پاییز زیباـ2

کیک خاص تولد و یک هدیه ویژه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پاییز رسید و با همه‌ی زیبایی‌هایش یادآور سالروز تولد من هم روی تقویم نقش بست. درگیرودار تولد و مهمانی و جشن نیستم، اما به نظر می‌رسد این تکرار زیبای سالیانه می‌تواند تلنگری برای هشیارانه‌تر زیستن و بهانه‌ای برای بهترشدن زندگی باشد.

تولد امسال خودم را (مثل سال گذشته) در جمع دوستانِ دلخواهم گرفتم و نه الزاماً کسانی که رابطه خونی و خویشاوندی دارم. به نظرم می‌رسد ما از منابع بسیار محدودی که برای زیستن داریم، باید در راستای تلاش برای ساختن زندگی دلخواه‌مان استفاده کنیم. من هم از یک‌بار تولدی که در سال می‌توانستم برای خودم بگیرم، آن را در میان جمعِ دلخواه که مقدماتی از افکار و اندیشه‌های مسیر آینده‌ی من است، گرفتم و این جمع کوچک من در میان متممی‌ها بود و البته چند دوستان عزیز دیگرم که به ما ملحق شدند.

کیک تولد متفاوت و خاص من

امسال یک تمرکز بیشتر من روی دوستان بود، حضورشان، گپ زدن و آشنا شدن (و حتی دوستانی که ما ماه‌ها اینترنتی برای هم نوشته‌ایم و نوشته‌های هم را خوانده بودیم، و اولین بار همدیگر را می‌دیدیم). اما خب جمع نمی‌توانست بدون کیک بماند و من هم کیک تولدی خاص سفارش دادم که مفهوم زمان را داشته باشد و از سویی علاوه بر گذران زندگی بر اکنون قدرتمند زندگی ما نیز تاکید کند. این هم طرح من:

 

یک هدیه خاص – شعری از حافظ

هدیه‌های بسیار خوب هم گرفتم، کتاب – شکلات – عروسک – لباس بسیار زیبا – ساعت شنی و … من در این بین می‌خواهم یکی از هدیه‌ها را رو کنم. بخشی از غزل حافظ شرین سخنِ ما که در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی یا مشاوره‌ی خودم به دوستان تاکید می‌کردم را این‌بار زمان‌جوی عزیزم، زهرا از کرمان برایم ارسال کرده بود و من از دریافتش غافلگیر و دلشاد شدم:

شعر بزرگان شعر و ادب پارس و فارسی درباره خوش بودن و زندگی خوب در لحظه حال و اکنون. مدیریت زمان. حافظ: در عیش نقد کوش.

البته این عکس را در بخش رخ زمان با عنوان «بیتی از حافظ برای زندگی در اکنون» هم به صورت جداگانه ارسال کرده بودم. همچنین نوشتم که برای من، قلب مدیریت زمان و محوری‌ترین حرفِ من لحظه‌ی اکنون است و زیستن در حال، پیشنهاد می‌کنم فایل‌های صوتی مرا با عنوان به لحاظ زمانی، کجا زندگی می‌کنی را هم بشنوید.

همچنین برای دیدن اشعار و شعرهای بزرگان درباره‌ی زمان (و اهمیتی که زمان در زندگی ما دارد) می‌توانید این بخش استفاده کنید: اشعار بزرگان درباره‌ی زمان

 

.

http://zaman.link/ktavalod

.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۰ Average: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.