نقطه‌ی شروع تغییر کجاست؟

یک جمله‌ی فوق‌العاده درباره‌ی تغییر – نقطه شروع کجاست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یکی از آن جمله‌های دوست‌داشتنی که درباره‌ی تغییر کردن و رشد خوانده‌ام را می‌خواهم اینجا بنویسم. شاید بتوان گفت این جمله‌ی کوتاه نقشه‌ی راهی به ما می‌دهد، نور امید را در دلمان روشن می‌کند و «موفق شدن» را به صورت ساده جلوی رویمان می‌گذارد. این جمله‌ی فوق‌العاده از دکتر علی صاحبی است که خدمت شما زمان‌جویان گرامی تقدیم می‌کنم:

.

نقطه شروع تغییر کجاست؟

بدون تغییر هیچ بهبودی وجود نخواهد داشت بدون یادگیری هیچ تغییری رخ نخواهد داد بدون سوال و پرسش، یادگیری انجام نمی‌شود بدون کنجکاوی، سوالی مطرح نمی‌شود بدون یک ذهنیت و نگرش فعال پرسشگرانه، هیچ سوال و کنجکاوی وجود نخواهد داشت .

پنج جمله‌ی بهم پیوسته بالا یک نقشه راه است. مسیری را نشان می‌دهد از ذهنِ آدمی تا بهبود شرایط. برای داشتن یک زندگی مطلوب، تلاش‌کردن جزو لاینفکِ زندگی است که اینجا از ذهنیت و نگرش فعال پرسش‌گرانه‌ی ما آغاز می‌شود.

.

اگر انگیزه ندارید…

شاید وقتی جمله‌‌ی بالا را می‌خوانید بگویید «ای بابا، دلت خوشه‌ها، من نمی‌تونم از جام بلند بشم و هیچ انگیزه‌ای ندارم..» شاید هم جمله‌ی دیگری مثل این «ای بابا، حالا باید از کجا شروع کنم؟»  شاید هم «زندگی من فرق داره، اصلا نمیشه و نمی‌تونم تغییر کنم. من شرایط زندگی یا کار من فرق داره» نمی‌دانم شاید ده‌ها جمله‌ی این شکلی دیگر.

علاوه بر ویدیوی کوتاهِ تلاش ماهی‌ها دو پیشنهاد دیگر هم برای شما دارم:

اول:

مدل ذهنی مهمترین نیاز ما برای مدیریت زمان (+فایل PDF عالی)

و دومی:

ویدیو: سخنرانی فوق‌العاده دنیل پینک درباره‌ی انگیزه:

انگیزه یا Motivation چیست و چگونه زندگی ما را تغییر می‌دهد؟٬

. برای شما آرزوی بهترین‌ها را دارم اگر سوالی بود  اینجا بپرسید، تلاش می‌کنم اولین فرصت پاسخ بدهم.   سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )  
لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۶ Average: ۴]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.