سجاد سلیمانی تبریک سال نو

سال نو مبارک – باور کنیم تقویم به معنای دگرگون شدن ما نیست

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سال نو آمد. عدد ۸ به ۹ افزایش یافت و ما خوشحال شدیم. آیا واقعا در این جابجایی اعداد تقویمی و یا در گردش ِ تکراری زمین به دور خورشید، تحول و دگرگونی شگفتی رخ می‌دهد؟ من که اینگونه فکر نمی‌کنم.

من پس از مدت‌ها مطالعه درباره‌ی مفهوم زمان و نحوه‌ی شکل‌گیری تقویم در تاریخ بشر و نیز اهمیت یافتن نوروز به عنوانی یک رسم خوش و نیک، به این باور رسیده‌ام که این عادت‌های جمعی قرار نیست گره‌گشای مشکلاتِ ما باشند. شاید اگر کمی رادیکال و تند بخواهم بگویم: هیچ ربطی به آنها ندارند!

در بحث آموزش مدیریت زمان (که در این صفحه به صورت کامل‌تری آن را آموزش داده‌ام) بعد از مدت‌ها که روی تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان آموزش‌هایی ارائه کردم، متوجه شدم اصلی‌ترین بخش و محتوا یا در اصطلاح قلب ِ زمان (برای موجود زنده‌ای بنام انسان) اکنون است.

و لحظه‌ی اکنون خیلی ربطی به تقویم‌ها و تغییر فصل‌ها و نوشدن سال (برای ما انسان‌های حوزه‌ی تمدن ایرانی) ندارند. هر آنکس که می‌تواند در لحظه‌ی حال بیشتر حضور را داشته باشد و در آن زندگی را تجربه کند، عید و شادباش دائمی اوست.

سال نو مبارک. امیدوارم نوروز امسال با تمام سختی‌هایی که ایرانیان در زندگی خود تحمل می‌کنند، نقطه‌ای باشد برای درک ِ عمیق‌تر اکنون و تلاش برای حضور حداکثری در دل ِ لحظه‌ی حال.

با مهر
سجاد سلیمانی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.