ازدواج و رابطه اشتباهی آلن دوباتن

شکست قطعی در ازدواج و روابط عاطفی، پارتنر — فیلم سخنرانی آلن دوباتن

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از زمان‌جویان عزیزم به نام گلنوش خانم این ویدیو سخنرانی آقای آلن دوباتن با عنوان «چرا بدون شک ما با شخص اشتباهى وارد رابطه میشویم یا ازدواج میکنیم؟» را برایم ارسال کرد. دیدم و بسیار لذت بردم و آموختم. حالا دوست دارم که این ویدیو را با شما دوستانِ عزیزم به اشتراک بگذارم.

سخنرانی که در آن آقای دوباتن درباره‌ی عشق و عشقِ رمانیتک، رابطه، دوست داشتن و دوست داشته شدن و قهر کردن و سازش کردن صحبت می‌کند و دیدگاه و مدل ذهنی جدیدی را برای ما پیشنهاد می‌کند.

. .

آلن دوباتن و نگاهی متفاوت به عشق و رابطه

صاحب «مدرسه زندگی» آقای آلن دوباتن، نگاهی متفاوت و مدلِ ذهنی خاصی به عشق و روابط عاطفی دارد و در مجموعه‌ی کتاب‌ها و نوشته‌های خودش در تلاش است بگوید آنچه شما می‌دانید و عمل می‌کنید، تنها یکی از روش‌های موجود برای زندگی است. 

از ما دعوت می‌کند از زاویه‌ی نگاه خودش (که ساده‌تر – جذاب‌تر و البته مفیدتر است) مفهوم کار، تنهایی، عشق و… را ببینیم. من فکر می‌کنم این شیوه‌ی دیدن و تعامل می‌تواند به نفعِ ما باشد و ما زیستِ بهتری را تجربه کنیم. به همین دلیل سخنان او را با شما به اشتراک می‌گذارم.

اگر علاقمند به بحث مدل ذهنی هستید، مجموعه‌ی نوشته‌های مرا اینجا بخوانید.

. .

فیلم سخنرانی آلن دوباتن

این ویدیو سخنرانی آقای آلن دوباتن  با عنوان «چرا بدون شک ما با شخص اشتباهى وارد رابطه میشویم یا ازدواج میکنیم؟» ظاهرا برای کارکنان شرکت گوگل برگزار شده و فیلم آن اکنون به صورت عمومی منتشر شده و در اختیار دیگران است.

. .

دانلود رایگان این فیلم

در این بخش می‌توانید فلیم بالا را با کیفیت‌های متنوع از آدرس زیر دانلود کنید:

دانلود با کیفیت و حجم ۲۴۰ دانلود با کیفیت و حجم ۳۶۰ . .

لینک‌های مرتبط دیگر

شما می‌توانید همه‌ی نوشته‌ها و سخنرانی‌ها و کتاب‌هایی که من از آقای آلن دوباتن معرفی کرده‌ام یا در آینده اینجا معرفی می‌کنم را در آدرس زیر پیدا کنید:

آلن دوباتن / همه‌ی مطالب

اگر علاقمند هستید که فیلم‌ها و ویدیوهای بیشتری را مشاهده کنید پیشنهاد می‌کنم به بخش تلوزیون زمان مراجعه کنید، من آرشیو بزرگی از فیلم‌های آموزشی و جذاب را آنجا خدمت شما آماده کرده‌ام که می‌توانید ببینید و لذت ببرید و یاد بگیرید:

تلوزیون زمان آرشیو بزرگی از فیلم‌ها

. .

آدرس کوتاه این فیلم:

http://zaman.link/aln1

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۴ Average: ۳.۵]

6 thoughts on “شکست قطعی در ازدواج و روابط عاطفی، پارتنر — فیلم سخنرانی آلن دوباتن

  1. مهدی فروزنده says:

    واقعا دنیا به شخصیت های مثل آلن دوباتن نیاز داره چرا که انسان قرن حاضر معنای برای زندگی نداره و سردرگمی عجیبی زندگی آنها را احاطه کرده است و الن دو باتن مشکلات بزرگ رو ریشه یابی کرده و معنای دوباره و مثبتی به بهش داده و از اون نگاه کلیشه ای و گروهی فاصله گرفته و با دیدگاه متفاوت و خاص که سابقه نداشته به زندگی انسان کنونی نگاه کرده

  2. مهدی says:

    آلن دوباتن یک شخصیت استثنای و بزرگی هست که بنظرم داره به سرچشمه ی مشکلات و حسرت های بیخود آدمهای قرن حاضر رو ریشه یابی می کنه و با نگاه هنرمندانه و مثبت و با درایت و شایستگی به دنیا معنای دوباره می بخشد

  3. ناشناس says:

    با سلام و سپاس فراوان بابت قرار دادن این فیلم.سخنرانی خیلی جالبیه.

    آلن دوباتن به معنای واقعی کلمه یک روانشناس فیلسوفه که اندیشه هاش میتونه به حل مشکلات زندگی روزمره کمک فراوان متر کنه.
    کاشکی یه ریزه آرومتر حرف میزد هرچند همین تندگوییشم خیلی خوشمزه است.

    • سجاد سلیمانی says:

      آره واقعا قبول دارم. ضمن اینکه در دهکده ی جهانی باید بپذیریم لهجه ها وگویش های بسیار مختلفی وجود دارند و جدای تندگفتن یا با لهجه حرف زدنشون, محتوای کلام و اندیشه ای هست که به ما ارائه می کنند.
      اینجا هم دوباتن تلاش بسیار زیادی برای پارادایم شیفت مخاطب در بحث ازدواج و روابط عاطفی کرده بود که ارزشمند بود.

  4. پارسا says:

    داداش خسته نباشی، خیلی زحمت میکشی؛ ولی یه سوال داشتم:
    واقعا میمیری اگه زیرنویس ها رو یکم “درشت تر” بزنی ؟؟

    آخه شعور داشته باشید یکم.
    با وجود آدمهایی مثل شماست که این مملکت همیشه یجاش “خراب” و پاره است.. انقدر کند ذهن نباشید.. حرفه ای زندگی کنید… الاغ!!

    • سجاد سلیمانی says:

      ممنونم داداش

      به نظرم به تازگی با اینترنت آشنا شدی و خیلی چیزها رو نمی دونی. نادانی هم دلیلی نیست برای اینکه من بخواهم جواب خاصی به شما بدهم. اما می‌تونم کمک کنم سطح سواد ِ شما در این دنیای دیجیتال بالا بره و کمتر عصبانی بشی و احتمالا اتفاق خاصی نیفته، بیشتر عمر کنی.

      فیلمی که دیدی، صحبت‌های من نیست. یه آقای خارجیه که اسمش آلن دوباتنه
      فیلمی که دیدی، زیرنویس فارسیش بر اساس ِ سرعتِ حرف زدنِ سخنران تنظیم شده (ظاهرا آلن دوباتن از بچگی تند تند حرف میزده. حیف ایران نیست، اگر بود بهش می‌گفتم که پارسا ناراحته یکمی آروم‌تر حرف بزن لامصب)
      فیلمی که دیدی، داخل یک پخش‌کننده پخش میشه که می‌تونی ببینی و بشنوی. این پخش‌کننده دستگاه توقف یا Pause داره. یعنی هر وقت عقب افتادی، باید اینو بزنی، متوقف بشه، بخونی و ادامه بدی
      فیلمی که دیدی، رو هم من دیدم. راستش سرعتش زیاد بود. بجای غر زدن از دکمه‌ی Pause توقف زیاد استفاده کردم تا تونستم بفهمم چی می‌گه

      اما در کل، اگر من خودم تولید کننده‌ی زیرنویس بودم، حتما درشت‌تر می‌نوشتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.