مدیریت زمان مثل اثرانگشت

مدیریت زمان مثل اثرانگشت است

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیریت زمان در زندگی و کار هرشخصی، کاملا اختصاصی است. همه‌ی تکنیک‌های مدریت زمان که بیان شده‌اند برای همه‌ی افراد امکان اجرایی ندارند، هرکسی در زندگی و کار خود باید از میان همه‌ی تکنیک‌های مدیریت زمان، نظم شخصی، برنامه ریزی و هدف‌گذاری مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کند.

در واقع همان‌طوری که به صورت مثالی گفته‌ام مدیریت زمان مثل اثرانگشت است، کاملا اختصاصی برای هرکس.

چرا می‌گویم مدیریت زمان مثل اثرانگشت؟

اینجا من اولین بار استعاره «مدیریت زمان همان اثرانگشت است» را بکار بکردم و فکر می‌کنم استعاره خوبی باشد. چون در این بازارآموزشی که برخی استادان، تلاش می‌کند همه‌ی آدم‌ها و شاگردانشان را به اجرای یکسری تکینک‌های ساده دعوت کنند، آرام آرام آدم‌ها مثل ربات رفتار می‌کنند، گویی هیچ خلاقیتی در کار نیست!

به این سوال (که نمونه‌ای از دها سوالی است از من پرسیده می‌شود) دقت کنید:

این سوال و ده‌ها سوال دیگر این‌مدلی باعث شد من به این نتیجه برسم….

ما برای رسیدن به یک الگوی اختصاصی و ویژه، باید تلاش کنیم آموزش‌های دریافتی را بومی‌سازی و شخصی‌سازی کنیم. به صورت کاملا اختصاصی و ویژه، روش‌های خوب رشد خودمان را کشف کنیم و پیش برویم.

من مخالف این موضوع هستم و با صدای بلند فریاد می‌زنم که باید ما به سمتِ اختصاصی کردن آموزش‌ها برای هر فردی حرکت کنیم و از «یکسان‌سازی رفتار آدم‌ها» پرهیز کنیم. کمترین آسیب این شیوه‌ها این است که خلاقیت آدمیزاد را به کل نابود می‌کند و انسان، همانند رباتی برنامه‌ریزی شده می‌شود که باید برنامه‌ها را اجرا کند.

مدیریت زمان مثل همانند اثر انگشت است.
مزایای نگاه به مدیریت زمان در قالب اختصاصی اثرانگشت

من سجادسلیمانی تلاش می‌کنم آموخته‌ها خود را درباره‌ی مدیریت زمان را به صورت ساده و مداوم در اختیار زمان‌جویان عزیز قرار دهم. فایل صوتی/پادکست زیر را در پایان یک روزکاری ضبط کرده‌ام.

مدیریت زمان مثل اثرانگشت ماست؛ خاص و یگانه، ما باید شیوه‌ی خاص خود را برای زندگی و کار پیدا کنیم. وگرنه به مرور خسته می‌شویم و کنار می‌کشیم و زیر میز بازی زندگی می‌زنیم….

 فایل صوتی مدیریت زمان همان اثر انگشت است

در این بخش می‌توانید این فایل صوتی را در مدت زمان  ۴:۰۲ چهاردقیقه و دوثانیه بشنوید یا به رایگان دانلود کنید:

دانلود مستقیم و رایگان این فایل صوتی..

مدیریت زمان را باید جدی بگیریم اما تا می‌توانید از تقلید کردن باید پرهیز کنیم. روزهای نخست، ما از مدل‌ها و شیوه‌های متفاوتی که افراد برای مدیریت زمان معرفی کرده‌اند استفاده می‌کنیم اما به مرور روش خاص خودمان را پیدا می‌کنیم.

پیدا کردن روش خاص خودمان، ایده‌ای اصلی این فایل صوتی است: اثرانگشت اختصاصی در مدیریت زمان. با این سبک و سیاق ما می‌توانیم ایده‌های ناب زندگی خودمان را اجرا کنیم،‌همواره در لحظه‌ی حال زندگی کرده و خوشحال و شاد باشیم....

تعریف کلی و کامل مدیریت زمان

حالا که گفتیم هرکسی باید مدیریت زمان اختصاصی خودش را داشته باشد، خب اگر بخواهیم یک تعریف بسیار جامع و جامع از مدیریت زمان ارائه کنیم، شامل چه چیزی می‌شود؟

این فیلم و فایل صوتی کوتاه را ببیند – مدیریت زمان چیست؟

صفحه‌ی اصلی آموزش مدیریت زمان

این فایل صوتی یکی از زیرمجموعه‌های منتشر شده بخش ِ آموزش مدیریت زمان سایت است. برای دیدن این صفحه و ادامه‌ی مطالعه‌ی خودتان، روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره‌ی آموزش رایگان مدیریت زمان و تکینک های آن

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۵ Average: ۴]

10 thoughts on “مدیریت زمان مثل اثرانگشت است

  1. سید محمد says:

    آقای سلیمانی، میشه خودم رو مجبور به انجام تکنیک یا روشی بکنم؟! یا هر فردی روش منحصر به فرد خودش رو چه توی کار و چه توی زندگی شخصی داره؟! چرا بعضی‌ها یک‌سری اصول و تکنیک‌ها رو به کار می‌برن و نتیجه میگیرن ولی بعضی‌ها این اصول و تکنیک‌ها باهاشون سازگار نیست؟!

    • سجاد سلیمانی says:

      بله می تونی مجبور کنی. اما باید روش بهینه خودت رو پیدا کنی
      مثلا من روش ِ «چالش فردی» رو بهت پیشنهاد می کنم که میتونه شروع خوبی باشه.

      اینکه برخی نتیجه میگیرن و برخی نه؛ پاسخ بسیار زیاد و البته با ابعاد مختلفی داره که اینجا نمیشه کوتاه پاسخ داد. در بخش رادیو, فایل‌های صوتی را بشنو و ازشون نتیجه‌گیری کن.

  2. سید محمد says:

    آقا دمت گرم! منو از بی‌تفاوتی نجات دادی. من سر این زمان اینقدر حرص خوردم، اینقدر فشار و استرس بهم وارد شد تا الان که بی‌تفاوت شدم، اصلا زمان رو مهم نیست واسم. ولی با این مطلبتون، واقعا می‌تونم بگم احسنت به شما! صادقانه‌ترین مطالب رو بیان می‌کنید و از روش منحصر‌ به فردی کا گفتید واقعا خوشم اومد! من یه مقاله خوندم درمورد هوشمندانه کار کردن و فهمیدم که دو یا سه کار اول روز که خیلی مهم هستن، کاملا با من همخوانی داره. اما جدیش نگرفتم.

    • سجاد سلیمانی says:

      سید جان این پیامت رو خیلی دیر پاسخ میدم ولی الان که داشتم می‌خوندمش خواستم ازت تشکر کنم و بگم که به نکته‌های این مدلی که یهویی می‌بینی حالت باهاش خوبه، بچسب.
      همین‌ها به مرور می‌تونه تو رو دچار تغییراتی در راستای بهینه‌سازی بکنه.
      پس بچسب بهش

  3. یاس says:

    چقدر خوشحالم که به صورت کاملا اتفاقی و از طریق نامه‌ای که برای استاد شعبانعلی نوشته بودید با شما آشنا شدم و میتونم مطالبتون رو دنبال کنم. موفق باشید

    • سجاد سلیمانی says:

      یاس غزیز سلام
      ممنون از تو و توجهی که کردی و مرور مطالب. امیدوارم این ها «تلنگری» باشه برای « یک گام بهترشدن» که هدف اصلی همه ی ماست که دنبال یادگیری هستیم.

  4. Pingback: فیلم آموزشی: اصول ساختن روابط اجتماعی و دوستانه و کاری| فایل PDF کتاب+منابع مختلف |

  5. آرش says:

    حرف هاتون رو دوست داشتم آقای سلیمانی. این حرف رو کاش من خیلی زودتر از این ها یاد میگرفتمو استفاده میکردم. اینطوری بهتر می فهمم که من با بقیه فرق دارم. مدل من با همه فرق داره. من باید برم سراغ آموزشهایی که برای منی که ۲۷ ساله هستم نه هرچیزی که به اسم مدیریت زمان گفته میشه.
    بازم ممنون. پیگیر صحبتهای خوبتون هستم

    • سجاد سلیمانی says:

      خوشحالم که برات مفید بوده آرش
      من این فایل رو به زودی به روزرسانی خواهم کرد. درو اقع ایده های جدید و صحبت های جدیدی قراره به اضافه کنم. امیدوارم بتونی اون ها رو هم بشنوی

  6. Pingback: معرفی یک فیلم خوب برای کسانی که وابستگی و اعتیاد به اینترنت، موبایل، کامپیوتر، شبکه‌های اجتماعی و... دارند - سجاد سلیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.