دانلود رایگان کتاب های شروین وکیلی نظریه زروان 1

دانلود رایگان ۷۳ جلد کتاب PDF | کتابهای دکتر شروین وکیلی – نظریه زروان

زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

یکی از استادانی که در طول زندگی افتخار آشنایی و شاگردی او را داشتم دکتر شروین وکیلی هستند. استادی باسواد، بسیار سخت‌کوش، متمرکز، جنگجو و بااراده‌ی قوی که در پیِ انداختن طرحی نو و ایده‌ای نو برای زیستن بهتر تلاش‌های فراوانی داشته است و البته باید او را یک ایران‌دوست واقعی بدانیم که در مجموعه‌ی فکری ایران بزرگ، تلاش‌های علمی و تولید محتوایی بسیاری داشته است.

به مناسب نوروز شروین عزیز همه‌ی کتاب‌های چاپ شده‌ی خود را به صورت فایل PDF در اختیار مخاطبان و دوستان خویش قرار داد و من بعد از چند ماه بالاخره تصمیم گرفتم این کتاب‌ها را در کتابخانه‌ی زمان به عنوان کتاب‌های پیشنهادی به شما زمان جویان گرامی تقدیم کنم.

کتاب‌هایی با تنوع بسیار موضوعی و میان‌رشته‌ای که توسط دکتر نوشته شده‌اند و میان این همه کتاب، با هر سلیقه  و رشته‌ی تحصیلی با احتمال فراوان بتوانید کتابی را پسندیده و برای خود داشته باشید. دانلود این کتاب‌ها رایگان هستند و رایگان باقی خواهند ماند.

البته ناگفته نماند که این معرفی و این مطلب، یکی از مطالب منتشر شده در کتابخانه زمان است. کتابخانه‌ای که تلاش می‌کنم کتاب‌های مورد نیاز برای مدیریت زمان و مورد علاقه را در آن منتشر کنم، شما در آدرس زیر می‌توانید به صفحه‌ی اصلی این کتابخانه دسترسی داشته باشید:

کتابخانه زمان

کسب اجازه مستقیم از نویسنده

با توجه به اینکه این کتاب‌ها به صورت رایگان منتشر شده و در اختیار دوستان قرار گرفته‌اند، اما من باز هم با شروین عزیز تماس گرفته و از ایشان کسب اجازه کردم که تصویر آن در ادامه آمده است:

کسب اجازه برای انتشار کتاب‌های دکتر شروین وکیلی - دانلود رایگان PDF
کسب اجازه برای انتشار کتاب‌های دکتر شروین وکیلی

چرا این کتاب‌ها را نوشته‌ام؟ حرفِ حساب من چیست؟

در این ویدیو کوتاه دکتر شروین وکیلی درباره‌ی دلیل نوشتن این کتاب‌ها و مسیر علمی که سپری کرده‌اند می‌گوید. پیشنهاد می‌کنم قبل از دانلود این فایل‌های PDF این چند دقیقه را بشنوید:.

یک نکته قبل از شروع به مطالعه این کتاب‌ها

کتابهای مجموعه‌ی زروان به شکلی تنظیم شده‌اند که هرکدام‌شان به تنهایی خواندنی هستند و استقلال معنایی دارند. با این همه اگر قصد فهم عمیق این دستگاه نظری در میان باشد، لازم است همه‌شان خوانده شوند.

علاقمندان می‌توانند بسته به پرسشهای کلیدی خود یا گرایش نظری و تخصصی که دارند از زاویه‌ی جامعه‌شناسی (نظریه‌ی قدرت)، روانشناسی (روانشناسی خودانگاره)، علوم طبیعی (درباره‌ی زمان)، یا روش‌شناسی (نظریه‌ی سیستمهای پیچیده) خواندن مجموعه را آغاز کنند.

اگر قصدِ خواندنِ نظام‌مند و پله به پله‌ی نظریه در میان باشد، بهتر است به همین ترتیب که کتابها در این برگه چیده شده‌اند، خوانده شوند...

مجموعه کتاب‌های زروان

هسته‌ی تئوری آثار دکتر شروین وکیلی عبارت است از نظریه‌ای سیستمی که دیدگاه زروان نامیده می‌شود. این دستگاه فکری از کاربستِ نظریه‌ی سیستم‌های پیچیده برآمده و پیوند «من»ِ خودآگاه و کالبد زیست‌شناختی‌اش با «نهاد» اجتماعی و ساختارهای فرهنگی را صورتبندی می‌کند.

از آنجا که زمان در شکل‌گیری مفهوم «من» نقشی کلیدی دارد، این دیدگاه «زروان» نامیده می‌شود، که نام ایزد زمان در ایران باستان بوده است. (اگر علاقمند هستید می‌توانید به صورت مختصر و چکیده با نظریه زروان در این آدرس آشنا شوید)

دانلود رایگان PDF کتاب نظریه سیستم‌های پیچیده

. دانلود رایگان PDF کتاب روانشناسی خودانگاره

. دانلود رایگان PDF کتاب نظریه‌ی قدرت

. دانلود رایگان PDF کتاب نظریه‌ی منش‌ها

. دانلود رایگان PDF کتاب درباره‌ی زمان – زروان کرانمند (در این آدرس بشنوید و بخوانید)

دانلود رایگان PDF کتاب زمان، زبان، زنان (در این آدرس بخوانید و بشنوید)

دانلود رایگان PDF کتاب جام جم زروان.. (این کتاب جمع بندی مدیریتی و کاملا اجرایی مجموعه زروان است.)

کتاب جامعه شناسی تاریخی مکان شروین وکیلی

دانلود رایگان PDF کتاب جامعه شناسی تاریخی مکان — نگاهی سیستمی

یکی از کتاب های مهم برای شناخت این نظریه، کتاب تقارن هست که اینجا و در این بخش براتون می گذارم:

دانلود PDF کتاب یا «رساله‌ی تقارن» / ۱۰۰ ص / چاپ نخست.

مجموعه کتاب‌های تاریخ تمدن ایرانی

یکی از کاربست‌های دیدگاه سیستمی درباره‌ی «من و نهاد»، آن است که تاریخ را با یک دستگاه نظری منسجم و میان‌رشته‌ای بازخوانی کنیم. دیدگاه زروان به طرح پرسشهای نو میدان می‌دهد و نقد و واسازی روایتهای تاریخی پیش‌داشتهای آشنا و مرسوم را ممکن می‌سازد. کتابهای این مجموعه به بازخوانی تاریخ تمدن ایرانی در کل دامنه‌ی تاریخی‌اش و کل گستره‌ی جغرافیایی‌اش اختصاص یافته است و گاه تصویرهایی یکسره نو و تازه را با انبوهی از اسناد و مدارک به کرسی می‌نشاند.

دانلود رایگان PDF کتاب  کوروش رهایی بخش

. دانلود رایگان PDF کتاب اسطوره‌ی معجزه‌ی یونانی

. دانلود رایگان PDF کتاب داریوش دادگر

. دانلود رایگان PDF کتاب تاریخ سیاسی شاهان اشکانی

مجموعه کتاب‌های اسطوره‌شناسی

مجموعه‌ی اسطوره‌شناسی با تمرکز بر اساطیر ایران نوشته شده و کاربست دیدگاه زروان در این حوزه را نشان می‌دهد. در این کتابها برای نخستین بار یک دستگاه نظری منسجم و فراگیر برای فهم کل پیکره‌ی اساطیر ایرانی پیشنهاد می‌شود. یعنی در این مجموعه از نظریه‌ی سیستمهای پیچیده استفاده شده تا شیوه‌ی چفت و بست شدن روایتها به هم، و الگوی توسعه و تداوم مفاهیم و شاخه شاخه شدنِ داستانها و نمادها واشکافته شده و در قالبی دقیق و علمی صورتبندی شود.

دانلود رایگان PDF کتاب اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی

. دانلود رایگان PDF کتاب اسطوره شناسی آسمان شبانه

. دانلود رایگان PDF کتاب اسطوره‌ی آفرینش بابلی

دانلود رایگان PDF کتاب اسطوره شناسی ایزدان ایرانی

دانلود رایگان PDF کتاب اسطوره‌ی یوسف و افسانه‌ی زلیخا 

مجموعه کتاب‌های داستان‌ها و سروده‌ها

در این بخش چند جلد از کتاب‌های دکتر شروین وکیلی را با محتوای داستان‌ها و سروده‌ها منتشر می‌کنم:

دانلود رایگان PDF کتاب سوشیانس – کتاب اول از مجموعه‌ی داستان‌های اساطیری «گوسان»

دانلود رایگان PDF کتاب جم / کتاب دوم از مجموعه‌ی داستان‌های اساطیری «گوسان»

دانلود رایگان PDF کتاب جنگجو

دانلود رایگان PDF کتاب راه جنگجو

دانلود کتاب ماردوش دکتر شروین وکیلی

دانلود رایگان PDF کتاب «ماردوش» / ۲۷۰ ص/ چاپ نخست- ۱۳۹۵

دانلود رایگان کتاب نفرین صندلی دکتر شروین وکیلی

دانلود رایگان PDFکتاب مبل جادوئی (نفرین صندلی) : درباره‌ی این کتاب: گروهی از افراد که به ظاهر ارتباطی با هم ندارند، به عنوان وارثان پیرمردی ثروتمند برگزیده می‌شوند و خانه‌ی زیبا و قدیمی‌اش را به ارث می‌برند. با این شرط که به زیرزمین خانه وارد نشوند و به خصوص به مبل‌های سیاهی که در آنجا وجود دارد نزدیک نشوند. نخستین روزی که همه‌ی ارث‌برندگان در خانه جمع می‌شوند، از سر کنجکاوی هر دو خطا را مرتکب می‌شوند. این داستان که بافتی نمادین دارد و در رده‌ی رمان وحشت نوشته شده، آنچه که در همان یک شب رخ می‌دهد را شامل می‌شود.

دانلود رایگان PDFکتاب دازیمدا — دازیمدا رمانی علمی تخیلی است که در جهانی یکسره ناآشنا رخ می‌دهد. قهرمان آن موجودی پرنده است که در سیاره‌ی زادگاهش با زبانی بویایی با دیگران ارتباط برقرار می‌کند، و در منگنه‌ی کشمکشهای سیاسی دو اردوگاه بزرگ کیهانی گرفتار آمده است

دانلود رایگان PDF کتاب حکیم فارابی (زندگینامه)

دانلود رایگان PDF کتاب گرشاد — مجموعه داستان‌های طنز

دانلود رایگان PDF کتاب جام جمشید ( زندگینامه غیاث الدین جمشید کاشانی)

دانلود رایگان PDF کتاب آرمانشهر – داستان های علمی/خیالی

دانلود رایگان PDF کتاب زریر – مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه تاریخی / ۲۰۵ ص / چاپ نخست- ۱۳۹۸

دانلود رایگان کتاب فرشگرد شروین وکیلی

دانلود رایگان PDF کتاب فرشگرد / ۲۹۰ ص/ چاپ نخست- نشر شورآفرین: ۱۳۹۵

مجموعه کتاب‌های تاریخ خرد

کتابهای این مجموعه نتیجه‌ی بازخوانی متون دست اول فلسفی با نگاهی سیستمی و انتقادی هستند. متون با ترتیبی تاریخی خوانده و در بافتی تاریخ و جامعه‌شناختی واسازی شده‌اند و هسته‌ی مرکزی معانی‌شان و محتوای فلسفی‌شان مورد بازاندیشی و بازبینی قرار گرفته است. این مسیر پژوهشی در پی بازسازی اندیشه‌ی فلسفی بومی ایران زمین است و بیشتر بر سیر تکامل خرد پارسی و شیوه‌ی داد و ستدش با فرهنگهای همسایه تمرکز کرده است، یعنی تاریخ فلسفه را از چشم‌اندازی ایرانی روایت می‌کند.

دانلود رایگان PDF کتاب زندِ گاهان

درباره‌ی این کتاب: گاهان کهنترین شعرِ موجود در زبانهای ایرانی، و آغازگاه آیین و فرهنگی است که به تدریج در هزاره‌ی سوم پیش از میلاد در ایران شرقی زاده شد و به تدریج گسترش یافت و در نهایت تاسیس کشور ایران به دست هخامنشیان را ممکن ساخت. زندِ گاهان، شرح و تفسیری است فلسفی از این متن. نویسنده چهار شاخص را برای تفکیک متون فلسفی از سایر متون پیشنهاد می‌کند، و گام به گام نشان می‌دهد که گاهان –گذشته از اهمیتی که به عنوان یک شعرِ ادبی یا متن دینی دارد- یک متن فلسفی هم هست

دانلود رایگان PDF کتاب خرد بودایی 

درباره‌ی کتاب خردبودایی: … در مرزهای خاوری ایران زمینِ عصر هخامنشی نیز، درست موازی با آنچه که در غرب می‌بینیم، خردی فلسفی زاییده شد که دو خوشه‌ی اصلی آن به مکتب بودایی و جاینی تعلق دارد. شباهتهای مضمون، قلاب و دستور در اندیشه‌ی هندی، خرد ایرانی، و فلسفه‌ی یونانی به قدری زیاد است، که به نظرم تردیدی در هم‌تبار بودنِ این خوشه‌های گسترده از منشها وجود ندارد. در کتاب‌های «تاریخ کوروش هخامنشی»، «داریوش دادگر»، و «اسطوره‌ی معجزه‌ی یونانی» شرایط جامعه‌شناختی و تاریخی حاکم بر عصر هخامنشی را شرح داده‌ام، و این موقعیتی بوده که توسعه و تکثیر خرد ایرانی و شاخه دواندن‌اش در زمینه‌ی فرهنگ‌های همسایه را ممکن ساخته است. خوانش مقایسه‌ای اندیشه‌ی هندی و فلسفه‌ی یونانی از آن رو برای ما اهمیت دارد که می‌توان بر مبنای شباهتها و تفاوتهای موجود میان این جریانهای اصلی پیکربندی معنا، به جزئیات از یاد رفته و فراموش شده‌ی جاری در واسطه‌ی میان‌شان – یعنی حوزه‌ی میانیِ خرد ایرانی- پی برد. در این میان، آنچه که آشکار می‌گردد، خودِ خرد ایرانی است که بر خلاف تصور مرسوم تنها یک روایت و یک نسخه‌ی غالب ندارد. با تحلیل و شناسایی کل گستره‌ی تامل فلسفی در بافتی تاریخی است که می‌توان به خوشه‌های بارآور و رنگارنگی دست یافت، که از گذشته‌های بسیار دور بر شاخه‌ی تمدن ایرانی روییده است. خوشه‌هایی که خرد زرتشتی، خرد مهرآیین، خرد بودایی و چارچوبهای متاخرترِ مزدکی و مانوی را در بر می‌گیرند و در نهایت در زمینه‌ی زبان پارسی دری به خرد عارفانه و حکمت قرون میانه منتهی می‌شوند…

دانلود رایگان PDF کتاب «پالایش‌ها» ؛ ترجمه‌ی کهنترین متن فلسفی باقی مانده از یونان باستان، منظومه‌ی پالایش‌ها اثر امپدوکلس

کتاب «برگردان و زند دائو ده جینگ» / کتاب پنجم از مجموعه‌ی «تاریخ خرد»/ ۱۰۹۵ ص / پیش‌چاپ، نوروز ۱۴۰۰

مجموعه کتاب‌های زیست‌شناسی-تکامل

دانلود رایگان PDF کتاب مغز خفته: روان‌شناسی و فیزیولوژی خواب و رویا

دانلود رایگان PDF کتاب کالبدشناسی آگاهی (جلد نخستجلد دوم)

دانلود رایگان PDF کتاب عصب‌شناسی لذت

لازم به توضیح است که یک فیلم آموزشی کارگاهی هم نویسنده‌ی کتاب درباره‌ی مفهوم لذت دارند که در این آدرس قابل مشاهده و دانلود رایگان است.

دانلود رایگان PDF کتاب فرگشت انسان  

لازم به توضیح است که دکتر یک فیلم آموزشی سه ساعته درباره‌ی فرگشت انسان دارند که می‌توانید در این آدرس آن را مشاهده و یا دانلود کنید.

دانلود رایگان PDF کتاب هم‌جنس‌گراییبسامد، بوم‌شناسی و تکامل رفتار همجنس‌گرایانه

دانلود رایگان PDF کتاب درباره‌ی آفرینش پدیدارها..

دانلود رایگان PDF تیره‌های ایرانی – جلد نخست – ژنتیک جمعیت های انسانی خردمند

دانلود رایگان PDF تیره های ایرانی – جلد دوم (از آغاز تا پایان عصر هخامنشی)

دانلود رایگان PDF کتاب تیره های ایرانی – جلد سوم (ریشه های اقوام و مردم ایران زمین)

مجموعه کتاب‌های جامعه‌شناسی تاریخ شعر معاصر

دانلود رایگان PDF کتاب ملک الشعرای بهار  — زندگینامه و تحلیل مواضع او

دانلود رایگان PDF کتاب  لاهوتی و شاعران انقلابی

درباره ی کتاب لاهوتی و شاعران انقلابی: در فضای شعر معاصر پارسی، جریانی غالب وجود دارد که از ابوالقاسم لاهوتی آغاز می‌شود و به شاعران نوپرداز گریزان از وزن و قافیه‌ی امروز ختم می‌شود. این جریان حدود یک قرن پیشینه دارد، و انبوهی از کتابها و نوشتارها و نشریه‌ها را پدید آورده و به ویژه در چند دهه‌ی گذشته جریان غالب بر فضای ادبی روشنفکران ایرانی بوده است. این خوشه از منشها را شاعرانی پدید آورده‌اند که از نظر سیاسی چپ‌گرا و معمولا کمونیست، از نظر سازمانی معمولا عضو حزب توده، و از نظر زبان و بیان معمولا بی‌بهره از شکوه زبان کلاسیک پارسی بوده‌اند. ناگفته پیداست که در اینجا تنها سرِ آن دارم تا نمایی کلی از این مسیر را طرح کنم و برای تمام «معمولا»هایی که ذکر شد، استثناهایی نسبی هم می‌توان یافت

دانلود رایگان PDF کتاب زنان بنیان‌گذار شعرنو فارسی – پروین، سیمین و فروغ

دانلود رایگان PDF کتاب شاملو -شرح و نقد شخصیت و آثار احمد شاملو از چشم‌انداز جامعه‌شناسی تاریخی-

کتاب های دیگر منتشر شده

دانلود رایگان PDF کتاب «ِ مهرنَسک » آسیب شناسی عشق و بازشناسی مهر

دانلود رایگان کتاب مهر نسک نوشته دکتر شروین وکیلی درباره عشق و مهر
دانلود رایگان کتاب مهر نسک نوشته دکتر شروین وکیلی درباره عشق و مهر

دانلود رایگان PDF کتاب  جامعه‌شناسی جوک و خنده ؛

دانلود رایگان PDF کتاب گاندی

گاندی – زندگینامه و نقد

گاندی را همه‌ی ما دوست داریم. تا حدودی به خاطر مخالفت پنهان و به حقی که ایرانیان با استعمار انگلیس دارند، و نقشی که گاندی در مبارزه با ایشان ایفا کرد، و تا حدی برای این که آرامش و صلحجو بودن‌اش را و حتا شکل ظاهری‌اش را می‌پسندیم.

گاندی در نگاه اول به یکی از قدیسان جهان باستان شباهت دارد که با همان لباس از صفحه‌های قدیمی تاریخ بیرون پریده باشد. در قرن بیستم، گاندی رهبر یکی از بزرگترین ملتهای دنیا برای دستیابی به استقلال بود، و اغراق نیست اگر بگوییم کشورِ مدرن هند تا حدود زیادی آفریده‌ی اوست. اما من بیش از آن که پیروزمندی‌اش در برابر استعمار پیر انگلیس، یا ظاهرِ قدیس‌مآبانه‌اش را در نظر داشته باشم، شیوه‌ی برخوردش با سیاست را و درایتی که برای پرهیز از خونریزی داشت را بزرگ می‌دارم. با این وجود، درباره‌ی گاندی هم مانند هرکس دیگری، بر این باورم که باید مبانی نظری و پیامدهای عملی آرای وی نقد شوند، تا ستایشی و پذیرشی که هست از صافی عقل و خرد بگذرد و با افزوده‌هایی ناخودآگاه و افسانه‌آمیز آغشته نشده باشد. این نوشتار رساله‌ی کوتاهی است که گاندی را با نگاهی نقادانه می‌نگرد، و سودمندیِ راهبردهای ابداع شده توسط وی را در زمانه‌ی ما و برای ما، مورد پرسش قرار می‌دهد.

دانلود رایگان کتاب رمزشناسی دست و انگشتان شروین وکیلی

دانلود رایگان PDF کتاب رمزشناسی دست و انگشت / تحلیل نمادپردازی حرکات دست در هنر ایرانی/ ۲۵۵ ص/ چاپ نخست- ۱۳۹۷

دانلود رایگان PDF کتاب خویشتن پارسی

دانلود رایگان PDF کتاب خلاقیت ( در این آدرس دانلود کنید و با آن بیشتر آشنا شوید)

دانلود رایگان PDF کتاب خویشتن پارسی : این نوشتار چهار مقاله را در بر می‌گیرد که موضوع محوری‌شان شیوه‌ی صورتبندی مفهوم من در ایران زمین است. این نوشتارها به دنبال نقد تصویر مرسوم و رایجی پدید آمده که ۱) مفهوم من را در سطحی جهانی امری مدرن و نوپدید و بی‌پیشینه قلمداد می‌کنند؛ و ۲) به عقب‌ماندگی و ابتدایی بودنِ پیکربندی «من ایرانی» در عصر پیشامدرن فتوا می‌دهند. یعنی هدف از نگارش این نوشتارهای نشان دادن این حقیقت بوده که مفهوم من در ایران زمین به شکلی متمرکز و پیچیده موضوع اندیشه و مدل‌سازی نظری بوده و در شعر شاعران نامدار در قالبی دقیق و روشن بازتاب داشته است.

 برای نشان دادن رویکردهای فهم و بیان مفهوم من سه شاعر با رویکردهای متفاوت را از زمانها و قلمروهای جغرافیایی متفاوت در نظر گرفته‌ام: مولانای بلخی، حافظ شیرازی و بیدل دهلوی. همه‌ی مقاله‌های این مجموعه پیشتر در همایشهای علمی ارائه شده‌اند. پژوهش درباره‌ی مفهوم من در مثنوی معنوی را با تمرکز بر داستان شیر و نخجیران نخست در سخنرانی‌ای در ایوان شمس اراپه کردم که به همت موسسه‌ی سروش مولانا برگزار شد. سخنم درباره‌ی حافظ در همایش بین‌المللی حافظ و بحثتم درباره‌ی بیدل در عرس‌های دوم و چهارم بیدل تهران به صاحب‌نظران عرضه شد.

دانلود رایگان PDF کتاب درباره‌ی آفرینش پدیدارها

درباره کتاب آفرینش پدیدارها: این کتاب متنی به نسبت قدیمی است که در سال ۱۳۷۶ به دنبال بحثهایی که با دوستان در کانون فلسفه‌ی دانشگاه تهران در گرفت، نوشته شده است. محور اصلی بحث ظهور پدیدارها از دل پردازشهای عصبی و چگونگی برکشیده شدن‌شان به مرتبه‌ی عناصر زیست‌جهان است. دیدگاه نگارنده طی بیست سالی که از نگارش این کتاب گذشته دگرگونی‌های فراوانی یافته است، اما این متن همچنان برای ورود به مفهوم «شکست پدیده‌ها» و «آفرینش معنا» کارکرد دارد، هرچند شکلی مقدماتی و قدیمی از این مدل را نشان می‌دهد.

دانلود رایگان PDF کتاب نام شناخت

این کتاب تبارشناسی و معنای نامهای اشخاص را در سیزده زبان-فرهنگ گوناگون به دست می‌دهد. نامها بر اساس ترتیبی الفبایی مرتب شده‌اند و خاستگاه و تبار زبانی‌شان به همراه شرحی درباره‌ی ریشه‌شناسی و معنایشان ذکر شده است. «نام‌شناخت» بیش از دو هزار و پانصد نام شخصی را در بر می‌گیرد.

دانلود رایگان PDF کتاب اصول و فنون مناظره

کتابی که در دست دارید، شکلی تکامل یافته از متنِ یک کارگاه دانشجویی است، که در بهار سال ۱۳۹۲ در دانشگاه تهران برگزار شد. در این تاریخ مسابقه‌ی کشوری مناظره‌ی دانشجویی در جریان بود و من در آن وظیفه‌ی اجرای کارگاه «فنون مذاکره» و داوری یکی از رقابت‌ها را بر عهده داشتم. جریان کارگاه طبق معمول با حضور پر جنب و جوش دانشجویان پیش رفت و بعد هم مسابقه را داشتیم و همه چیز ختم به خیر شد. بعد، خبردار شدم که جهاد دانشگاهی قصد دارد محتوای آن را به شکل کتابی منتشر کند، و هرچند ساختار کارگاه برای چنین قالبی طراحی نشده بود، از آن استقبال کردم. چرا که خودِ این کتاب را یکی از دستاوردهای فنِ مقدسِ مکالمه و مناظره یافتم. این کتاب در واقع نویسنده‌ی یگانه‌ای ندارد. بحثها در کارگاهی پیش می‌رفت که دانشجویانی جسور و پرسشگر در آن حضوری پررنگ داشتند و مسیر گفتگو را تعیین می‌کردند، و راستش بخشی بزرگ از آنچه که گفته شد، فی‌البداهه بود و در جریان پرسش و پاسخ‌ها شکل می‌گرفت. وقتی قرار شد محتوای کارگاه به کتاب تبدیل شود، این روندِ گفتگومدارِ کتاب همچنان تداوم یافت.

دانلود رایگان PDF کتاب رخ نامه — مجموعه ی نوشته های فیس‌بوکی در ۷۷۶ صفحه (از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴)

دانلود رایگان PDF کتاب در طلب عیش — نوشته رودی مته (ویراستار علمی)

دوستان و یاران عزیزم در «گروه ترجمه‌ی خورشید» طی سالهای گذشته همت کردند و کتاب بسیار مهم «در طلب عیش» اثر رودی مَته را به پارسی برگرداندند. کتابی خواندنی درباره‌ی سیر تحول لذت‌های دروغین (برخاسته از مواد روانگردان) در چند قرن گذشته‌ی تاریخ ایران. این کتاب از ابتدای عصر صفوی تا پایان دوران قاجار را پوشش می‌دهد و از پژوهشهای مهم و اثرگذار در حوزه‌ی تاریخ‌نگاری خُرد بوده است. کتاب را تیم ترجمه‌ی خورشید به پارسی برگردانده‌اند و دوست گرامی‌ام خانم بهنوش عافیت‌طلب که مدیر این گروه است، آن را بازبینی و ویرایش کرده و به پارسی روان برگردانده و من هم افتخار ویرایش علمی کار را نصیب برده‌ام.

دانلود رایگان PDF کتاب مغز قصه گو — نوشته ویلایانور راماچاندران (ویراستار علمی)

دانلود رایگان PDF کتاب خرد آموزش – مجموعه مقالات درباره آموزش و پرورش

نظریه سیستم های اجتماعی لومان کتاب شروین وکیلی
دانلود کتاب کتاب نظریه اجتماعی نیکولاس لومان Niklas Luhmann – شروین وکیلی PDF

دانلود رایگان PDF کتاب نظریه سیستم های اجتماعی لومان (نیکولاس لومان-Niklas Luhmann).

دانلود رایگان کتاب PDF کشتن مرگ ارزان – درباره کیفر اعدام.

دانلود رایگان PDF کتاب «سرخ، سپید، سبز» / شرحی بر رمانتیسم ایرانی/ ۴۵ ص / ۱۳۷۹ (کتاب قرمز سفید سبز).

دانلود رایگان کتاب ایران؛ تمدن راه ها دکتر شروین وکیلی

دانلود رایگان PDF کتاب «ایران: تمدن راه‌ها» / نظریه‌ای سیستمی درباره‌ی تمدن ایرانی/ ۴۰۰ صفحه / چاپ نخست، ۱۴۰۰

دانلود کتاب PDF گفتگوهای جنگل / گفت و شنیدهای شروین وکیلی و امیرحسین ماحوزی در جنگل گلستان/ ۱۱۰ ص / چاپ نخست، ۱۳۹۸

دانلود رایگان PDF کتاب «کرانه‌های ذن» / شرحی بر آرای استادان ذن/ ۱۱۰ ص / چاپ نخست

دانلود رایگان PDF کتاب «هشت سرنوشت بهرام» / شرحی بر معمای گم شدن بهرام گور/ ۲۳۰ ص / چاپ نخست- ۱۴۰۰

دانلود رایگان PDF کتاب «خرد، عشق و عبید زاکانی» / شرحی بر عشاق نامه‌ی عبید/ ۱۰۰ ص / چاپ نخست- ۱۳۹۵

کتاب های سفرنامه

دانلود رایگان PDF کتاب سفرنامه مسکو و سنپطرزبورگ

دانلود رایگان PDF کتاب چین و ماچین

دانلود رایگان PDF کتاب سغد و خوارزم

دانلود رایگان PDF کتاب سفرنامه ختا و ختن

دانلود رایگان PDF کتاب سفرنامه هند شمالی

همه‌ی نوشته‌ها و فیلم‌های مرتبط با دکتر شروین وکیلی

دوستان گرامی من نوشته‌ها و فیلم‌های مختلفی از شروین عزیز را در سایتم منتشر کرده‌ام که این مطلب و کتاب‌ها فقط یکی از آنهاست. در آدرس زیر می‌توانید به همه‌ی مطالب منتشر شده درباره‌ی ایشان دسترسی داشته باشید:

همه‌ی مطالب مرتبط با شروین وکیلی

معرفی کتابخانه زمان

این کتابی که اینجا برای شما معرفی کردم در واقع زیرمجموعه‌ی کتابخانه زمان است. کاری که من انجام می‌دهم این است که آرشیو بزرگی از کتاب‌های تخصصی مدیریت زمان را به همراه کتاب‌های پیشنهادی خودم برای شما دوستان عزیز در این کتابخانه جمع‌آوری و منتشر کنم. این کتابخانه شامل بخش‌های زیر است:

کتابخانه زمان — صفحه‌ی نخست

 لیست کتاب‌های تخصصی مدیریت زمان

 لیست کتاب‌های پیشنهادی و مرتبط

 ارشیو مقاله‌ها و یادداشت‌های منتشر شده

 دانلود فایل‌های PDF

اگر علاقمند به دریافت کتاب‌های دیگر مرتبط با موضوع مدیریت زمان هستید به این آدرس مراجعه کنید. کتاب‌های پیشنهادی مرا با موضوعات مختلف در این آدرس پیدا خواهید کرد. مقاله‌ها و یادداشت‌های متنوعی را هم درباره‌ی مدیریت زمان منتشر می‌کنم که در این آدرس قابل دسترس و مطالعه رایگان هستند.

همچنین اگر علاقمند به شنیدن فایل‌های صوتی رایگان هستید می‌توانید به رادیو مدیریت زمان مراجعه کنید...

آدرس کوتاه این نوشته برای اشتراک گذاری

http://zaman.link/bshw

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۸ Average: ۳.۹]

20 thoughts on “دانلود رایگان ۷۳ جلد کتاب PDF | کتابهای دکتر شروین وکیلی – نظریه زروان

      • فاطمه کریمی says:

        خداوند به انسانهای والامقامی چون شما عزیز طول عمر وسلامتی عطا نماید که حاصل عمر چند ساله خودرو به رایگان دراختیار علاقمندان می گذارید خسته نباشید دکتر عزیز وگرامی خداوند به شما اجر عظیم عنایت نماید با تشکر

  1. فرزاد says:

    ممنون وسپاس گذارم از اینکه کتاب های دکتر شروین وکیلی را رایگان در اختیار گذاشته اید

  2. پارساگلرخی پارسائیلی says:

    باتشکروسپاس فراوان ازاینکه می بینم هنوزهم درین بیشه که برخی آسیلیمه هاگمان نمودندخالی ازپلنگانست هستندوهستیدوهستیم تاگمان نبرندکه سرزمین پدرانمان خالی ازپلنگ است به امیدگسترش دانش روزافزون وتوفیقات برای حکمرانی البت دلسوزان که کم هم نیستند.

  3. ناشناس says:

    درود بر شما که این کتاب ها را به صورت رایگان برای دانش پژوهان و علاقه مندان کتاب قرار دارید
    بنظرم جامعه تاریخ پژوه ایران به تعداد بیشتری شروین وکیلی و امیر مهدی بدیع نیاز دارد ، کسانی که با تلاش زیاد
    در راه یافتن حقیقت قدم برمیدارند .

  4. نذری اسدزاده از کشور تاجیکستان says:

    عرض سپاس و ابزار اخلاص میکنم به دانشمند گرامی شروین وکیلی برای این همه کارهای شایان در راستای روشنگری و تبلیغ فرهنگ آریایی انجام داده اند .
    من نذری اسدزاده از کشور تاجیکستان ام و میخواهم از آثار و افکار ارزشمند ایشان مردم تاجیکستان برخوردار باشند و استفاده کنند .

  5. ایرنه says:

    سلام،ابتدا سپاسگزاری میکنم برای امکان دانلود رایگان pdf کتابهای آقای دکتر شروین وکیلی که برای همگان فراهم کردید،با تشکر ویژه از ایشان،آیا آقای دکتر درباره شخصیت تاریخی “بابک خرم دین” پژوهشی داشته و یا خواهند داشت پس از این؟

    • سجاد سلیمانی says:

      با سلام – اطلاعی ندارم به گمان من از خودشون بپرسید به راحتی به پاسخ میرسید. ایشان در تلگرام فعال هستند و پاسخگو

  6. سید says:

    سلام خدا شما را حفظ کند وموفقیتی چند برابر نماید که به نحو این کتابها که فقط سیری مختصر در فهرست وگاه یکی یا .دانلود نمودم مزید تشکر وامتنان است

    • سجاد سلیمانی says:

      از داستان‌ها هم من خودم آرمانشهر رو به صورت نسخه‌ی کاغذی خواندم و واقعا لذت بردم…

  7. افشین says:

    سلام آقای سلیمانی عزیز
    چطور میتونم کتاب تاریخ خرد ایونی و خرد افلاطونی از جناب وکیلی دانلود کنم .
    سپاسگذار میشم

    • سجاد سلیمانی says:

      افشین جانم سلام
      من این دو کتاب رو نمی‌دونم به صورت رایگان ارائه شده یا نه
      اما خب، توی کانال تلگرامی دکتر شروین وکیلی هرسال دم نوروز همه‌ی کتاب‌ها رو رایگان ارسال می‌کنه. می‌تونی بگردی و دانلود کنی. درکنارش هم کلیه‌ی مطالبش رو هم بخونی. پیشنهاد می‌کنم حتما بری سراغش
      https://t.me/sherwin_vakili

      • نادرحسومی پارسائیلے says:

        درود،وسڀاس ازبـــزرگ مــردان سرزمین همیشه پابرجایمان ایران ودرودبرادامه دهندگان مرام وزبان وادبیات پـــارســـے درودبــرپارسائیان،پــارس،پارس درمعنای مامردم پارسائیلی مقیم کانیران انزان باستان(تپه آریایها)واقع درمرکزایران،غرب استان اصفهان،به معنای پلنگ می بوده است وحکایتگرزمانیستکه اجدادمان درکوههاودرݝارهاباورودی افقی زیستداشتن ازنقوش پیداستکه پلنگهاانسانهارانیزطعمه میدانسته وبلکه درنقشی جالب که دختری رایک پلنگ خورده تنهاسرمانده وزن ومرددرته چاه که شرمگاهشان راباپوست پلنگ پوشانیدانددرحالیکه زن ملتمسانه پسربچه رادردست بسمت بالاگرفته ونگاهش به مردست،گویابرای خروج وشکارشکارگرانشان که دوقلاده پلنگ کشیده وگویاعکاسی شده بردیواره ورودی صــیقلی سنگی غار،سلمهوددرارتفاعی بلند،گویاباسرگرم نمودن هردوپلنگ می توانسته اندانهارایابکشندویافراری دهند،بعدهاکه سگ رارام نمودنددرراستای نگهبانی ودفع جانوران گوشتخواروحشی،هرگاه سگ صدامی زده انهامیدانستندکه برای امدن پلنگ استکه سگهاواق واق می زنند،یعنی دراصطلاحی ناهمگون میگفتندسگ چه مۍگوید،منظورش ازواق واق میگفتندمیگویدپلنگ پلنگ پلنگ پلنگ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.