فیلم کامل آزمون توجه انتخابی

تست یا آزمون توجه انتخابی (گوریل) | تمرکز و توجه

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از آزمون‌های بسیار معروفی که شاید قبلا با آن آشنا باشید تست یا آزمون توجه انتخابی ( یا آزمایش گوریل ) است. یک آزمایش بسیار جالب! . تمرکز و توجه یکی از زیرساخت‌های اصلی آموزش‌های من در بحث مدیریت زمان است. توجه و تمرکز چیست؟ چگونه آنها را تقویت کنیم و از یک تمرکز قوی چگونه برای موفق شدن بهره‌مند شویم؟ این مبحث برای داشتن یک مدیریت زمان موفق، بسیار مهم است.

 امیدوارم با دقت تمام و حوصله این چند دقیقه ویدیو را مشاهده کنید تا این آزمون به خوبی پاسخ بدهد.

  .

چند نکته پیش از نگاه کردن به این ویدیو…

قبلا از آنکه این ویدیو را ببینید، لطفاً گوشی موبایل خود را بی‌صدا کرده و طوری روز میز قرار دهید که خودتان در طول تماشای این ویدیو صدای گوشی، لرزش یا صفحه‌ی آن را نبینید.

تلوزیون، رادیو و هر وسیله‌ی ارتباطی دیگر را خاموش کنید.

در طول تماشای این ویدیو، به هیچ وجه چشمان خود را از روی مانیتور بر ندارید و با فرد دیگری صحبت نکنید.

. .

فیلم: آزمون توجه انتخابی

در این بخش می‌توانید این ویدیو کوتاه را تماشا کنید. آنچه باید به آن توجه کنید، شمردن تعداد توپ‌هایی است که بازیکنان با لباس سفید به همدیگر می‌اندازند:

.

دانلود رایگان این ویدیو | ۶M

.   .

چه چیزی باید یاد بگیریم؟

این آزمون در یک بازه‌ی زمانی کوتاه توجه ما را به یک محیط و تمرکز ما را برای شمردن تعداد توپ‌های بازی قفل می‌کند و برابر آنچه داخل فیلم نمایش داده شد، از بقیه‌ی چیزها غافل می‌شویم و این یک ویژگی بسیار مثبت است.

ذهن ما منبع بسیار محدودی از توجه دارد. منبع بسیار محدودی از تمرکز در اختیار دارد. ما به بهانه‌های مختلف و بی‌ربط این منابع محدود را تلف می‌کنیم. در این آزمون نمایش داده می‌شود که می‌توانیم برای مدتی مشخص روی یک موضوع خاص (مثلا ۲۵ دقیقه برای درس خواندن در تکنیک پومودورو) تمرکز بسیار بالایی داشته باشیم. (درباره‌ی تکنیک پومودورو بیشتر بخوانید)

لطفاً تجربه‌ی خود را برای ما هم بنویسید (سعی کنید هنگام نوشتن، بحثِ اصلی آزمون را لو ندهید 😉 )

  .

فیلم‌ها و ویدیوهای رایگان دیگر

تیتر-۱اگر علاقمند هستید فیلم، انیمیشن و مستندهای بیشتری ببنید، شما را دعوت می‌کنم از صفحه‌ی اصلی تلوزیون زمان بازدید کنید.

تیتر-۱اگر به فایل‌های صوتی علاقمند هستید، در رادیو مدیریت زمان می‌توانید آرشیو بزرگی از فایل‌های رایگان را بشنوید. تیتر-۱و اگر اهل کتاب و مقاله و یادداشت هستید، کتابخانه زمان را از دست ندهید. . . .

آدرس کوتاه این فیلم برای اشتراک‌گذاری با دیگران:

http://zaman.link/atest

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۲ Average: ۳]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.