعهٔ جدیدی را ترتیب دادند. در این مطالعه کید و همکارانش گروهی از بچه‌های سه تا پنج ساله را در همان موقعیت آزمایش مارشمالو قرار دادند اما نیمی از آنها را دست خالی بازگرداندند، یعنی بعد از ۱۵ دقیقه گفتند، متأسف هستیم، کلوچه‌ها تمام شده و خبری از پاداش و جایزه نیست. بعد از آن مجدداً بچه‌ها تحت آزمایش مارشمالو قرار گرفتند.
نتیجه قابل پیش بینی بود، گروهی از بچه‌ها که با بد قولی دفعهٔ قبل مواجه شده بودند، این بار دیگر به قول داده شده اعتماد نکردند و یک کلوچهٔ نقد را به دو کلوچهٔ نسیه ترجیح دادند. نتیجهٔ این مطالعه یک بار دیگر نشان داد تحلیل رفتار آدمیزاد به این سادگی‌ها هم نیست. شاید مهم تر از قدرت اراده، تجربه‌های قبلی آدم‌ها است که به آنها در کسب موفقیت کمک می‌کند.

...

فیلم‌های آموزشی رایگان

اگر علاقمند هستید فیلم‌های آموزشی رایگان بیشتری را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنم به صفحه‌ی تلوزیون زمان مراجعه کنید که آرشیو بزرگی از فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی است:

صفحه‌ی اصلی تلوزیون زمان – فیلم‌های آموزشی

لینک کوتاه این نوشته برای آدرس‌دهی:

http://zaman.link/mshm

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۴ Average: ۴]

One thought on “فیلم کامل آزمایش شیرینی مارشملو | تقویت اراده+هنر نه گفتن+به تعویق انداختن لذت های آنی

  1. Sanaztaheri11 says:

    دروو بسیار عالی بوود …چرا که ما اگر صبر کنیم ز غوره حلوا سازیم …اراده ..صبر و استقامت…بله به نشانه وپیام خداوند… برای خلق دنیایی زیباتر…امید و اراده .. اعتماد
    درکل خودسازی و رشد درون کشف نیروی درون خلق خواسته ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.