فیلم درمانی معرفی فیلم در جستجوی خوشبختی شادکامی

فیلم در جستجوی خوشبختی | فیلم درمانی: سرسختی و امیدواری و ضد افسردگی و تنبلی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از بهترین فیلم‌هایی که دیده‌ام فیلم سینمایی «در جستجوی خوشبختی» یا در جستجوی شادمانی (به انگلیسی: The Pursuit of Happyness) است و همان لحظه تصمیم گرفتم در پکیج فیلم درمانی (فیلم تراپی) خودم آن را بیاورم. فیلمی خوش‌ساخت به کارگردانی گابریل موچینو و سال ۲۰۰۶ است.

یک فیلم عالی آموزشی، انگیزشی، مبارزه با غم و ناامیدی، تلاش کردن، ناامید نشدن، صبوری و…. که در ادامه چند خطی از آن را خدمت شما خواهم گفت.

پوستر فیلم در چستجوی خوشبختی

پیش‌نمایش فیلم در جستجوی خوشبختی

قبل از آنکه بخواهم از دلایلی که باعث می‌شود ما این فیلم را حتماً ببینیم، برایتان بگویم، از شما دعوت می‌کنم چند تریلر این فیلم را در چند ثانیه با هم نگاه کنیم. در این چند ثانیه فضای کلی فیلم را می‌توانید ببینید:.

چرا باید این فیلم را ببینیم؟

این فیلم هم از شاهکارهای تاریخ سینمای جهان است. یک سناریو عالی که از روی زندگینامه‌ی واقعی نوشته شده است.

آنچه باعث می‌شود من این فیلم را خدمت شما معرفی کنم را به صورت کوتاه و چکیده در ادامه آورده‌ام: 

  • تاب آوری بالا
  • کاسه‌ی صبر و تحمل بالا (صبر فعال)
  • کنترل خشم و ناراحتی و از کوره در نرفتن
  • دست از تلاش برنداشتن تا لحظه‌ی آخر
  • ناتوانی در هنر نه گفتن و عواقب آن
  • قمار کردن بر آنچه انتخاب ماست و می‌دانیم که درست است
  • استفاده‌ی حداکثری از داشته‌هایمان و بی‌تفاوت نبودن نسبت به آنها
  • طی کردن شیب و رسیدن به قله (کتاب شیب را بخوانید)
  •  تلاش و کوشش فراوان – زحمت کشیدن
  •  صادق بودن و از دست ندادن شرف و انسانیت زیر بار سختی‌ها

این‌ها بخشی از دستاوردهای شما در دیدن این فیلم است. این شاهکار تاریخ سینما را می‌توان سالی یکبار دید و از صبوری و حوصله و تلاش‌های زیاد بازیگر اصلی فیلم (در میانه‌ی همه‌ی بدبختی‌ها و مصیبت‌هایش) درس‌ها آموخت.

جدای اینها، یادتان باشد که من بسیار بسیار بر مطالعه و آشنایی با زندگینامه‌ی بزرگانِ ایران و جهان تاکید کرده‌ام. جالب است بدانید که این فیلم سینمایی فوق‌العاده خوش‌ساخت بر اساسِ زندگینامه‌ی آقای کریس گاردنر (میلیونر و کارآفرین آمریکایی) ساخته شده است. این موضوع اهمیت معرفی فیلم را برای من دو چندان کرد.

اگر دلتان می‌خواهد با مجموعه‌ی فیلم‌ها، مستندها و کتاب‌های معرفی شده از زندگینامه افراد بزرگ و موثر آشنا شوید بهتر است روی لینک زیر کلیک کنید:

آرشیو زندگینامه‌ها / بیوگرافی‌ها.

معرفی چند فیلم دیگر همانند «در جستجوی خوشبختی»

اگر می‌خواهید به توانمند شدن خودتان کمک کنید و نگاهی ویژه به بحث ِ تا‌ب‌آوری ، سرسختی در برابر مشکلات زندگی، جنگیدن برای خودت، پشتکار و تلاش طولانی مدت در شرایط سخت و ناگوار داشته باشی و درس‌های زیادی در ذهنت ثبت شود، پیشنهاد می‌کنم این فیلم‌ها را هم ببینی:

بعلاوه‌ی فیلم‌های بالا اگر می‌خواهی کلیه فیلم‌های این دسته و این مدلی را ببینی پیشنهاد می‌کنم سری به «پکیج امیدواری – پشتکار – سخت‌کوشی – سرسختی و..» بزنی.

بازی فوق العاده و داستانی بسیار جذاب

این فیلم با بازیِ ویل اسمیت بسیار دلنشین و تاثیرگذار است. او بازیگری بسیار درخشان است که زندگینامه‌اش را ویکی‌پدیا به این صورت آورده است:

Will_Smith ویل اسمیت

ویلارد کریستوفر «ویل» اسمیت جونیور (به انگلیسی: Willard Christopher “Will” Smith, Jr) ‏ (زادهٔ ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸) که با نام ویل اسمیت شناخته می‌شود، هنرپیشه، خواننده هیپ هاپ، دوبلور و همچنین تهیه‌کنندهٔ آمریکایی است. او آثار قدرتمندی نیز در تلویزیون داشته‌است. در ماه آوریل ۲۰۰۷ هفته‌نامه نیوزویک از او به عنوان قدرتمندترین بازیگر هالیوود یاد کرد.

وی چهار بار نامزد جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اسکار و یک بار نیز برنده «جایزه گرمی» شده‌است. همچنین ویل اسمیت در کنار نیکی جَم، ستاره موسیقی رگی‌تون، و اِرفا ایسترفی، خواننده پاپ از کوزوو، مراسم رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ برعهده داشت.

.او بازیگری فوق‌العاده است که این نقش را به زیبایی تمام اجرا کرده است:

فیلم در جستجوی خوشبختی

معرفی پکیج فیلم درمانی:

همانطوری که می‌دانید من آرشیوی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما را با هدف ِ آموزش ِ عمیق برخی مفاهیم به دوستان خودم ارائه می‌کنم و برخی دیگر را هم به عنوان فیلم‌های عالی تاریخ سینمای ایران و جهان تا تماشا کنند و لذت ببرند.
اگر دوست دارید لیست همه فیلم‌های معرفی شده را ببینید، روی لینک زیر کلیک کنید:

آرشیو فیلم درمانی و بهترین فیلم‌های تاریخ سینما ایران و جهان

اگر برایتان سوال شده که فیلم درمانی چیست و چگونه می‌تواند به ما کمک کند؟ و اینکه آیا واقعا اثری هم می‌تواند دیدن فیلم داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم نوشته‌ی بلند مرا همراه نظرات یک روان‌پزشک مطرح بخوانید تا دلایل اینکار برایتان شفاف‌تر شود:

فیلم درمانی چیست؟ چگونه به ما کمک می‌کند؟ همراه معرفی رده‌های سنی فیلم‌ها

البته لازم به توضیح است که من پکیج‌های مختلفی را دسته‌بندی کرده‌ام. این فیلم را در «پکیج فیلم‌های امیدواری – سخت‌کوشی – ضدافسردگی و تنبلی» و همچنین در «پکیج فیلم‌های نوجوانان و جوانان» دسته‌بندی می‌کنم.

فیلم درمانی فیلم تراپی مدرسه زمان به همراه معرفی بهترین فیلم های معرفی تاریخ سینما همراه تحلیل

.نکته: شما برای دیدن همه‌ی ویدیوها و فیلم‌های آموزشی من می‌توانید به بخش «تلوزیون زمان» مراجعه کنید.

آدرس کوتاه این فیلم:

http://zaman.link/djkh

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

3 thoughts on “فیلم در جستجوی خوشبختی | فیلم درمانی: سرسختی و امیدواری و ضد افسردگی و تنبلی

  1. شبنم says:

    در جستجوی خوشبختی یه فیلم بود پر از کلید واژه های ناب مثل اون دیالوگی که با خودش داره یه بخشی از کتابی رو مرور میکنه که میگه عبارت جستجو به طرز اسرار امیزی قبل از خوشبختی اومده
    یعنی انسانها احساس داشتن خوشبختی رو ندارن و همیشه در جستجوی اون هستن
    و اینکه با وجود اون همه مصائب با امید و پشتکار هدفش رو دنبال کرد

    من چون خودم کمی تا قسمتی زود ناامید میشم تجربه حس امیدواربودن برام دلچسبه و تو این فیلم پابه پای شخصیت فیلم اونو تجربه کردم

  2. الهه says:

    درود.
    جا داره بگم این فیلم از فیلم های انگیزشی قشنگیه که دیدم ممنون از آرشیو فیلم درمانی شما.
    این فیلم به من چندتا نکته قشنگ رو همونطور که شما گفتید ، یاد داد. اینکه چطوری کریس تونست علی رغم همه دویدن ها و نداشتن ها پیشرفت کنه ، خودش گفت سخت بود خیلی سخت.
    ۱. توان و تحمل
    ۲. ارتباط
    ۳. بیان حقیقت ، یادگیری و کلام مثبت
    ۴. شبکه انسانی
    مساله توان و تحمل ( هیچ جای فیلم ندیدم از تلاش دست بکشه و یه روز رو هم هدر نداد ، غر نزد ، به پسر و همسرش توضیحات قشنگی می‌داد هرچند که همسرش او را رها کرد)
    ارتباط:
    از پیدا کردن اشتراکات با ادم ها ارتباط برقرار میکرد ، اول ادم های سطح بالاتر خودش رو پیدا می‌کرد بعد با یه مساله اشتراکی ارتباط رو ارتقا میداد. مثل هم مسیر شدن و حل مساله مکعب روبیک.
    مثل تماشای فوتبال با یه میلیونر
    نکته سوم:
    زمانی که مصاحبه داشت ، با لباس و سر و روی رنگی وارد شد اما تونست با معرفی خودش ، و بیان حقیقت ( اینکه کجا بودم ، چرا نتونستم با لباس خوبی ظاهر شم ) و دادن اطمینان خاطر به رییس (اینکه گفت: من اگر جواب سوال رو ندونم میگم نمیدونم اما بی تردید جواب رو پیدا می‌کنم) و اشتیاقش به یادگیری
    و کلام مثبت و حفظ اعتماد بنفس
    (مصاحبه کننده پرسید: تو جای من بودی یکی بدون پیراهن برا استخدام میومد یا من ایشون رو با چنین ظاهری استخدام میکردم تو چی میگفتی؟ جواب میده: حتما شلوارش خوش رنگ و خوش فرم بوده‌. )
    و حین مصاحبه از طریق ارتباطی که از قبل با یکی از کارمندان ( آقای جی )ساخته بود تونست از مصاحبه موفق بیرون بیاد و این شروع یه تلاش هدفمند بود.

    • سجاد سلیمانی says:

      چه نکته های خوبی الهه جان
      از دقت و وقتی که برای نوشتن گذاشتی ممنونم. بقیه دوستان هم می توانند با این دیدگاه شما و این زاویه نگاه آشنا بشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.