ترانه ای برای صلح سوریه

فیلمِ ترانه دختر سوری برای صلح سوریه

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امشب دیدن این ترانه اشک هایم را جاری کرد. دختری سوری که برای سوریه می خواند. با اشک هایش اشک ریختم و برای صلح دعا کردم. برای روزهای خوبی که همه ما، حق بهره مند شدن از آن را داریم. فیلم (ویدیوی) این ترانه می توانید در اینجا به صورت آنلاین مشاهده کنید:

.

.

مسابقه آوازخوانی کودکان عرب

 این بار با صدای دختری سوری آغاز شد که برای صلح سرزمینش آواز می‌خواند. «غنا بوحمدان» اهل سوریه با پیام امید و صلح به این مسابقه آمد و اجرای بسیار زیبا و متاثر کننده‌ای از آهنگ «کودکی‌مان را به ما بازگردانید» از «رمی بندالی» را به نمایش گذاشت. آهنگ «کودکی‌مان را به ما بازگردانید» هنگام جنگ داخلی لبنان بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ اجرا شد. جنگی که بیش از ۱۲۰ هزار قربانی و کشته به جای گذاشت.

داوران برنامه از جمله نانسی اجرم ستاره لبنانی و مشهور موسیقی پاپ تا حدی متاثر شده بودند که آغاز به همخوانی با این کودک سوری کردند. غنا در میانه آواز کنترلش را از دست داد و گریست و نانسی اجرم در ادامه همراه او شروع به خواندن کرد.

برنامه آوازخوانی کودکان عرب در بیش از ۲۷ کشور جهان پخش می‌شود و شبکه‌های مختلفی تحت تاثیر آواز و پیام غنا قرار گرفته‌اند.

.

متن ترانه «کودکی‌مان را به ما بازگردانید» 

را ادامه می‌خوانید. به امید صلح و آرامش برای کشور سوریه:

ما آمدیم با شما جشن بگیریم
این تعطیلات از شما می‌پرسیم
چرا هیچ جشن و تزئیناتی نداریم؟

آی مردم، سرزمینم سوخته است
در سرزمینم آزادی ربوده شده است
آسمان ما رویا می‌بینید
و روزهایی را می‌خواهد که…

آزادی ربوده شده…
سرزمین من کوچک است
مثل من کوچک است
به ما صلح بدهید
و کودکی‌مان را به ما بازگردانید

کودکی‌مان را به ما بازگردانید
به ما صلح دهید…

.

عکس ها و تصاویری از این ترانه خوانی را جدا کردم و اینجا گذاشتم:

      .

آواز خوانی کودک سوری برای سوریه.

اشک هایی برای صلح

.

همراهی داوران مسابقه با آوازِ صلح کودک سوری

 

.

.

برای صاحبان جنگ

برای کسانی که تحولات سوریه را دنبال کرده اند و از کشتارها و بی خانمانی ها و مرگ ها و آوارگی های منطقه تا حدی آگاه هستند، این ترانه کودک، تنها یک ترانه نیست. مرور همه خبـرها و حسرت ها و غم هایی است که در طی این سالیان شنیـده ایم و خبرهایش را خوانده ایم. دکتر شیری از ترس کودکش بهانه ای برای درج این فیلم استفاده کرده و من از مرور اتفاقی اش در این شب سـردِ زمستانی یاد همه کودکانی افتادم که عکس هایشان را در خبرها دیده بودم. همه غم هایی که خوردیم و کاری از دست مان نیامد.

آهنگ «کودکی‌مان را به ما بازگردانید» سی چهل سال قبل برای مردم لبنان و کشته های لبنانی خوانده شده اما حس ِ خوبِ ترانه و جامعیت آن برای هر دوره ای و هر مردم جنگ زده آواره ای و هر کودک بی پناهی قابل تعمیم است. 

اشک ریختن با این ترانه لذت بردن با رویای این کودک و بسیاری از کودکانی است که در خلال جنگ، نا امنی را چشیده اند و شبها رویا بافته اند و میان مخروبه ها، کودکانه به بازی پرداخته اند. 

به امید صلح برای همه کودکان و مردم  سرزمین های دور و نزدیک. این ویدیو را اولین بار در  سایت دکتر شیری دیدم. بعد که در گوگل جستجو زدم فهمیدم بسیاری آن را دیده اند و دل باخته اند و اشک ریخته اند، و خوشا به حال قلبهایی که برای مردمی دیگر در سرزمینی دیگر می شکند و همدل و همراه می شود.

لعنت بر جنگ.

.

.

پی‌نوشت:

این نوشته یکی از روزنوشته‌هایی است که منتشر می‌کنم. اگر علاقمند هستید می‌توانید روزنوشته‌های یک مربی و مدرس مدیریت زمان را در آدرس زیر دنبال کنید:

روزنوشته‌ها

 

سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )

.

.

.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.