برنامه‌ی هفتگی در خانه و آشپزخانه خانم‌های خانه دار تیتر

نوشتن برنامه‌ی ساده و کوتاه هفتگی ** برای انجام کارهای خانه-منزل-آشپزخانه و رسیدگی به خود

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از روش‌های مناسب و بسیار خوب مدیریت زمان، نوشتن برنامه‌ها و کارها در قالب یک لیست کوتاه (روزانه یا هفتگی) است. البته ناگفته نماند که هرباری که درباره‌ی لیست و جدول‌بندی برنامه‌ها و برنامه‌ریزی برای مدیریت زمان صحبت می‌کنیم برخی یک حس دورنی بدی نسبت به آن پیدا می‌کنند و این مدل برنامه‌ریزی را دوست ندارد (درباره‌ی علت‌های آن صحبت می‌کنیم) اما آنچه امروز قصد دارم در قالب عکس زیر به نمایش بگذارم، یک لیست ساده، کاملا کاربردی، قابل انجام است که می‌توان اجرا شدن یا نشدنش را هم سنجید.

عکسی از یک برنامه‌ریزی روزانه

.

گاهی وقت‌ها دیدن یک عکس یا تصویر کافی‌است. مابه اطلاعات تکراری خیلی زیادی که در این خصوص داده شده اما نتوانسته‌ایم به آنها عمل کنیم، عادت کرده‌ایم. به همین دلیل در گالـری زمان یک بخشی را راه‌اندازی کرده‌ام به نام رخ زمان و تلاش می‌کنیم یک آرشیو بزرگ از عکس‌ها و تصاویری را گردآوری کنم که زمان را به ما نشان بدهد و ما بتوانیم از آنها ایده بگیریم.

اگر شما هم از برنامه‌ریزی خسته شده‌اید…

برای یکبار دیگر امتحان کنید. می‌خواهم یک راه خوب، ساده و مطمئن برای انجام یک‌سری از کارها به شما پیشنهاد کنم.

یک جدول بکشید

آن را به هفت روز هفته تقسیم‌بندی کنید.

برای هر روز فقط یک یا نهایتاً دو کاری که دوست دارید حتما انجام بدهید را بنویسید. برای یک ماه آینده، آن را جلوی چشمتان نصب کنید.

به قطع شما در داخل کارهای بسیار بیشتری برای انجام خواهید داشت، اما در طول یک ماه آینده یک قول به خودتان بدهید که کاری که برای هر روز نوشته شده را حتما و حتما و حتما انجام بدهم. نتایج این کار بسیار شگفت‌انگیز است.

دوباره عکس بالا نگاه کنید…

این عکس به اندازه‌ی کافی برای ما حرف برای گفتن دارد. شما چه چیزی می‌بینید و اگر از این کار خوشتان می‌آید، برای ما بنویسید که دوست دارید برنامه‌ی روزانه یا هفتگی خود را کجا نصب کنید تا جلوی چشمتان باشد. برنامه‌ی روزانه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

آموزش‌های رایگان + نمونه اجرا شده

یک چالش فردی شروع کرده‌ام تا در زندگی خودم (به عنوان مربی و مدرس مدیریت زمان) بتوانم عادت کنم همیشه لیست کارهای خودم را بنویسم و در طول روز تکلیفم با خودم مشخص باشد. به همین دلیل چالش فردی نوشتن لیست کارهای روزانه را شروع کردم و قرار گذاشته‌ام تا علاوه بر اینکه خودم اینکار را با جدید انجام می‌دهم، آموزش‌ها و تجربه‌هایی که از نوشتن لیست روزانه کارها داشته‌ام را در یک نوشته به صورت عکس، فایل صوتی و ویدیوی منتشر کنم.

برای دیدن چالش فردی من می‌توانید روی عکس یا لینک زیر کلیک کنید:

چالش فردی عالی برای مدیریت زمان و انجام کارها

چالش نوشتن لیست روزانه کارها

چالش فردی عالی برای مدیریت زمان و انجام کارها - آموزش توسط سجاد سلیمانی

امیدوارم چالش فردی را بالا برای شما هم الگویی باشد تا نوشتن لیست کارهایتان را جدی بگیرید و به عنوان یکی از تکنیک‌های مهم برای مدیریت زمان و نظم در زندگی از آن استفاده کنید.

مشاوره رایگان

اگر سوالی درباره‌ی مدیریت زمان داشتید می‌توانید به رایگان مشاوره بگیرید، برای مشاوره رایگان کلیک کنید.

رادیو مدیریت زمان – فایل‌های صوتی و پادکست رایگان   سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )
لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.