001 دورهمی یادگیری

دورهمی یادگیری و طرح یک سوال بسیار مهم

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از برنامه هایی که گاه به گاه انجام می‌دهم «دورهمی‌های دوستانه» است که با موضوعات و به بهانه‌های مختلف آنها را برگزار می‌کنم. چند شبِ قبل «اولین دورهمی یادگیری» که توسط آقای امیر اسحاقی برنامه‌ریزی شده بود در رستوران بسیار شیکِ شاندیز ماهان پاسداران برگزار شد.

دورهمی اساتید و علاقمندان به آموزش و معلمی که با کیفیت خوبی برگزار شد. اگر علاقمند هستید در دورهمی‌های من شرکت کنید، می‌توانید لیستِ آن‌ها را در این آدرس ببینید..

پرسشی مهم

در ابتدای دورهمی دوستان خودشان را معرفی می‌کردند. هرکس دو سه دقیقه خودش را معرفی کرد و قرار شد در پایان از دیدِ خودش و بر اساس تجریبات و باورهایش برای جمع بگوید:

سجاد سلیمانی - مدرس مدیریت زمان
سجاد سلیمانی

.

چگونه می‌توانیم در این بازار، در اوج باشیم و موفقیت پایدار داشته باشیم؟

پرسشی بسیار مهم بود. چند نفری صحبت کردند و هرکس دیدگاه‌های خاص خودش را گفت. 

من آنجا یک پاسخ دادم و اینجا می‌خواهم پاسخی دیگر برایش بنویسم. چرا که دو روزی وقت داشتم به آن پرسش دوباره بیاندیشم..

چگونه می‌توانیم موفقیت پایدار داشته باشیم و در اوج بمانیم؟

من برای این پرسش مهم دو پاسخ دارم. اول پاسخ من همانی بود که در داخل جلسه بیان کردم و دومین پاسخ را یکی دو روز بعد و به صورتِ تجربه‌ی عملی در زندگی‌ام اجرایی کردم. هر دو را با شما در میان می‌گذارم:

.

پاسخ اول من: همان لحظه

همان شب گفتم:

موفقیت پایدار تلاش بسیار می‌خواهد. ما باید اهل زحمت کشیدن باشیم. برای کسی که در فضای آموزشی کار می‌کند این «زحمت کشیدن» می‌شود مطالعه فراوان و نوشتن. وبلاگ‌نویسی، وبلاگ‌نویسی، وبلاگ‌نویسی، این پیشنهاد من است به شما دوستان عزیزم. با وبلاگ‌نویسی ما می‌توانیم بسیار بیاموزیم و آموخته‌های ذهنی خود را ساختارمند کنیم.

.

پاسخ دوم: دو روز بعد همراه تجربه

یکی دو روز پس از آن درگیر این سوال شدم. راستش را بخواهید از داخلِ همان جلسه داشتم به این سوال فکر می‌کردم. «آیا من جای درستی آمده‌ام؟ باز هم می‌آیم؟» خلاصه اینکه این سوال را بسیار در ذهنم نشخوار کردم.ابتدا آن را در کانال تلگرام خودم همراه عکسی که هنگام خروج گرفته بودم، مطرح کردم:

سجاد سلیمانی - تکنیک های مدیریت زمان
سجاد سلیمانی وقتی داره از درِ رستوران خارج میشه و سوالی از خودش داره!

ذهنم بسیار درگیر بود. یکی از انتخاب‌های بسیار مهم زندگی خودم را دوباره به چالش کشیدم. پرسش؛ پرسشی بسیار نهادین بود و می‌توانست (و می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی را متحول و دگرگون کند). این پرسش را یکبار دیگر از خودم پرسیدم. دیدم که پاسخ درونی من به انجام یک کار، نه است. تصمیم گرفتم آن را کنار بگذارم و یکی از منابع درآمدی خودم را حذف کنم تا متمرکزتر شوم.

پس از آن برای چندمین با دو دوستِ عزیز در این باره مشورت گرفتم و ساعات پایانی شب کمه انتخابِ نهایی را کردم، این ویدیوی کوتاه یک دقیقه‌ای را گرفتم و در اینستاگرام و تلگرام خودم منتشر کردم و با دوستان عزیزم هم به اشتراک گذاشتم: .

. این سوالِ مهم باعث شد من انتخابی مهم داشته باشم. امیدوارم این سوال مهم در زندگی شما هم موثر باشد . .

امیدوارم برای این تلاش‌ها

امیدوارم برای این تلاش‌ها. امیدی که هم‌افزایی داشته باشد و بتوانیم در کنار هم رشد کنیم و جامعه‌ی مخاطبین خودمان را غنی‌تر کنیم.امیدوارم شبکه‌ها و روابط خوبی بسازیمامیدوارم وقتی که برای هم می‌گذاریم، ارزش‌ساز باشدامیدوارم این روابط به خروجی با کیفیت علمی و تحربی برای عموم افرادی باشد که در معرض آموزش‌های ما هستند. . .

چند عکس از این دورهمی دوستانه یادگیری

عکس‌های زیر توسطِ دوستان عزیز گرفته شده و من آنها را در این جا با شما به اشتراک می‌گذارم. .

 دورهمی یادگیری دوستانه

.

 دورهمی یادگیری دوستانه

.

 دورهمی یادگیری دوستانه

.

.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۰ Average: ۰]

One thought on “دورهمی یادگیری و طرح یک سوال بسیار مهم

  1. وبلاگ مومن در says:

    سلام اقای سلیمانی
    دقیقا همین طوری هست که شما فرمودید این تغییرها نیاز به قدرت و جسارت پیشروی داره
    باید خیلی قوی باشی و خودت به حال خودت رها نکرده باشی که این قدرت و جسارت رو در وجودت داشته باشی که به موقعی که نیازه برای حذف یا اضافه کردن رابطه ای ازش استفاده کنی
    ممنون به خاطر نوشته های تامل برانگیزتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.