مرجع آموزشی در ایران

متمم، مرجع آموزشی خوب در ایران ** ابزار آموزشی مناسب مدرسان ایرانی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

متمم ۵ ساله شد. خبر کوتاه است اما برای ما شاگردان و دوست داران متمم، خبری بسیار عمیق، مهم و شادکننده بود. یک خاطره بازی با روزهای نخستی که در متمم به سرپرستی محمدرضا شعبانعلی اسم نویسی کردم و مطالعه خودم را آغاز کردم و دنیای متفاوتی که ساخته شد.

فراز و فرودهای بسیاری داشته ایم. آشنایی روزهای اولیه, مطالعه برای شروع استارتاپ، آموختن برای بهترشدنش؛ آشنایی با کلیدواژه‌های مهم فکری و دور شدن از متمم از جمله‌ی آنهاست. اما هرچه است ما در گرو یادگیری از متمم بسته‌ایم و مرجع یادگیری و حل مشکل ماست.

.

متمم، محل توسعه مهارتهای من
متمم؛ محل توسعه مهارتهای من

.

متمم ابزاری برای آموزش بهتر و دقیق‌تر 

این روزها که درباره مدیریت زمان مطالعه می کنم و مطالبی می نویسم و آموخته هایم را با زمان جویان علاقمند به اشتراک می گذارم. یکی از کارهایی که تلاش دارم انجام بدهم، لینک دادن و معرفی منابع به افرادیست که اهل یادگیری هستند و البته در حوزه‌ای که من کار می‌کنم، وب سایت آموزشی متمم بهترین آدرسی است که به همراهان خود خواهم داد.

این پیشنهاد را با توجه به سطح سواد، تجربه و اطلاعات خودم ارائه می‌کنم؛ شما می توانید به شدت با آن مخالفت کنید یا به سادگی از کنارش رد شوید.

معرفی کنیم: در پرهیز از از خودخواهی‌های مرسوم و دوری از ایجاد دایره‌ی اطلاعاتی محدود و بن‌بست آموزشی برای شاگردانِ علاقمند به یادگیری بهتر است مراجع آموزشی خوب و در دسترس را بدون چشم‌داشت و ترسی معرفی کنیم. ارائه‌ی کلیدواژه‌ها و منابع آموزشی غنی، رسالتِ یک معلم است، پس نباید دریغ کنیم. این خط کوتاه همه‌ی آن چیزی بود که می‌خواستم بگویم و قبل و بعدش، بهانه‌ی نوشتنش شد.

.

.

و اینکه… 

چند پیش یک نوشته‌ی انتقادی درباره‌ی صنعت آموزشِ کوچینگ نوشته بودم و بسیاری از حرف‌هایی که می‌خواستم اینجا بیان کنم را در آن نوشته آورده‌ام. اگر علاقمند هستید و وقتی دارید، می‌توانید در آدرس زیر آن را بخوانید:

گفتگوی انتقادی درباره صنعت کوچینگ ایران

.

سه سال قبل یک نامه برای معلم عزیز نوشتم و از روند رشد و یادگیری خودم؛ موضوعات آموزشی و… گفتم. البته اگر امروز می‌نوشتم شاید آنقدر سرشار از احساس نبود و منطقی‌تر  این نامه را می توانید در آدرس زیر بخوانید:

نامه ای به معلمم محمدرضا شعبانعلی

.

در کانال تلگرام سوریلند یک ویدیوی بسیار جذاب و جالب با عنوان پسر شجاع در جستجوی ثروت منتشر شده است.  من این ویدیوی انتقادی و بسیار جالب را با متنی کوتاه در کانال آپارات و یوتیوب خودم منتشر کرده‌ام:

هرچیزی می تواند پول تولید کند؛ برطرف کردن هر خواست و نیازی می‌تواند پولساز باشد. آموزش و دوره های آموزشی و پکیج های آموزشی هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما باید مراقب آموزش دهنده و محتوای آموزشی بود، در قبال پولی که پرداخت می‌کنیم، آموزش مناسبی دریافت کنیم. امیدوارم خودم و بقیه‌ی اساتید محترم فعال در صنعتِ آموزش غیردولتی ایران گرفتار این هوس پولدار شدن نشویم. 

.

.

پیشنهادی به منتقدان و مخالفان

در ایده و کار بزرگی، منتقدان مخالفان و طرفدارانِ گوناگون و زیادی خواهد داشت. متمم نیز چنین است. می‌خواهم به منتقدان و حتی مخالفان که درباره‌ی صنعت آموزش و به ویژه در اینجا پیرامون متمم و معلم عزیز و دلسوز محمدرضا شعبانعلی می‌نویسند و می‌گویند، پیشنهاد می‌کنم پیشنهاد تغییر محتوای آموزشی و ساختار آموزشی را بیایید از آرتور بنجامین یاد بگیریم:

تغییر ماهیت آموزش ریاضیات:

کوچ از حسابان به آمار و احتمالات

.

.

آدرس کوتاه این نوشته:

http://zaman.link/motamem5

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۰ Average: ۰]

2 thoughts on “متمم، مرجع آموزشی خوب در ایران ** ابزار آموزشی مناسب مدرسان ایرانی

  1. محمدرضا says:

    خواهشمند است یک مطلب مستقل در مفهوم پردازی <> به رشته تحریر در آورید.
    وقتی بنا بر این است که واژه ای را به یک زبان اضافه کنید بهتر است به اندازه کفایت نیاز به آن کلمه را تشریح کنید و مفهوم آن را نیز همینطور. اراتمندشما

    • سجاد سلیمانی says:

      محمدرضای گرامی
      درود بر شما

      پیام شما را گرفتم اما متوجه نشدم درباره ی چه کلمه‌ای شما این نکته را نوشته‌اید. به گمانم جاانداخته‌اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.