کیک تولد خاص و نوشته جالب روی آن

کیک تولد جدید و جالب | لحظه حال و اکنون فراتر از تاریخ تولد |داستان کیک تولد

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

امسال چهارده آبان و روز تولدم، برخلاف سالهای گذشته جمع شلوغی را به بهانه‌ی جشن تولد در کنارم نداشتم. می‌خواستم خلوتی بسیار کوچک (دو نفره‌ای) داشته باشم، چرا که امسال به واسطه‌ی انتخاب‌هایی که این روزها درگیرش هستم، قرار است اتفاقات بزرگی در زندگیم رخ بدهد. اما کیک تولد من همچنان خاص و جالب و دوست داشتنی بود!

صدالبته که این اتفاقات در سطح زندگی من بزرگ است و اگر بخواهیم مقیاس را کمی بزرگ‌تر کنیم، تقریبا هیچ اتفاق خاصی نیست و خیلی‌ها انجام داده‌اند یا مشغول انجام دادنش هستند.

یکی از تغییرات بزرگ زندگی من، تغییر باورهایم درباره چیزهایی است که بسیاری از مردم به‌سختی آنها را باور دارند. من در تلاش هستم که مدل ذهنی خودم را روز به روز توسعه بدهم، پارادایم‌های بزرگ زندگی‌ام را بشناسم و تغییر دهم و الگوی خاص خودم را برای رشد کردن پیدا کنم.

چنین راهی بسیار دشوار است. اما اگر اهل سخت‌کوشی و تلاش باشی، ادامه‌دادنش بسیار لذت بخش است. عمیق‌ترین لذت‌ها را به گمان من می‌شود در همین کشف‌ها و تغییرها تجربه کرد. .

فیلم صحبت‌های من

در فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای زیر من آنچه که در این متن آمده را بیان کرده‌ام. با حوصله‌ی زیاد، خستگی ناشی از یک روز شدید کاری و جمع‌بندی کردن صحبت‌ها این ویدیو را ضبط کرده‌ام و امیدوارم برای شما بیننده عزیز بتواند سوالات جدید خلق کند، ایده‌ای نو بدهد و کمی فکر را قلقلک بدهد:.

. دانلود این ویدیو با کیفیت ۳۶۰P و همچنین کیفیت ۴۸۰P

  •  همین ویدیو در سایت یوتیوب (این آدرس) هم بارگزاری شده است. اگر ویدیو بالا پخش نشد، می‌توانید در این آدرس آن را ببینید..

فایل صوتی MP3 این ویدیو

در این بخش می‌توانید فایل صوتی ِ ویدیو بالا را بشنوید یا دانلود کنید:

دانلود مستقیم و رایگان این فایل صوتی..

تغییر پارادایم: سن و سال چه معنی داره؟

جدای از انتخاب‌های بزرگ (یا کوچکی) که این روزها دارم، به گمان من یکی از پارادایم‌های مهمِ زندگی من تغییر کرده است و دیگر تاریخ تولد و سالروزش و حتی سن و سال و تعداد سال‌هایی که زندگی کرده‌ام برایم اهمیت خاصی ندارند.

برای همین هر سالی که چهارده آبانماه می‌رسد به همین بهانه، لحظه حال و اکنون را برای خودم یادآوری می‌کنم. به گمان من می‌توانم بهترین شکلِ زیستن را در همین حالا تجربه کنم. همین حالایی که در تمام لحظات زندگیم جریان دارد.

چند وقت قبل در یکی از نوشته‌های قبلی به چالشی پیوستم که عکس دوران پیری خودمان را می‌توانستیم توسط نرم‌افزاری مشاهده کنیم (در واقع برایمان حدس بزند که اگر زنده بمانی، با توجه به الگوریتم‌های ماشین من، تو کجایی و چه شکلی هستی!). در آدرس زیر می‌توانید آن را بخوانید:

آینده فراتر از پیری

به گمانِ خودم این طرز تفکرها نشانه‌ای مهم از دگرگونی ساختار فکر من دارد. یک پارادایم شیفت بزرگ که حاصل تغییر مدل ذهنی من است. تغییری که در زمانی طولانی و با پیوستگی و تکرار و تمرکز بسیار بدست آمده است. ساده نبود، اما ماحصل و میوه‌ی تلاش‌هایش را بسیار دوست دارم.

همانطوری که در معرفی فیلم Room (در این آدرس) داشتم، الان حال آن پسربچه‌ای را دارم که از اتاق کوچک محل تولدش خارج شده و چون ذهنش باز شده دیگر به هیچ وجه حاضر نیست به آن روزها و آن محل باز گردد. این حال من است که دیگر نمی‌خواهم مدلی که قبلا فکر می‌کردم را داشته باشم:

فیلم ۲۰۱۵ ROOM

.

فیلم ۲۰۱۵ ROOM

کیک تولد جدید و جالب من: لحظه اکنون

سال قبل جشنی کوچک به همراه دوستانم گرفتم و کیکی را با هم برش زدیم و در کنار هم خوردیم. اینجا گزارشش را دادم و از همه قدردانی کردم این عکس کیک تولد آن روز من بود:

کیک تولد با نوشته‌ای خاص و جالب برای همه ی آدم‌ها!

.

امسال کیک تولدی برای من از سمت عزیزی فرستاده شد و دیدم که مزین شده به کلمه‌ای جاودانه و عمیق که از دیدنش بسیار لذت بردم. کیک تولد امسال من هم خاص و جالب بود، زیبا و دوست‌داشتنی. عکسش را در اینجا برایتان می‌گذارم:

کیک تولد زیبا و خاص و جالب و نوشته آن — اکنون و لحظه حال

..

مزایایی تلاش برای حضور لحظه‌ی حال

این کیک و نوشته‌ی روی آن خروجی و محصول ِ یک باور عمیق در من است. من از سن و سال و تاریخچه گذشته‌ام. جشن تولد برای من، نه اینکه ارزشمند نباشد، نه اینکه از سروپرایزها و شادی‌هایش لذت نبرم و دوست نداشته باشم، نه اینکه دیدار دوستان و عزیزانم را با اشتیاق به انتظار ننشینم، نه! همه‌ی اینها هست، اما آنچه به تازگی برایم پیش آمده چشیدن مزه‌ی اکنون است. اوج لذتِ من، حضور آگانه در لحظه‌ی حال است.

من مشتاق ِ آنم. بهترین محصولی که می‌توانستم بدست بیاوریم، همین بوده است و بس.

بر اساس همین باور و نگاه من تمرین می‌کنم، همیشه تمرین می‌کنم تا در لحظه اکنون باشم. نه اینکه صددرصد توانسته‌ام موفق باشم، نه! اما بسیار هشیارتر و شادتر از قبل زندگی می‌کنم. جهت‌دارتر و مرکزدارتر از قبل هستم و در تلاش برای خلق معنایی در زیست جهان خودم. همه‌ی اینها به لطف تلاش برای بودن در لحظه حال و لمس ِ حداکثری اکنون است.

یادآوری همیشگی و دائمی ماندن در لحظه اکنون

این کیک تولد فقط یک بهانه سالیانه برای من است که نظام ِ نوین باورهایم را تثبیت کنم. اما اگر بخواهم این پارادایم جدید را به ساختاری محکم تبدیل کنم، نیازمند معجزه‌ی تمرین و تکرار دائمی هستم. به همین جهت من از ابزاری ساده اما بسیار قدرتمند به نام قطب نمای زمان استفاده می‌کنم و همیشه آن را روی میز و کنار دستم دارم:

قطب نمای زمان

برای آشنایی بیشتر با قطب نمای زمان – کلیک کنید.

عکسی که بالا مشاهده می‌کنید قطب‌نمای زمانی است که من همیشه روی میز خودم دارم. پایه‌ای ترین جهت و بخش ِ این قطب نما، لحظه اکنون است. بودن در لحظه‌ی حال، بزرگترین دستاوردی است که می‌توانیم در زندگی خودمان داشته باشیم. 

قطب‌نمای زمان ابزاری است که من به وسیله‌ی آن، همیشه به خودم یادآوری می‌کنم که باید در لحظه اکنون زندگی کنم.

.

یکی از تمرین‌های مهم من برای حضور در لحظه حال

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانیم همواره در لحظه‌ی اکنون زندگی کنیم. مگر می‌شود؟ به چه شکلی؟

اگر بخواهم یکی از ابزارها و روش‌های این کار را خدمت شما بیان کنم، باید بگویم کنترل و خاموش کردنِ گفتگوی درونی Self talk مهم‌ترین ابزار ما برای بودن در لحظه حال است. را می‌شود کنترل و مدیریت کرد.

باید بگویم کنترل و خاموش کردنِ گفتگوی درونی Self talk مهم‌ترین ابزار ما برای بودن در لحظه حال است.

اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر و بهتر مطالعه کنید و یاد بگیرید، من به شما مطالعه مطلبی را پیشنهاد می‌کنم به نام:  قطب نمای زمان چیست؟  این نوشته و ابزار ساده می‌تواند یک تمرین دائمی برای شما باشد.. .

مدیریت زمان یعنی….

اینجاست که من به شدت توصیه می‌کنم باید یک تعریف نوین از مدیریت زمان داشته باشیم. من به یک تعریف کامل‌تر و بهتری از مدیریت زمان و آن‌چیزی که دغدغه‌ی زمان‌جویان برای داشتن یک مدیریت زمان درست برای زندگی است رسیده‌ام که آن را اینجا برای شما بیان می‌کنم:

تعریف جدید مدیریت زمان — سجاد سلیمانی

مدیریت زمان یعنی

تلاش برای استفاده بهتر از فرصت زندگی. .

آن کیک تولد و آن نوشته باز هم حرف‌هایی دارد…

این‌ها بخشی از نظام باورهای نوین من هستند که به آنها اشاره کردم. البته تلاش کردم با ایجاد لینک‌های داخلی متعدد برای هر مطلب، به علاقمندان کمک کرده باشم بتوانند به راحتی به هر مطلب و منبعی دسترسی داشته باشند. قصه‌ی کیک تولد من اینجا به پایان می‌رسد.

امیدوارم بتوانم با نوشته‌ها و ایده‌هایی نو که در طول ماه‌های آینده بدست می‌آورم، همین باورها را هم سوهان بکشم و تروتمیز کنم و یاحتی به کل، از نو بازسازی کنم.

معجزه‌ی نوشتن به من کمک می‌کند بتوانم چنین افکاری را ثبت کنم و بعدها آنها را مرور کنم. قطعا تغییرات آنها می‌تواند برای من نشانه‌ی آن باشد که زنده بودم و بازهم یاد گرفتم. .

پی‌نوشت:

این‌ مطلب به از داستان‌های زندگی من هم هست. هر بار یک بخش از زندگی و افکارم را آنجا به اشتراک می‌گذارم که می‌توانید در این آدرس بقیه‌ی آنها را ببینید...

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۳]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.