003

اگر زنی را دوست داری.. | متن زیبا درباره‌ی زنان و دختران + فایل صوتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

متنی بسیار زیبا درباره‌ی زن و زنان و دوست داشتن و عشق به آنها. به همراه فایل صوتی

اگر زنی را دوست داری

اگر زنی را دوست داری، دستانش را بگیر و او را محکم در آغوشت نگه دار.

اگر زنی را دوست داری، دل دل نکن، بازی در نیاور، منتظرش مگذار، با ایما و اشاره به او از خوش آمدنت حرف نزن زیرا او می فهمد به شیوه او -شیوه ای زنانه- عشق ورزیدن را یاد گرفته ای… . یک زن به دنبال یک “مرد “است که بلد است قاطع و کله شق و قدرتمندانه زن را در بر بگیرد.

اگر زنی را دوست داری، دلش را محکم بدار و زیر پایش را با گفتگوهای فلسفی احمقان و شعربافی های بی سرو ته پسرماندگان خالی مکن… .

اگر زنی را دوست داری، ساده باش، هیچ چیز به اندازه زلالی و قاطعیت یک مرد، زن را اسیر نمی کند.

اگر زنی را دوست داری، گاهی اوقات تلفنت را بردار و بهش بگو که زیباست… بدون الفاظ پرطمطراق هم می توان هنوز به قلب اسرار آمیز این موجود راه یافت. فقط یادت باشد این ابراز عشق مثل نمک است که کمش دلنشین است و زیادش مردانه نیست.

اگر زنی را دوست داری، گاهی اوقات بهش بگو بنشیند و ازش عکس بگیر… لازم نیست اسنل آدامز باشی تا یک زن مقابل دوربینت، آن لبخند حیات بخشش را بشکفد… کافیست هر بار کنجکاو باشی که از چه رازی، عکس بر می داری.

اگر زنی را دوست داری، دستش را بگیر و به زیارت گاهی ببرش و به اندازه دو رکعت نمازی که می خوانی بهش وقت بده بیندیشد تو غیر از زمین، به آسمان نیز نظر داری.

وقتی زنی با حلقه مادر و خواهران و دوستانش برای شفای یک مریض، آش نذری درست می کنند، قبل از اینکه با تردید به نذر و دعا در مقایسه با دکتر و دوا فکر کنی، به یاد آور که زنان هزاران سال است اسرار هستی را در ژنهای خود حمل می کنند و بعید نیست آسمانی را با دعای خود زیر و رو کنند، قدرت زنان را هرگز نه در زمین نه در آسمان دست کم نگیر.

اگر زنی را دوست داری، ترسها و نگرانی هایش را ببین، ادراک کن و قبل از اینکه راه حلی بدهی، کنارش سکوت را تجربه کن، خیلی اوقات کار بیشتری لازم نیست. سکوت پر طمانینه یک مرد کنار چنین زنی، شفابخش است.

اگر زنی را دوست داری، سعی نکن از راز بالا و پایین شدن احساسات و تصمیماتش درباره دوستانش سر دربیاری… هرگز نخواهی فهمید چگونه در اوج حسادتها و لج و لجبازیهایشان، می توانند برای هم جان بدهند و در کسری از ثانیه همه چیز را معلق بگذارند.

اگر زنی را دوست داری، به دوستانش احترام و متانت را هدیه کن تا بهترین دوستانت بشوند.

زنان را وقتی حامله اند، بیشتر دریاب. گاهی اوقات شک می کنی که نکنه فرشته شده اند و به قامت انسان ظهور کرده اند! انگاری در گفتگوهای زمزمه وارشان با جنین در بطنشان، به زبانی آسمانی حرف می زنند که ما نمی فهمیم.

هر چه که هست، در کنار او و فرزندش این شانس را داری که به مردمکان خدا زل بزنی.

اگر زنی را دوست داری و دهه چهارم زندگی را شروع کرده، رازهای بدنش را برایش مرور کن… سلولهای یک زن فقط پیر نمی شوند بلکه راز آلود می شوند و شنیدن این راز از دهان یک مرد، بهترین ضد اضطراب زمین است:

عزیزم! موهای سپیدت نوریست که فرشتگان بر تاج سرت نقش زده اند، چینهای زیر پلکت، شکسته نستعلیق خداست بر چهره نازت!

بانو!

به فلک می رسد از چهره زیبای تو نور  —-    قل هو الله احد چشم بد از روی تو دور

اما

وقتی زنی را دوست داری که سنی ازش گذشته و مدتیست که ساکت است، بدان که در اسطوره ها، وقتی سفر یک زن تمام می شود کهکشانی می خواهد متولد شود، نور از زمین به آسمان راه خود را خواهد یافت؛ شاید همین بوده که نبی اکرم می فرمودند: بزرگان خود را ارج نهید.

.

.

فایل صوتی اگر زنی را دوست داری

این متن عاشقانه و زیبا درباره‌ی دوست داشتن زنان را می‌توانید در ادامه دانلود کنید یا بشنوید:

 _

برای شنیدن این دکلمه از پلیر زیر استفاده کنید:

.

برای دانلود این فایل صوتی MP3 به مدت ۸:۱۶ و حجم ۵ مگ کلیک کنید

.

 

متن از دکتر علیرضا شیری عزیز و بزرگوار که با صدای خودم بازگویی کردم. آرامش عجیبی دارم پس از ضبط این فایل.

موقع گفتن این نوشته، حس و حال خاصی داشتم، خوندن این متن و بعدهم فایل صوتی کردنش حال منو خوب کرد. یه خاطره شد. برای همین بی توجه به تپق هایی که زدم و مشکلاتی که ضبطش کــردم، اونو گذاشتم تو سایت. آینده، بررسی و قضاوتش می کنم.

.

.

نوشته‌ی مرتبط

یک نوشته‌ی بلندی هم دارم به نام «عاشقانه‌های زنانه و زنانه‌های عاشقانه» که درباره‌ی زنان و شعر گفتن و عشق‌پردازی آن‌ها گفته‌ام. اینکه اگر ما شاعران بزرگِ زن در سالیان دراز گذشته داشتیم، چه اتفاقی برای امروز ما می ‌توانست بیافتد. پیشنهاد می‌کنم این نوشته‌ی مرا هم بخوانید و شعر زیبای سیمین بهبهانی را با صدای زیبای دلکش بشنوید:

.

.

فایل‌های صوتی بیشتر

برای شنیدن فایل‌های صوتی بیشتر به رادیو مدیریت زمان مراجعه کنید:

.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۲ Average: ۵]

3 thoughts on “اگر زنی را دوست داری.. | متن زیبا درباره‌ی زنان و دختران + فایل صوتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.