Whiplash شلاق

نکات مهم فیلم انگیزشی شلاق (ویپلش – Whiplash) – سخت کوشی، تلاش و پشتکار

فیلم شلاق (ویپلش – Whiplash) یکی دیگر از فیلم‌های معرفی شده‌ی من در دسته‌بندی فیلم درمانی – فیلم تراپی مدرسه زمان است. فیلم سینمایی بسیار خوش ساخت که تقریبا در همه‌ی کلاس‌های آموزشی مرتبط با مفهوم تمرکز و کار عمیق به آن اشاره دارم. فیلمی انگیزشی که برای بسیاری از ما می‌توان تصویرسازی خوبی از مفاهیم آموزشی مدنظر داشته باشد.

مشاهده تریلر و پیش‌نمایش فیلم شلاق 

در این بخش می‌توانید چند ثانیه از نمای کلی و فضای فیلم را مشاهده کنید.

دانلود این فیلم کوتاه..

چرا باید این فیلم سینمایی را ببینیم؟

همانطوری که گفته‌ام یکی از دلایل راه‌اندازی بخش فیلم‌درمانی (فیلم‌تراپی-filmtherapy) تصویرسازی بهتر آموزش‌ها در ذهن زمان جویان عزیز است. من خودم همواره تلاش می‌کنم کلاس‌های آموزشی و برنامه‌هایم به یک تئاتر شبیه باشد تا یک کلاس خشک با یک مشت مفاهیم آموزشی، تا مخاطب بتواند یک نمای کلی از کلاس را همواره برای یک بازه‌ی زمانی طولانی مدت با خود و در ذهنش به همراه داشته باشد.

 درهم‌تنیدگی آموزش‌ها در کلاس کلاس، فایل صوتی، کتاب مرتبط و همچنین فیلم خوش ساخت مرتبط می‌تواند اثرگذاری بسیار بالایی داشته باشد و آموزش‌ها را به سوی کاربردی شدن در زندگی روزمره بکشاند. بر همین اساس من فیلم‌ها را معرفی کرده و به شما یک دریچه‌ی خاص برای نگاه کردن به آن فیلم می‌دهم. 

آنچه در این فیلم می‌بینید تمرکز بسیار زیاد بر کار برای پیروزی بر مشکلاتِ میانه‌ی راه و سختی‌های جوانی است که علاقمند است یکی از نوازنده‌های مطرح جهانی باشد.

او هنر شاگردی را می‌داند و در برابر سخت‌گیری‌های بیش از حد یک استاد، صبور است، کم حرف می‌زند و زیاد کار می‌کند. تنها بر یک مسئله تمرکز و توجه صددرصدی دارد. بعد از کلاس هم تمرین می‌کند. ناامیدی بر او تا مرز تسخیر پیش می‌آید اما نهایتا اوست که موفق می‌شود.

به کار طولانی مدت باور دارد. زحمت می‌کشد. شیبِ موفقیت و قله‌ی پیروی را آسانسوری بالا نمی‌رود بلکه گام به گام طی می‌کند. روی پاهای خودش ایستاده و از رانت و ژنِ خوب خبری نیست.

خود را در میدان رقابت می‌بیند و می‌فهمد. الگوی زمانی برای خودش دارد. یک کار مشخص برای خودش دارد و میانِ چندین کار تحلیل نرفته است..

فیلم درمانی: معرفی سینمایی whiplash ویپلش - شلاق
فیلم درمانی: معرفی فیلم سینمایی whiplash شلاق

.

منابع مرتبط و تکمیلی برای این مفهوم

این فیلم را با هدفِ فهمِ بهتر مفاهیم آموزشی و مهارت‌های بسیار مهم «مدیریت زمان» که در ادامه می‌نویسم پیشنهاد می‌کنم:

تمرکز و توجه بالا (کتاب تمرکز دنیل گلمن را ببینید)
انجام کار عمیق (کتاب مرتبط با کار عمیق را ببینید)
بحث شیب و تداوم برای رسیدن به قله یک شیب (کتاب شیب ست گادین)
و تئوری و ایده‌ی اثر مرکب (کتاب اثرمرکب نوشته‌ی دارن هاردی)

در واقع می‌توان گفت من این فیلم را مرتبط با چنین مفاهیمی ارزیابی می‌کنم.

دیدن فیلم بالا و مطالب مطرح شده می‌تواند یک نگرش و یا بهتر بگویم یک #مدل ذهنی برای شما ایجاد کند و این دگرگونی به شکل‌گیری #شخصیت نوینی منتهی شود. همانطوری که گفته‌اند: شخصیت، سرنوشت‌ساز است.

باری، این دگرگونی می‌تواند سرنوشتِ ما را تغییر بدهد. انتخاب با ماست.

معرفی بخش فیلم ها

همانطوری که می‌دانید من آرشیوی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما را با هدف ِ آموزش ِ عمیق برخی مفاهیم به دوستان خودم ارائه می‌کنم و برخی دیگر را هم به عنوان فیلم‌های عالی تاریخ سینمای ایران و جهان تا تماشا کنند و لذت ببرند.
اگر دوست دارید لیست همه فیلم‌های معرفی شده را ببینید، روی لینک زیر کلیک کنید:

آرشیو فیلم درمانی و بهترین فیلم‌های تاریخ سینما ایران و جهان

اگر برایتان سوال شده که فیلم درمانی چیست و چگونه می‌تواند به ما کمک کند؟ و اینکه آیا واقعا اثری هم می‌تواند دیدن فیلم داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم نوشته‌ی بلند مرا همراه نظرات یک روان‌پزشک مطرح بخوانید تا دلایل اینکار برایتان شفاف‌تر شود:

فیلم درمانی چیست؟ چگونه به ما کمک می‌کند؟ همراه معرفی رده‌های سنی فیلم‌ها

البته لازم به توضیح است که من پکیج‌های مختلفی را دسته‌بندی کرده‌ام. این فیلم را در «پکیج فیلم‌های امیدواری – سخت‌کوشی – ضدافسردگی و تنبلی» و همچنین «پکیج فیلم‌های نوجوانان و جوانان» و هم چنین «پکیج ویژه فیلم‌های مدیریت زمان » دسته‌بندی می‌کنم.

فیلم درمانی فیلم تراپی مدرسه زمان به همراه معرفی بهترین فیلم های معرفی تاریخ سینما همراه تحلیل

2 thoughts on “نکات مهم فیلم انگیزشی شلاق (ویپلش – Whiplash) – سخت کوشی، تلاش و پشتکار

  1. فرشته says:

    سلام خواستم در مورد این فیلم دیدگاهم و نظرم رو بنویسم من قرارشد بهترین دیالوگ این فیلم رو یادداشت کنم از نظر من این فیلم دیالوگ های بسیار ارزشمندی داشت که ارزشمند ترین دیالوگ برا من این دیالوگ هست که اونجایی که میگه حافظه ات ناامیدت نکنه بهتره امیدوار باشی و حالا برداشتی که من از این فیلم داشتم این بود اگه ادم در زندگی اش برای خودش برنامه و هدف داشته باشه برای رسیدن به هدفش تمام تلاشش رو به کار میگیره تا بتونه موفق بشه و نباید به خودش ناامیدی راه بده وبه اون چیزی که علاقه داره برسه باید موانع رو پشت سر بذاره تا موفقیت را به دست بیاره مثل اندرو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.