اشو OSHO زندگینامه فایل صوتی

داستان زندگینامه اوشو راجنیش | محبوبیت تا فروپاشی | پادکست – فایل صوتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در این مطلب شما می‌توانید در پنج پادکست یا فایل صوتی رایگان زندگینامه‌ی کامل اوشو را بشنوید. Rajneesh راجنیش نام اصلی اوست و البته خوب است بدانید  که اشو نامِ جدیدتر اوست که خودش یک سال قبل از مرگ برای خودش انتخاب کرد. و نام‌های قبلی او راجنیش چاندرا موهان جین (به هندی: रजनीश चन्द्र मोहन जैन)  معروف به آچاریا راجنیش و باگوان شری راجنیش است. او زادهٔ ۱۱ دسامبر ۱۹۳۱ – درگذشتهٔ ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ میلادی است.

یکی از بخش‌های موردِ علاقه‌ی من برای آموزش دادن استفاده از زندگینامه ها و بیوگرافی‌ها در قالب فیلم، کتاب و داستان. به گمانِ من این شکل از محتوا، می‌تواند تاثیری عمیق بر مدل ذهنی و نظامِ باورهای ما داشته باشد. بر همین اساس به مرور زندگینامه‌ی افراد گوناگون را از منابع مختلف اینجا برای شما می‌آورم.شما می‌توانید لیستِ کاملِ زندگینامه‌ها – بیوگرافی‌های داخلِ سایت را در آدرس زیر مشاهده کنید:

آرشیو کامل زندگینامه ها – بیوگرافی.

چرا به سراغِ زندگینامه‌ی اوشو رفتم؟

همانطوری که در بالا اشاره کردم، من به زندگینامه‌ی افراد بسیار علاقمند هستم و آن را یکی از ابزارهای بسیار مهم برای کسب ِ مهارت مدیریت زمان در زندگی می‌دانم. برای همین هر اسم و رسمی برای من کافیست تا به سراغِ زندگینامه‌شان بروم.

سال‌های قبل و به دفعات نام اوشو را شنیده بودم. نمی‌دانستم او دقیقا کیست، اما از عکس‌ها و ظاهرش پیدا بود که آدمی است صاحب سبک و سخن. بارها در کنار خیابان انقلاب کتاب‌های او را دیده بودم و عکس مردی با چشم‌های زیبا و ریش‌های سفید ِ بلند نظرم را جلب کرده بود. جاهای مختلف هم سیستم ِ حکومتی و دینی ایران، او را در کنار ِ فرقه‌های نو ظهور معرفی می‌کردند.

در کل چیز زیادی از او نمی‌دانستم تا اینکه یکی از دوستانِ من بنامِ امیرحسین که مرا مرد ِ زمان می‌نامد، در وب‌گردی‌های خودش به دیدگاهِ اوشو درباره‌ی زمان و لحظه اکنون رسیده بود و آن را برایم ارسال کرد. فیلم را بعد از یکی دوماه توانستم ببینم. تا حدودی نقص‌هایی در نگاهِ فلسفی او می‌دیدم اما قبل از ارسالِ فیلمِ صحبت‌های او در سایتم، تصمیمی گرفتم.

در واقع این ویدیوی کوتاه که به صورت کلوزآپ از چهره‌ی اوشو منتشر شده بود، باعث شد بروم سراغ زندگی‌نامه او. قبل از شنیدن زندگینامه‌اش می‌توانید فیلم کوتاهِ نظراتش را در اینجا مشاهده کنید. .

دیدگاه اوشو درباره‌ی زمان و لحظه حال

این ویدیو از سایت یوتیوب بارگذاری شده است و بدون ِ قندشکن امکانِ مشاهده‌ی آن وجود ندارد. متاسفانه هرکاری کردم نتوانستم این ویدیو را دانلود کنم.

تیتر-۱

 زیرنویس فارسی: این فیلم به انگلیسی است و زیرنویس انگلیسی داره — اگر می‌خواهید زیرنویس فارسی به نمایش گذاشته بشه، روی Setting کلیک کنید، بعد Subtitles و سپس انتخاب زبان فارسی/Persian .

. .

زندگینامه اوشو – از آغاز تا پایان – محبوبیت تا فروپاشی

آنچه می‌شنوید با صدای آقای علی بندری از پادکست چنل‌بی است.

. .

پادکستِ اول: اشو؛ راجنیش

.

.

پادکستِ دوم: اشو؛ شیلا

.

.

پادکستِ سوم: اشو؛ بگوان

.

.

پادکستِ چهار: اشو؛ آمریکا

.

.

پادکستِ پنجم: اوشو؛ اوشو

.

.

سریال بسیار جالب درباره‌ی اوشو

سریالی از نت‌فلیکس بنام Wild Wild Country وجود دارد که به راجنیش اوشو و شهر ِ و افکار و کارهایش می‌پردازد. در اینجا می‌توانید با این سریال آشنا شوید: .

. .

پادکست چیست؟

شاید پس از شنیدن این فایل‌های صوتی دلتان بخواهد بدانید پادکست چیست؟ این نمونه فایل‌ها دیگر چه موضوعاتی دارند و چه افرادی مشغول تولید آن‌ها هستند

من به صورت مستقل در یک مطلب ویژه به این سوال که پادکست چیست؟ پاسخ داده‌ام و تعدادی از پادکست‌های خوب فارسی زبان را معرفی کرده‌ام. در آدرس زیر می‌توانید پیدا کنید:

پادکست چیست؟ + معرفی پادکست‌های خوب فارسی

.

برخی دیگر از زندگینامه‌های منتشر شده

همانطوری که بالا خدمت شما گفتم، من تلاش کرده‌ام بیوگرافی و زندگینامه‌های افراد مختلفی را در وب‌سایتم منتشر کنم. ضمن آنکه خودم از آنها یاد می‌گیرم برای دوستانِ عزیز من هم یک مشوق و نمونه‌ی کوچک از زندگینامه خواندن است. در آدرس زیر می‌توانید همه‌ی زندگینامه‌های منتشر شده را مطالعه کرده یا فیلم‌ها و فایل‌های صوتی آن را بشنوید:

این لیست به شکل دائمی به روز می‌شود. پیشنهاد می‌کنم برای دسترسی به همه‌ی زندگینامه‌ها و بیوگرافی‌های سایت، لینک زیر را مشاهده کنید:

آرشیو زندگینامه ها و بیوگرافی های سایت

معرفی بخش روزنوشته ها

برای دیدن و خواندن روزنوشته‌های من می‌توانید به این آدرس بروید. 

اگر هم علاقمند به آموختن مدیریت زمان هستید من محتوای ویژه‌ای برایتان آماده کرده‌ام. در این آدرس می‌توانید یک آموزش کامل همراه نقشه‌ی یادگیری و فایل‌های صوتی و ویدیویی رایگان را دراختیار داشته باشید.

آدرس کوتاه این مطلب:

http://zaman.link/osho

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱۰ Average: ۴.۳]

15 thoughts on “داستان زندگینامه اوشو راجنیش | محبوبیت تا فروپاشی | پادکست – فایل صوتی

  1. زهرا says:

    واقعا مزخرف بود پادکستتون
    سرشار از قضاوت و اصلا کیلومترها فاصله داشت با اصل قضیه .کاش اسمشو میذاشتین شیلا
    چرت و پرت فقط گفتین خجالت نکشیدین از انتشارش

  2. حامد کلهر says:

    با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوست عزیز سجاد سلیمانی
    واقعا لذت میبرم از پادکستی که زحمتش رو کشیدی خیلی عالی و دلنشین گویندگی کردی صدات خیلی عالی و به دل میشینه طرز بیان و حالات و … کاملا با اون حقیقتی که جمع آوری شده میخونه و خلاصه خیلی قشنگ و روان هدایتش میکنی خیلی لذت بردم دمتگرم

  3. ناشناس says:

    سلام به نظر من که بسیار با یک دید منتقد و تضعیف کننده شخصیت اوشو بود آدمی که اینهمه طرفدار داشت مگه میشه اینچنین توصیفاتی ..اصلا نپسندیدم…

    • سجاد سلیمانی says:

      طرفدار داشتن مگه باعث میشه یه نفر خوب باشه؟
      یه خون ریزی مثل چنگیزخان ؛ یه دیکتاتوری مثل صدام؛ و حتی کسی مثل هیتلر هم طرفدار داره. خب یعنی الان در مورد اینها باید فقط تعریف تمجید کنیم؟
      این خطای ذهنی دقیقا چیزی هست که باعث میشه ما فریب بخوریم.

  4. امیری says:

    درود برشما جناب بندری سپاس از پاکدست زیبا بااینکه این برنامه مربوط به ۴سال پیش است وشاید دیدگاه نوشتن بی فایده باشه اما خواستم به یه نکته اشاره کنم شما اول داستان فرمودین فقط راوی هستین وقضاوت نمیکنید اما در طول داستان لحن شما تماما قضاوت گونه بود.

  5. فرزانه says:

    من نحوه بیان و روانی نقل بیوگرافی را بسیار پسندیدم. این بیان باعث میشه که فکر کنی دوستی مقابلت نشسته و تورا مخاطب قرار داده. سپاسگزارم از تیم شما.

  6. شقایق says:

    خیلی ضعیف بود! خیلی اوشو با طرز فکر های عجیب توصیف کردید، غیر واقعی، صدای گوینده و سبک گویندگی افتتضاح ، انگار برای کودکان گویندگی‌ میکنند. در هر صورت میتونم بگم خیلی عجیب و ضعیف.

  7. نوری says:

    در خصوص پادکست اشو متاسفانه استفاده از اصطلاحات امروزی و طرز صحبت فوق العاده عامیانه گوینده سطح کار رو بسیار پایین اورده و به نظر من این سبک مناسب برای تعریف بیوگرافی یک شخص نبوده و من رو یاد داستانهایی که برای کودکان گفته می شه انداخت و همچنین جهت دهی بار منفی به شخصیت اشو داشت
    بیوگرافی باید درست بیان بشه و خود شنونده برداشت لازم رو داشته باشه

    • حامد says:

      تتفاقا خیلی حال کردم با صدا و لحن و ژرز بیان گوینده هر چی هم گفته قصاوت نکرده کاملا مشخصه عین حقیقت رو استاد کرده شما مشکلت چیز دیگه ایه که اصلا مهم نیست

  8. فروزنده علی آبادی says:

    سلام و درود بر شما سپاس و تشکر از کار فرهنگی و روشن
    کردن بسیاری از مطالبی که تمایل داشتم اطلاع داشته باشم قسمت سوم زندگی نامه اشو در اینجا نیست لطفا ملاحظه و بررسی کنید .

    • سجاد سلیمانی says:

      با سلام و وقت بخیر
      حق با شما بود, من قسمت سوم را از PodBeen به اشتراک گذاشته بودم به نظر می رسه این روزها فقط با فیتلرشکن باز میشه (یعنی چند وقتی هست که فیلتر شده و من خبر نداشتم.)

      اصلاحش کردم خانم علی آبادی.

  9. اکرم ساجدی says:

    خیلی برای من عجیب بود که این فرد با این مدل زندگی تونسته هزار نفر را به خودش وابسته کند. خوب شد که در آمریکای متمدن گرفتار شد و این فرصت بوجود آمد که آن «جامعه‌ی منطقی» با ذره‌بین نگاهش کند. اگر در هند می‌ماند، افسانه‌هایش ده‌ها و یا صد‌ها برابر میشد…

    • نوری says:

      در خصوص پادکست اشو به نظرم به کار بردن اصطلاحات امروزی و تعریف به صورت خیلیییی عامیانه اصلا جالب نبود و در حد سطح کار را پایین اورده بود متاسفانه
      من یاد داستان هایی افتادم که برای کودکان گفته می شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.