حال خوب

در حال ریسک و انتظار :)

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

طی روزهای گذشته به شدت درگیر بودم و حتی وقتی برای اینجا نداشتم، شاید وقتی برای هیچ کس. امشب حال همه ی روزهای گذشته و مذاکرات در قالب یک متن قرار است مستند شده و ارائه شود. امیتازدهی بالای خودخواسته بعلاوه ریسک بالا دو بحثی از که کاملا آمادگی اش را دارم و به امید روزهای ساختنی ِ آینده در حال جمع بندی ام. قبل از نوشتن گفتم اینجا بنویسم تا آرام تر شوم و بعدها بدانم که به چه می اندیشیدم و چه راهی را بر چه مبناهایی انتخاب کرده‌ام.

جدای از نتایجی که پیش روست، واقعیت هایی هست که جـز در شرایط خاص نمی‌توان آنها را درک کرد. فکر می کنم.

  • اینکه مذاکره یک بازی است و بدون این دیدگاه، فرسودگی و خمودگی و فشار بسیار بالایی متحمل می شویم و فنون آن با عناوین زیبا، اگر مثل راه رفتن نهادینه نشده باشد، کاری از پیش نمی برد.
  • اینکه شعارهای زیبای کارآفرینی، هر چقدر از بیرون شیرین باشد، از درون جهنمی دشوار است که هر کسی را نای ماندن و پیمودن نیست و این شیب همیشه به پایان نمی رسد.
  • اینکه همه چیز کالا و محصول نیست، آدمی ساخته شده در طول روزها و سالهای گذشته هم باید باشد در کنار همه ایده ها و محصولات بدیع و تلاشها.
  • خروج از ساحل امن تنها راهی است که بجز چشم انداز زیبا، به ما سهمی از زیبایی ها و خطرها را هم می بخشد
  • و ده ها نکته دیگر…
.

سخت‌ترین و تنهاترین و شکننده‌ترین لحظات آدمی، اصلی ترین بخش وجودی اوست که تقریبا هیچوقت دیده نمی‌شود و درک نمی‌شود و مبنای سنجشش قرار نمی گیرد. اما همین لحظه‌ها هستند که بزرگترین تصمیم‌ها و خطاها و بودن یا نبودن‌ها و ماندن یا رفتن‌ها را می سازند، انتخاب‌هایی که شاید در نگاه همه عالم جـز او، اشتباهی بزرگ یا انتخابی درست باشد.

اینجا روزنوشته‌های من است و این نوشته را می‌نویسم تا بعدها بدانم چه مسئله‌هایی داشتم و چگونه با آنها برخورد کردم.

پیشنهاد می‌کنم به بخشِ روزنوشته‌های سایت من مراجعه کنید. من به صورت مداوم درباره‌ی موضوعات مختلف می‌نویسم. مثل آموزش مدیریت زمان و تکنیک‌ها و مهارت‌های آن

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

2 thoughts on “در حال ریسک و انتظار :)

  1. hassan says:

    سلام سجاد عزیز
    چه کار خوبی کردی نوشتی ،آنهم از حال و هوای این روزهایت ،برای من بارها پیش آمده که باید تصمیم مهمی را می گرفتم ،البته به نظر خودم مهم زیرا بعد از طی چند سال رنگ و بوی خودش را از دست داد ،و به این نتیجه رسیدم که تصمیم های کوچک ما (میکرو اکشن های ما ) بسیار تعیین کننده تر از انتخاب های بزرگتر ما است ، اما خوبی ماجرا در این است که وقتی زمانی از این مرحله عبور کنی می توانی تحلیل درستی تری را بر اندیشه و انتخاب هایت را داشته باشی ،و بعد می فهمی کجا خطایت زیاد بوده و چرا و کجا موفقیتی کسب کردی و چرا فقط حواست به میکرو اکشن های که از روید های روزمره می سازی باش زیرا بستر روند های آینده را شکل می دهند .
    یا به قولی با سکه های وقت ؛رابطه ، کار ،مطالعه ، دوستانت را چطور خرج می کنی و در ما به ازای آن چه چیزی را دریافت می کنی ؟
    ارزوی موفقیت برایت دارم .

    • سجاد سلیمانی says:

      یکی از عادت های زندگی من، نوشتن حس و حال ها و دغدغه هایم بود وهست.
      متاسفانه چند سال قبل همه گذشته خود را پاره کردم و دور ریختم (انقدر که همه چیز را نوشته بودم) و هزاران تاسف
      فکر میکنم این رد پای دیجیتال (که به شفافیت مخفی نویسی نیست) می تواند رد ّ پای قابل تشخیص و تمیز ما در آینده باشد

      هر چند در تمرکز فکر و جمعبندی برای تصمیم هم بسیار موثر بود و هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.