Appgoogle digital wellbeing experiments feature

اپلیکیشن‌های خلاقانه گوگل برای مدیریت زمان بهتر – time management App

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یکی از برنامه‌های گوگل را می‌توان تندرستی دیجیتال (Digital Wellbeing) نامید که طی آن تحقیقات متنوعی برای ساخت برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مناسب تولید و منتشر می‌شود تا «سلامتِ انسان‌ها در استفاده‌ی از تکنولوژی‌های دیجیتال، حفظ شود». در این بخش می‌خواهم چند مورد از آنها را که مناسبِ گوشی تلفن همراه (موبایل) هستند را خدمت شما معرفی کنم.

در واقع برنامه‌ها و اپ هایی که معرفی می‌شوند مناسب مدیریت زمان و مدیریتِ خویشتن هستند تا اسیر ابزارهای دیجیتال (به ویژه موبایل) نشویم. برای داشتن مدیریت زمان بهتر، باید بپذیریم که سبکِ زندگیِ خودمان را تغییر بدهیم و بیشتر روی خودمان کنترل داشته باشیم. .

اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه

اعتیاد یا مصرفِ بسیار زیاد و بدونِ دلیل از ابزارهای دیجیتال یکی از دغدغه‌های دنیای نوین  است. ما انسان‌ها هنوز یادنگرفته‌ایم که چگونه می‌توانیم تعادلی در داشتن و استفاده‌ی درست از ابزارهای دیجیتال ایجاد کنیم.

البته که اگر پیگیر نوشته‌های من بوده باشد، متوجه شده‌اید که من در مجموعه‌ی مطالبی که منتشر می‌کنم به بحثِ مهم اعتیاد به اینترنت، اعتیاد به موبایل و تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌ام و به اشکالِ مختلف تلاش کرده‌ام نرم‌افزارها و فیلم‌های آموزشی و تکنیک‌های مختلفی را برای این مورد معرفی کنم که از جمله می‌توانید چند نمونه از آنها را هم در لینک‌های زیر ببینید: فیلم‌درمانی – دلایل من برای کنترل گوشی موبایل+معرفی یک فیلم خوب فایل صوتی آموزش جلوگیری از چک کردن بیش از حد شبکه‌های اجتماعی یک نمونه از چالش فردی من برای کنترل اینترنت (کامپیوتر + موبایل)

فیلم صحبت‌های سایمون سینک درباره‌ی رفتارها غلطِ جدیدِ ما در محل کار . .

کنترل مصرف دیجیتال روزانه

همانطوری که به میزان مصرف قند و چربی خود حساس هستید، باید به میزانِ مصرف و استفاده از ابزارهای دیجیتال و آنلاین نیز حساس باشید. از دادن زمان و فرصت زندگی یعنی من شبانه‌روزی از اینترنت استفاده کنم، غرق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توئیتر و فیس‌بوک باشم و آنگاه ندانم به‌طور دقیق روزی چند ساعت و دقیقه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنم.سایت Android Police گزارش می کند که گوگل چندین اپلیکیشن آزمایشی برای تندرستی دیجیتال در پلی استور منتشر کرده است. یک ویدیوی کوتاه نیز درباره‌ی دلیل انجام این‌کار و توسعه‌ی این نرم‌افزارها منتشر شده است که می‌توانید همینجا مشاهده کنید:

گوگل می خواهد با توسعه برنامه های تندرستی دیجیتال خود که جنبه آزمایشی دارند، برنامه نویسان را تشویق به توسعه اپ های تندرستی دیجیتال کند. غول موتورهای جستجو می گوید:

اگر تعداد بیشتری از کاربرات با این برنامه‌ها همکاری و همراهی داشته باشند، می‌توان تکنولوژی های بهتری را برای کاربرانِ نهایی استفاده از اپلیکیشن‌ها ساخت.

در همین راستا برنامه‌ها و اپلیکیشن های زیر را خدمت شما معرفی می‌کنم. این برنامه‌ها به مرور توسعه پیدا خواهند کرد و من این پست را به‌روز خواهم کرد. حالا برویم سراغِ معرفی این اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی…

.

اپلیکیشن Unlock Clock

این اپ و برنامه؛ با نمایش تعداد دفعات باز کردن قفل صفحه در روز، به کاربر یادآوری می کند تا زمان استفاده از گوشی را مدیریت کند. این اپ در واقع یک والپیپر زنده است و پس از نصب می توان آنرا در Google Wallpapers به عنوان تصویر پس زمینه انتخاب کرد.

unlockclock اپلیکیشن

. نصب: برای نصب این اپ App می‌توانید روی این آدرس کلیک کنید تا در گوگل پلی آن را نصب کنید. . .

اپلیکیشن Post Box 

در نحوه دریافت نوتیفیکیشن ها تغییراتی ایجاد می کند. به کمک این اپ می توان در روز یک یا حداکثر ۴ زمان را برای دریافت همه نوتیفیکیشن ها تعیین کرد.

کاربر می تواند در صورت نیاز همه نوتیفیکیشن ها را به کمک گزینه «I need to see my notifications now» در هر زمانی ببیند. فیلم کوتاه معرفی این اپلیکیشن را همینجا ببینید:

. نصب: اپلیکیشن Post Box را در می‌توانید در این آدرس از GooglePlay روی گوشی خودتان نصب کنید. . .

اپلیکیشن Morph 

این اپلیکیشن در واقع یک لانچر است که اپ ها را با توجه به ساعت یا مکان کاربر نمایش می دهد. این اپ قابلیت مشخص کردن محل کار و منزل و همچنین روزهای تعطیل (Holiday) برای وقت گذرانی بیشتر با عزیزان را دارد.

نمایی اولیه‌ی داخلی این نرم افزار هم به این شکل است:

اپ مدیریت زمان

نصب: این اپلیکیشن را  در این آدرس GooglePlay می‌توانید دانلود و نصب کنید . .

اپلیکیشن  We Flip 

برای اینکه شما زمانِ بیشتر و با کیفیت‌تری را به صحبت کردن با دیگران اختصاص دهید، گوگل اپلیکیشن We Flip را توسعه داده است. با این اپ، وقتی یک کاربر به همراه دوستان و عزیزانش وارد یک مهمانی یا پارتی می‌شوند و تعداد دفعات باز کردن قفل صفحه اندازه گیری می شود. اگر یکی از اعضای گروه قفل گوشی خود را باز کند، پارتی متوقف شده و اعضای گروه خلاصه عملکرد خود را می بینند. این اپ قابلیت جالبی برای افراد متقلب دارد که تعداد دفعات نگاه کردن کاربر به گوشی را هم ثبت می کند.

نمایی اولیه‌ی داخلی این نرم افزار هم به این شکل است:

اپ We Flip برای مدیریت زمان بهتر در مهمانی و جمع‌ها

نصب: اپلیکیشن We Flip را  در این آدرس GooglePlay می‌توانید دانلود و نصب کنید . .

اپلیکیشن  Desert Island 

آخرین اپلیکیشن در برنامه تندرستی دیجیتال آزمایشی گوگل، Desert Island نام دارد. این اپ برای تمرکز کردن روی برنامه های ضروری برای کارهای خاص در زمان مشخصی از روز توسعه داده شده است. کاربر می تواند نهایتاً ۷ اپ ضروری را انتخاب کرده و در طول ۲۴ ساعت فقط از آنها استفاده کند.

البته امکان استفاده از تمام اپ های موبایل همچنان وجود دارد ولی اپلیکیشن Desert Island تعداد دفعات استفاده از آنها را ثبت کرده و در گزارش نهایی خود به کاربر نشان می دهد. این اپ نیز مثل اپ Morph (که بالا معرفی شد) یک لانچر بوده و به دلیل تغییر هوم اسکرین گوشی، ممکن است کاربران را از استفاده کردن از آن منصرف کند.

نمایی از داخل این برنامه:

app اپ Desert Island برای مدیریت زمان بهتر

نصب: اپ Desert Island را  در این آدرس GooglePlay می‌توانید دانلود و نصب کنید . .

برنامه ها و نرم افزارهایی که قبلا معرفی کرده‌ام

من تلاش دارم که به شکلی منسجم عموم نرم‌افزارهای مورد نیاز شما برای کنترلِ موبایل و کامپیوتر را معرفی کنم. این پروژه بخشی از هدفِ من برای آرشیو کردن تمامی نرم افزارها و اپ های موبایل برای مدیریت زمان است.در آدرس زیر می‌توانید لیست کامل‌تری از نرم‌افزارهای معرفی شده را پیدا کنید:

آرشیو کامل نرم افزارها و اپ Applicationبرای نمونه می‌توانید آموزش کامل تکنیک پومورورو را ببینید و با نرم‌افزارهای آن آشنا شوید. این تکنیک یکی از بهترین تکنیک‌های مدیریت زمان است که من در همه‌ی جلسات آموزشی و مشاوره‌ای خودم به دوستان معرفی می‌کنم. . .

وسوسه می‌شوم و نمی‌توانم!

اگر شما جزو کسانی هستید که وسوسه می‌شوید تا تند و تند گوشی موبایل خودتان را چک کنید و اگر بارها تلاش کرده‌اید که خودتان را کنترل کنید اما نشده، پیشنهاد می‌کنم پس از نصبِ برنامه‌های کاربردی بالا و مطالعه‌ی نوشته‌ی بلند من درباره‌ی اعتیاد به موبایل، فیلم کوتاهی از یک آزمایشِ معروف به نام مارشملو را ببینید.

این فیلم نقش وسوسه شدن و ناتوانی در کنترل ِ ما را پیشِ چشم ِ ما می‌نشاند و از عواقب این تحقیق هم می‌توانیم درس‌های خوبی بگیریم.

برای دیدن آزمایش مارشملو کلیک کنید

منبع اصلی من برای نوشتن این مطلب سایت دیجیاتو بود که این سایت هم از روی سایت ورج این مطلب را آورده است.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۲ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.