بهترین و شخصی ترین تقویم جهان

شخصی ترین و بهترین تقویم جهان | کشف مسیر زندگی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اول بهمن ماه سالروز تولد یکی از دوستانم بود. خانمش تماس گرفته بود و با چندتا از دوستانِ دیگرش هماهنگ کرده بود که یک جشن تولد غافلگیرکننده داشته باشیم. من تا سه ساعت قبل از مراسم تصمیم داشتم به این جشن تولد سورپرایزی بروم و کلی بخندیم و مسخره‌بازی در بیارم و دلی شاد کنیم. اما نشد، سه ساعت قبل برنامه‌ی من تغییر کرد و قرار شد من نروم.

به یکی از دوستانِ دیگرم که قرار بود بروم گفتم که برنامه‌ی من تغییر کرده و نمی‌رسم که بیایم، عوض می‌خواهم هدیه‌ای را به همراه یک یادداشت برای بهزاد از طرف من ببری. نشستم و نامه‌ای کوتاه، بداهه و غیررسمی برایش نوشتم.

عکس آن را روز بعد در استوری اینستاگرام خودم منتشر کردم که استقبال خوبی از آن شد. دوباره نشستم و نامه را امروز خواندم. به نظرم رسید که حیف است این نوع نگاه خودم را در سایت نگذارم تا حداقل در سال‌های آینده آن را بازبینی کنم و تغییرات خودم را شاهد باشم. نامه‌ی کوتاهِ مرا اینجا می‌بینید:

.

نامه برای تولد یک دوست به نام بهزاد

.

بهترین تقویم جهان واقعاً کدام تقویم است؟ چه مبنایی برای انتخاب تقویم‌های موجود وجود دارد. اصلا بگذارید یک سوالاتِ دیگر بپرسم: چرا تقویم‌ها به صورت ۱۲ ماهه و هر ماه ۳۰ یا ۳۱ روزه هستند؟ چه کسانی مبنای هفته و ماه را برای ما انتخاب کرده‌اند؟

و پرسش مهم‌تر اینکه آیا من می‌توانم تغییری در این تقویم (و توافق جهانی) ایجاد کنم؟ در چه سطحی؟

به گمانِ من می‌شود برای خودم؛ بهترین و مهم‌ترین تقویم جهان را سالروز تولد خودم در نظر بگیرم. روزی که برای مردم، روزی عادی است (بجز چند نفر اطرافیانم) برای من آغازی نو و حسابرسی از کارهای خودم باشد. نقطه‌ای برای شروع دوباره، هر سال از نو…

.

ایده‌ی یک خط ده ساله از کجا آمده؟

این کار را من چند سال قبل که تک و تنها و خسته و ملول در کافه‌ای در میدان ولیعصر تهران نشسته بودم انجام دادم. قهوه‌ای خوردم و کاغذی برداشتم و به ۱۰ سال گذشته و فراز و فرودهای خودم فکر کردم. بعد خطی کشیدم و مهم‌ترین آدم‌ها و اتفاقات و انتخاب‌های زندگی‌ام را نوشتم. تجربه‌ای فوق‌العاده شیرین و جذاب بود.

این ایده را به واسطه‌ی چالشی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، به صورت ویدیویی آموزش داده و این خط و روشِ کشیدن آن را آموزش داده‌ام. اگر دوست دارید می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید و عکس‌ها و ویدیوی آن را ببینید:

فیلم کشیدن نوار مغزی و ذهنی ده سال گذشته

.

.

نامه‌های دیگری هم وجود دارد؟

این نوشته در دسته‌بندی نامه‌های سایت قرار دارد. گاه به گاه به مناسبت‌های مختلف؛ نامه‌ای می‌نویسم. اگر دوست دارید می‌توانید در ادامه همه‌ی این نامه‌ها را ببینید و چندتایی از آنها را بخوانید:

آرشیو نامه‌ها و پیام‌ها

.

کلیه‌ی نوشته‌های مرتبط با تقویم و گاهشمار را در این آدرس پیدا کنید

.

آدرس کوتاه این نوشته:

http://zaman.link/betagh

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۰ Average: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.