ROOM 2015 معرفی فیلم اتاق

فیلم سینمایی اتاق ۲۰۱۵ ROOM – انگیزشی، تحمل سختی و تاب‌آوری | فیلم درمانی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در ادامه‌ی تکمیل کردن پکیج فیلم درمانی ( فیلم تراپی – Movie Therapy) امروز می‌خواهم یک فیلم بسیار عالی به نام اتاق ROOM را به شما معرفی کنم. انگیزه‌ی شخصی و آموزشی بسیاری را از معرفی آن دنبال می‌کنم و امیدوارم به توجه به نوع نگاه و روشی که پیشنهاد می‌کنم این فیلم را مشاهده کنید.

این فیلم سینمایی انگیزشی، مناسب برای ناامیدی، یاس، تنهایی و تلاش و کوشش و زحمت کشیدن و ناامید نشدن و توسعه مدل ذهنی و دنیای خودمان و کنار آمدن با اتفاقات سخت روزگار اما دست از تلاش برنداشتن و…. می‌باشد که در ادامه کمی بیشتر آن را خدمت شما معرفی می‌کنم..

معرفی فیلم اتاق ROOM 2015

چرا باید این فیلم را ببینیم و با چه نگاهی؟

من این فیلم را بسیار دوست دارم. جدای آنکه برای زمان جویان عزیزم در دوره‌های آموزشی خودم معرفی می‌کنم، خودم به شدت این فیلم را دوست دارم. و چند تا دلیل ساده برای معرفی این فیلم دارم:

این فیلم انگیزه کافی برای تلاش کردن به ما می‌دهد. انگیزشی است. زیر بار افکار منفی و سخت‌های دنیا و ناملایمات هستی نشکستن را می‌توانیم اینجا به خوبی بیاموزیم. تلاش دائمی و دست بر نداشتن از کوشش برای ساختن دنیا، از آموزه‌های اصلی این فیلم است.

در نگاهی دیگر می‌توانیم بحثِ بسیار مهمِ مدل ذهنی را مطرح کنم. اینکه یک دنیای ذهنی محدود و بسته (در نگاه جک، پسربچه‌ی داخل اتاق) چه توهمات و تصوراتی برای ما می‌تواند خلق کند و چقدر غیرواقعی دنیا را ببینیم و تحلیل کنیم و زمانی که این دنیای محدود و بسته که شکسته می‌شود و دنیای بزرگ‌تر و واقعی‌تری را کشف و درک می‌کنیم، فضای ذهنی محدودِ خودمان، همچون یک قفسِ نامطلوبی است که هیچ‌گاه دوست نداریم به داخل آن بازگردیم.

کودک ِ فیلم هیچ دنیایی را بجز این اتاق کوچک باور ندارد. تمام دنیای او تنها و تنها همین اتاق و وسایل درون اتاق است.

فیلمی دیگر به عنوان نمونه ناموفق

حال بیایید به نمونه‌ی ناموفق دیگری اشاره کنم. امیدوارم پس از دیدن فیلم اتاق، به سراغ تماشای فیلم افسانه ۱۹۰۰ ساخته‌ی آقای جوزپه تورناتوره بروید.

در آن شخصیتی وجود دارد مثل جک در قصه‌ی اتاق، که در یک کشتی به دنیا می‌آید و پدر و مادرش رها می‌کنند و او برای همیشه در کشتی می‌ماند، برخلاف ِ جک و مادرش که برای توسعه‌ی دنیای خودشان تلاش می‌کردند، آقای ۱۹۰۰ هیچگاه به این تلاش‌ها دست نزد و برای همیشه در این دنیای محدود اما زیبای خود باقی ماند. (من فیلم «افسانه ۱۹۰۰» را در این آدرس معرفی کرده‌ام. سری به آن بزنید)

معرفی چند فیلم دیگر همانند «اتاق»

اگر می‌خواهید به توانمند شدن خودتان کمک کنید و نگاهی ویژه به بحث ِ تا‌ب‌آوری ، سرسختی در برابر مشکلات زندگی، جنگیدن برای خودت، پشتکار و تلاش طولانی مدت در شرایط سخت و ناگوار داشته باشی و درس‌های زیادی در ذهنت ثبت شود، پیشنهاد می‌کنم این فیلم‌ها را هم ببینی:

بعلاوه‌ی فیلم‌های بالا اگر می‌خواهی کلیه فیلم‌های این دسته و این مدلی را ببینی پیشنهاد می‌کنم سری به «پکیج امیدواری – پشتکار – سخت‌کوشی – سرسختی و..» بزنی.

مطالب مرتبط + لیست کامل فیلم‌های معرفی شده

بالا نوشتم که این فیلم بسیار به بحثِ مدل ذهنی مربوط است. مجموعه‌ی مطالب من در خصوص مدل ذهنی را در این آدرس بخوانید.

فایل صوتی
از شما دعوت می‌کنم به فایل صوتی «پارادایم و پارادایم شیفت» را هم بشنوید. به این فیلم بسیار مربوط است.

همانطوری که می‌دانید من آرشیوی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما را با هدف ِ آموزش ِ عمیق برخی مفاهیم به دوستان خودم ارائه می‌کنم و برخی دیگر را هم به عنوان فیلم‌های عالی تاریخ سینمای ایران و جهان تا تماشا کنند و لذت ببرند.
اگر دوست دارید لیست همه فیلم‌های معرفی شده را ببینید، روی لینک زیر کلیک کنید:

آرشیو فیلم درمانی و بهترین فیلم‌های تاریخ سینما ایران و جهان

اگر برایتان سوال شده که فیلم درمانی چیست و چگونه می‌تواند به ما کمک کند؟ و اینکه آیا واقعا اثری هم می‌تواند دیدن فیلم داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم نوشته‌ی بلند مرا همراه نظرات یک روان‌پزشک مطرح بخوانید تا دلایل اینکار برایتان شفاف‌تر شود:

فیلم درمانی چیست؟ چگونه به ما کمک می‌کند؟ همراه معرفی رده‌های سنی فیلم‌ها

البته لازم به توضیح است که من پکیج‌های مختلفی را دسته‌بندی کرده‌ام. این فیلم را در «پکیج فیلم‌های امیدواری – سخت‌کوشی – ضدافسردگی و تنبلی» دسته‌بندی می‌کنم.

فیلم درمانی فیلم تراپی مدرسه زمان به همراه معرفی بهترین فیلم های معرفی تاریخ سینما همراه تحلیل

آدرس کوتاه این مطلب:

http://zaman.link/room2015

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

2 thoughts on “فیلم سینمایی اتاق ۲۰۱۵ ROOM – انگیزشی، تحمل سختی و تاب‌آوری | فیلم درمانی

  1. نگین پارسه says:

    فیلمم کامل دیدم😊

    این صفحه جمله هایی ک خوشم اومده بود و خب نکته داشت یاداشت کردم

    فیلم اتاق ROOM

    • سجاد سلیمانی says:

      ممنونم نگین جان، کار خوبی کردی نظراتت رو برای ما نوشتی. امیدوارم بتونه با مدل ذهنی که ایجاد می کنه و صحبت هایی که باهم داشتیم, در روزها و ماه های آینده کمکت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.