ابزارهای کوچک برای مدیریت زمان های کوتاه 2

جعبه ابزار و تکنیک هایی برای مدیریت زمان های کوتاه

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دوستان گرامی در این بخش می‌خواهم لیست کوتاهی از کارهای پیشنهادی به شما داشته باشم که برای مدیریت زمان در وقت‌های کوتاه بتوانند مفید باشند و شما از طریق این ریزکارها بتوانید در بازه‌ی زمان کوتاه مدت- میان مدت  و بلند مدت موفقیت و رضایت را برای خود به ارمغان آورید.

. .

قواعد اجرای این پیشنهادات:

این کارها و یا ریزکارها را برای بازه‌های زمانی کوتاه (مثلا نیم ساعت تا یک ساعت) که در اختیار دارید این‌ها فقط پیشنهاد هستند. بین هرکدام از آنها، این شما هستید که بر اساس اولویت‌های خودتان باید انتخاب کنید. . . یک نکته در مورد انجام کارهای ریز و کوچک اما روزانه:

این مدل از محاسبه را به عنوان یک استعاره و فقط یک نمونه‌ی خاص در نظر بگیرید که به بحث ما بسیار مرتبط است و می‌تواند ذهنیتِ مناسبی از سرانجامِ کارهای کوچک ولی تکراری به ما بدهد:

انجام ریزکارها به صورت روزانه در طول سال   .

چند ابزار و تکنیک ساده برای مدیریت زمان

 

۱- کتاب کوچک همراه خودت داشته باش (متن کامل این پیشنهاد را بخوانید)

۲- جدول کلمات داشته باش و آن‌ها را حل کن (تمرینی برای تقویت مغز)

۳- چرت بزن (اگر امکانش را داری – من خودم وقتی نیم ساعت بین کارها وقت داشته باشم و خسته باشم، خواب کوتاه یکی بهترین گزینه‌های من است. حتی اگر در خیابان باشم و خودرو همراه من باشد، داخل خودرو می‌خوابم.)

۴- زمانِ عشق! این زمان‌های کوچ می‌تواند فرصتی باشد برای شنیدن صدای همدم و همراه و عشق‌ِ شما که در میانه‌ی روزهای کاری نمی‌توانید جویای احوال او شوید. تماس بگیرید و صدای همدیگر با بشنوید. صدای کودکان و فرزندان دلبندتان هم می‌تواند یک شارژ روحی بزرگ برای شما باشد.

  • لیست تلفن‌ها و تماس‌ها را بردار و برای آنها پیام بگذار
  • این زمان فرصت خوبی است برای تماس‌های کاری خودت.

۵- بنویسید. این فرصت‌های کوتاه برای نوشتن عالی است. پیشنهاد من این است که همیشه یک دفترچه سبک و کوچک همراهتان باشد و درباره‌ی موضوعات مختلف بنویسید. اما اگر دفترچه‌ای هم همراهتان نبود می‌توانید یک کانال تلگرام داشته باشید و آنجا درباره‌ی موضوعات متنوعی که در ذهن دارید، بنویسید. (برای آنکه دلیل این پیشنهادم را متوجه شوید، پیشنهاد می‌کنم سلسله مطالبی که درباره‌ی نوشتن دارم را در این آدرس بخوانید)

۶- فیلم‌های آموزشی کوتاه ببینید. پیشنهاد من فیلم‌های آموزشی  TED هستند. لیست برخی از آنها را که گلچین کرده‌ام در این آدرس ببینید

۷- شنیدن پادکست (فایل‌های صوتی رادیوهای اینترنتی با موضوعات گوناگون) که من لیست برخی از بهترین پادکست‌های فارسی زبان را در این آدرس همراه نمونه آورده‌ام.

۸- مقاله‌های سایت ترجمان. این سایت مقاله‌های بسیار متنوع و عالی ترجمه شده‌ای دارد که در بازه‌های زمانی نیم ساعت می‌توانید آن‌ها را بخوانید.

۹- سایت متمم , این وب سایت آموزشی فوق العاده می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای مطالعه و یادگیری شما (با بهترین کیفیت)باشد. پیشنهاد می‌کنم حتما از آن استفاده کنید.

۱۰- به زودی… .

این تکینک‌ها را خوب به خاطر بسپارید. من در «قطب‌نمای زمان» یکی از ارکان آن را ریزکارها معرفی کرده‌ام که می‌تواند باعث شود ما همواره در حال مدیریت زمان باشیم. پیشنهاد می‌کنم بحثِ ریزکارها را در قطب‌نمای زمان در این آدرس بخوانید.

.

شما چه پیشنهاداتی دارید:

این‌ها مواردی هستند که به ذهنِ من رسیده‌اند. شما چه پیشنهاداتی بهتری دارید که می‌تواند این لیست را تکمیل کرده یا جایگزین آن شود؟ آنها را برای ما هم بنویسید    

آدرس کوتاه این نوشته:

http://zaman.link/abzarha

   
لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۲ Average: ۵]

One thought on “جعبه ابزار و تکنیک هایی برای مدیریت زمان های کوتاه

  1. مومن در says:

    خیلی کارهای مفیدی بودن
    ۸- گوش کردن به موسیقی
    ۹- گوش کردن به پادکست های مفید و اموزنده
    ۱۰- همراه داشتن یه کتاب سبک و خوندنش بین اوقات خالی روز

    این مورد اخر باعث میشه بهونه برای وقت نداشتن خوندن کتاب از بین بره و خیلی راحت ببینیم کتاب ها رو یکی بعد از دیگری تموم میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.