وبلاگ‌نویسی

گزارشی از سه سال وبلاگ‌نویسی با سیصد هزار کلمه ** برای آینده چقدر خواهم نوشت؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

چند روز قبل دوست عزیزی از من رزومه خواست. راستش را بخواهید من قبل از این تنها یک بار در عمرم رزومه برای جایی ارسال کرده بود که از آنهم خبری نشد و ظاهرا انداخته بودند سطل آشغالشان  😀 برای دومین بار به گفته‌ی این دوست عزیز رزومه‌ای را آماده کردم و در ۴ صفحه برای ایشان فایل PDF ارسال کردم. فردای آن روز داشتم رزومه را مرور می‌کردم که دیدم یک بخشِ بسیار مهمی از رزومه‌ی من درباره‌ی وبلاگ‌نویسی است. بعد از خودم پرسیدم: 

مگه چقدر وبلاگ‌نویسی کردی؟ چقدر نوشتی؟ اصولاً آیا وبلاگ و وب‌سایت می‌تونه رزومه من باشه؟

همین سوال باعث شد بخواهم معیاری برای کشفِ میزان کارکرد وب‌سایت و نوشته‌های خودم کشف کنم. بالاخره به یک نتیجه‌ای رسیدم که بتوانم میزانِ کارکرد خودم را بسنجم:

.

تعداد کلمات نوشته شده در وبلاگ

من این معیار را برای خودم انتخاب کردم (دلایل مختلفی هم برای این انتخاب خودم دارم که بعدا به آن اشاره خواهم کرد). تعداد کلمات نوشته در سرتاسر وبلاگ، معیار خوبی برای من بود از پشتکار و کوششی که برای نوشتن در وبلاگ و وب‌سایت خودم داشتم. بر اساس یک افزونه‌ی آمارگیری که نصب کردم، چنین آماری به من داده شد:

.
گزارشی از وبلاگ‌نویسی و تعداد کلمات نوشته شده
گزارش سه سال وبلاگ‌نویسی = سیصد هزار کلمه
.

آماری که خیلی زیاد نیست، اما برای من آماری مهم و ارزشمند است. من در حدود ۱۲ سال است که وبلاگ‌نویسی می‌کنم. اینجا و این سایتی که شما الان خواننده آن هستید، سه سال قبل از نوشتن این کلمات راه‌اندازی شد و مسیری پرفراز نشیب را طی کرد. و امروز من از این آمار خودم راضی هستم. 

برابر این آمار در واقع من:
  • سالی حدود ۱۰۲ هزار کلمه 
  • ماهیانه ۸۵۰۰ کلمه
  • هفتگی ۲۱۲۵ کلمه
  • روزانه به طور میانگین ۲۸۰ کلمه نوشته‌ام.

این آمار را به این شکل آوردم که در برابر عدد بزرگ خیلی بهت نکنم، این عدد وقتی به صورت کار هفتگی و روزانه در می‌آید، ناچیز دیده می‌شود. نقطه‌ای مطلوب برای برنامه‌ریزی و انتخاب کار بیشتر و با کیفیت‌تر. هدفی که شفاف‌تر است و به خوبی می‌توان آن را بدست آورد.

.

آینده یعنی تعداد کلمات بیشتر

آینده برای من یعنی نوشتن بیشتر. به روزهای پیش‌رو با همه‌ی ابهام و احتمالات که فکر می‌کنم، می‌دانم که نوشتن یکی از کارهای اصلی و اساسی زندگیِ من خواهد بود. آنچه برای آینده پیش‌بینی می‌کنم، این است که در اولین فرصت ممکن بتوانم یک میلیون کلمه بنوییسم.

.

نوشته‌های مرتبط :

تیتر-۱اگر به نوشتن، نویسندگی و به ویژه وبلاگ‌نویسی علاقمند هستید یا می‌خواهید در این مورد کمی بیشتر بخوانید، پیشنهاد من این است که سلسله نوشته‌های مرا در این مورد در آدرس زیر دنبال کنید:

درباره‌ی مزایا و دستاوردهای

نوشتن، نویسندگی و وبلاگ‌نویسی

. تیتر-۱اگر دوست دارید روزنوشته‌های مرا بخوانید؛ روی لینک زیر کلیک کنید:

روزنوشته‌ها مربی و مدرس زمان

. .

آدرس کوتاه این نوشته:

http://zaman.link/3sal

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۱]

One thought on “گزارشی از سه سال وبلاگ‌نویسی با سیصد هزار کلمه ** برای آینده چقدر خواهم نوشت؟

  1. Pingback: ایستگاهی از مسیر طی شده - مروری کوتاه بر زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.