چه می‌بینی؟

چه می‌بینی؟ (تفاوت فکرکردن با نوشتن)

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در مطلب قبلی با عنوان «نوشتن، همان فکرکردن است» گفته شد که ما با نوشتن فکر می‌کنیم نه اینکه فکر کنیم و بعد بنویسیم. اینجا تمرینی برای شما آماده کرده‌ام. لطفاً چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و آن را انجام بدهید. نتایجی که بدست می‌آورید برای همه‌ی ابعاد زندگی مفید خواهد بود.

به این عکس (طرح) از زمان نگاه کنید

به این تصویر چقدر دلتان می‌خواهد نگاه کنید و فکر کنید و افکارتان را خوب به یاد داشته باشید، چه چیزی در ذهن شما مرور می‌شود؟

.

درباره‌ی آن چه به ذهنتان رسید بنویسید

اکنون شروع به نوشتن کنید (پیشنهاد می‌کنیم همین‌جا و زیر همین مطلب در بخش کامنت‌ها انجام بدهید). شروع به نوشتن کنید، آنچه در ذهن‌تان بود را بنویسید، متوجه ایجاد تغییرات در افکارتان با نوشتن خواهید شد. عکسی از گذر زمان را دیده‌اید و فکر کردن به تنهایی کافی نیست. چند کلمه‌ای درباره‌ی آن با نگاه به تصویر بالا بنویسید.

نتیجه شگفت‌انگیز خواهد بود…

این تمرین جزو تمرین‌های «باشگاه مغز مدرسه زمان» بود که با انجام این تمرین‌های کوچک می‌توانیم آرام آرام به تغییر باورها و نگرش‌های خود درباره‌ی زمان، زندگی و مدیریت زمان برسیم. 

رخ زمان آرشیوی از عکس‌ها و نقاشی‌ها و کاریکاتورها با موضوع زمان است که یکی از زیرمجموعه‌های  گالری زمان است. در گالری زمان بخش‌های دیگری نیز ایجاد شده است که می‌توانید از آنها بازدید نمایید:

تیتر-۱رادیو مدیریت زمان – فایل‌های صوتی و پادکست‌ها تیتر-۱تلوزیون زمان – فیلم، ویدیو و کلیپ‌های مرتبط   . . سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )

آدرس کوتاه این مطلب:

http://zaman.link/chmn

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

9 thoughts on “چه می‌بینی؟ (تفاوت فکرکردن با نوشتن)

  1. هما says:

    زمان یه موجود زنده و هوشمنده که هیچ وقت نباید سعی کنیم کنترلش کنیم چون نتیجه عکس میده مثل وقت هایی که دیرتون شده و خیلی عجله دارید و اتوبوس نمیاد … باید با زمان رفیق و همفاز باشیم ، به عنوان یه عنصر هوشمند اونو بپذیریم و بهش احترام بزاریم اون موقع هست که نظریه نسبیت انیشتن هم براتون معنا میشه و زمانتون برکت پیدا می کنه . زمان هر آدمی نسبت به اون فرد منحصر به فرده و دقیقا بر اساس احوالات و باورها و اندیشه های اون آدم کش میاد یا خیلی سریع از دست میره . خدایا شکرت برای تک تک لحظه هایی که با یاد تو به زمان حال اومدم و اون لحظه رو زندگی کردم .

  2. sam says:

    اگر زمان را میتوانستیم نگه داریم پس مرگی هم وجود نداشت ، پس زمان در حال از دست رفتن است حتی همین حالا که من دارم این مطلب رو مینویسم و شما دارین این مطلب رو میخونید، پس باید مدیریت بشود تا کمترین حسرت را در لحظات نزدیک به مرگ داشته باشیم در واقع قسمتی از ساعت که در حال بر باد رفتن است عمر انسانی است که در حال گذر است. قدر لحظات را بدانیم و شاد زندگی کنیم.

  3. محمد says:

    انسان در گذر زمان پیر میشود و کم کم نیروی جوانی او محو میشود. توانایی های شگفت آور جوانی جای خود را به ضعف ها و بیماری های دوران پیری میدهد. نتیجه اینکه باید از زمان جوانی لذت برد و از هر لحظه و هر ساعت استفاده کرد تا هر وقت به گذشته نگاه میکنیم حسرت روزای رفته را نخوریم و بیشترین استفاده را از هر لحظه کرده باشیم.
    مرسی سجاد جان بخاطر محتوای خوبت

  4. ابوالفضل جلالی کاشانی says:

    اول سلام. اینکه زمان برای هیچکس توقف نمی کنه و می گذره و چه بخواهیم و چه نخواهیم حبابهای زمان در این دریای متلاطم زندگی یکی یکی میترکه و کم کم رنگ جوانی شکل زنگار بخودش میگیره و به غروب نزدیک میشه و اگر از زمان نتونیم استفاده کنیم همه آرزوها و درخواستهامون مثل پرنده ها پرواز می کنن و از دستمون میرن و تبدیل به غروب آرزوها میشه. پس باید بهترین استفاده رو از زمان کرد.

  5. ناشناس says:

    زمان دریافتنی است و می توان در آن به پرواز درآمد. به عبارت دیگر می توان در حال از آن استفاده کرد و برای به دست آوردن خواستنی های آن پرواز کرد.

  6. آزاده says:

    زمان داره از دستمون فرار می کنه نمیشه نگهش داشت.نمیشه کنترلش کرد.داره پرواز می کنه

    • فرشته says:

      زمان طلاست که با هیچ قابل تعویض نیست متاسفانه ما زمان های زیادی از دست میدهیم زمان مثل بادمیگذره بایدمدیریتش کنیم وگرنه نمیشه به عقب برگشت

  7. Fatemeh says:

    زمان با سرعت زیاد میگذرد و من به عنوان یک انسان که نیاز به رشد دارم باید به خوبی از این زمان با ارزش استفاده کنم و به خواسته ها و اهدافم برسم،هرچیزی تو دنیاه راه مشخص خودش رو داره ،این منم که باید زمان رو به خوبی مدی یت کنم ،تا هیچوقت دچار پشیمونی نشوم و به تعالی برسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.