in time سر وقت فیلم

فیلم سر وقت in time 2011 | فیلم درمانی – چرا باید این فیلم را ببینیم چگونه؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

موقعی که بحث مدیریت زمان را آغاز کردم، یکی از بهترین فیلم‌های که همان ماه‌های اولیه به پیشنهاد دوستانِ عزیزم دیدم فیلم سینمایی سروقت یا in time محصول سال ۲۰۱۱ بود که به شدت برای من دلچسب بود و آن را در بسته‌ی آموزشی فیلم درمانی (پکیج فیلم تراپی) خودم معرفی کردم. (این فیلم در زمان هم معرفی شده و قبلا با نام من فانی هستم نام‌گذاری شده بود.)

فیلمی با محریت بحث زمان در همه‌ی ابعادِ زندگی که به زیبایی توانسته بود با سناریوها و داستان‌های در هم تنیده بحث زمان فردی و همچنین زمان عمومی یا ملی آدم‌ها را پیش ببرد. این فیلم را با هدفِ درکِ متنوع‌تری از زمان در کلاس‌های آموزشی و دوره‌های مدیریت زمان خودم پیشنهاد می‌کنم همه‌ی زمان جویان عزیز آن را مشاهده کنند. با هم تریلر این فیلم را ببینیم..

تریلر فیلم سر وقت  in time

پیشنمایش کلی فیلم را اینجا برایتان می‌آورم. یک نکته اینکه این پیش‌نمایش فیلم به زبان انگلیسی است اما می‌توان مفاهیم کلی از آن را دریافت کرد:

دانلود این ویدیوی کوتاه ۱۲M.

در ویکی پدیا پیرامون این فیلم آمده است:

در زمان (به انگلیسی: In Time) (با نام پیشین من فانی هستم) فیلمی در ژانر علمی–تخیلی و اکشن ساختهٔ اندرو نیکول محصول سال ۲۰۱۱ آمریکا است با بازی جاستین تیمبرلیک، آماندا سیفرید، کیلین مورفی، اولیویا وایلد، جانی گالکی که به دنیایی پادآرمان‌شهری می‌پردازد که در آن زمان واحد پول محسوب می‌شود و هر فرد مقداری زمان دارد و اگر این زمان به صفر برسد وی خواهد مرد.

ویکی‌پدیا

چرا باید  in time را ببینیم؟

زمان به عنوان پول, زمان به عنوان یک قدرت دو ایده‌ی بسیار خوب در این فیلم است، برای این ایده سناریوهای بسیار متنوعی را طراحی و اجرا کرده‌اند که من به نوبه‌ی خودم فکرمی‌کنم اجرای خوبی شده است. حتی تا جایی این ایده پیش می‌رود که «جغرافیای زمانی» نیز مطرح می‌شود و فاصله‌ی طبقاتی بسیار زیادی را به نمایش می‌گذارد که در یک سو ثروتِ زمانی فوق‌العاده بالا و یک سو بسیار فقیر هستند و به تبعِ آن رفتارهای ساکنان این دو سرزمین (مثل دویدن) نیز متفاوت شده است:

زمان مساوی پول و قدرت - فیلم سینمایی سروقت in time

یکی از ایده‌های جالب این فیلم مفهومی است به نام «پلیس زمان» که خودم از دیدن آن لذت بردم. البته که با وجود این پلیس‌های گرامی چیز دیگری به نام سارقان و دزدان زمان نیز هستند که زمان مردم را می‌دزدند:

پلیس زمان - فیلم سینمایی سروقت in time

قمار زمان هم از دیگر ایده‌های جالب این مجموعه است. همه‌چیز با زمان سروکار دارد و اینجا آدم‌ها برای زمان هر کاری می‌کنند و مافیای بسیار بزرگی هم شکل داده‌اند و حتی «بانک زمان»  هم شکل داده‌اند که جای پول را در دنیای واقعی ایفا می‌کند:

قمار برای زمان -- فیلم IN TIME سروقت -

برای مشاهده‌ی فیلم‌های پکیج فیلم درمانی مدرسه زمان

همانطوری که می‌دانید من آرشیوی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما را با هدف ِ آموزش ِ عمیق برخی مفاهیم به دوستان خودم ارائه می‌کنم و برخی دیگر را هم به عنوان فیلم‌های عالی تاریخ سینمای ایران و جهان تا تماشا کنند و لذت ببرند.
اگر دوست دارید لیست همه فیلم‌های معرفی شده را ببینید، روی لینک زیر کلیک کنید:

آرشیو فیلم درمانی و بهترین فیلم‌های تاریخ سینما ایران و جهان

اگر برایتان سوال شده که فیلم درمانی چیست و چگونه می‌تواند به ما کمک کند؟ و اینکه آیا واقعا اثری هم می‌تواند دیدن فیلم داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم نوشته‌ی بلند مرا همراه نظرات یک روان‌پزشک مطرح بخوانید تا دلایل اینکار برایتان شفاف‌تر شود:

فیلم درمانی چیست؟ چگونه به ما کمک می‌کند؟ همراه معرفی رده‌های سنی فیلم‌ها

البته لازم به توضیح است که من پکیج‌های مختلفی را دسته‌بندی کرده‌ام. این فیلم را در «پکیج فیلم‌های مدیریت زمان» دسته‌بندی می‌کنم.

فیلم درمانی فیلم تراپی مدرسه زمان به همراه معرفی بهترین فیلم های معرفی تاریخ سینما همراه تحلیل

آدرس کوتاه شده‌ی این مطلب:

http://zaman.link/intime

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

2 thoughts on “فیلم سر وقت in time 2011 | فیلم درمانی – چرا باید این فیلم را ببینیم چگونه؟

  1. عبدالرضا says:

    واقعا خرسند شدم — زیبا و اقیانوسی از خلاقیت — ممنونم بابت ایجاد این سایت — واقعا به کار و مجموعه ای اینجا ایجاد نموده اید احترام میزارم و سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.