Step By Step کوچک کوچک

کوه کوچک! — تاثیر کارها و اقدامات کوچک بر زندگی + فیلم یک نمونه

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

قدم‌های کوچک ما در زندگی می‌تواند تاثیرات بسیار بزرگی برجای بگذارد. ریزکارها (یا میکرواکشن-Microaction ها) گام‌های عملی بسیاری هستند که ما برای انجام یک کار برمی‌داریم و یک کار بزرگ را به صورت قدم به قدم، انجام می‌دهیم.

شکستن یک پروژه‌ی فردی (مثل کوهنوردی صبح زود) در گام‌های اجرایی بسیار ساده و کوتاه و قابل ِ فهم می‌تواند راه‌حل بسیار مهمی برای ایجاد عادت های جدید و خوب باشد. روشی که من امروز صبح قبل از ساعت ۰۴:۳۰ صبح انجام دادم و یک سحرخیزی عالی را تجربه کردم و تا لحظه‌ی نوشتن این کلمات (بعداز ظهر همان روز) سرشار از انرژی هستم.

اهداف بزرگ با گام‌های کوچک و عملی
رسیدن به اهداف بزرگ با گام های کوچک و عملی
. .

کوه کوچک! اقدامات کوچک برای کارهای بزرگ

ایجاد یک پروژه‌ی بزرگِ ذهنی برای بالا رفتن از کوه (کوهنوری) کاری سخت یا بسیار سخت است. اما وقتی همین پروژه‌ را به گام‌های کوچک تقسیم می‌کنیم، ضمنِ اینکه اجرایی‌تر و ممکن‌تر می‌شود از سویی لذت‌بخش‌تر شده و از انجامش حال خوبی کسب می‌کنیم.

در این فیلم کوتاه چهار دقیقه‌ای که خلاصه‌ی ۴ ساعت و نیم برنامه‌ی من است می‌توانید گام‌های اجرایی و عملیاتی مرا برای انجام یک پروژه‌ی شخصی (کوهنوری کوتاه و سبک) مشاهده کنید: .
. .

من در این راه مشوق و همراهی هم داشتم

من برای انجام اینکار یک مشوق و همراه بسیار خوب داشتم. آقای قیاسی مردی ۵۷ ساله و بسیار پرانرژی و سرحال. هماهنگ کردیم و راه افتادیم. در طول راه صحبت‌های بسیار زیادی هم با هم داشتیم، گفتگو‌های طولانی و سازنده و نکاتِ خوبی که من از ایشان درباره‌ی مفهوم ِ «عادت‌سازی» یاد گرفتم.

آقای قیاسی – کوهیار عزیز و پرانرژی من

شما هم اگر به تنهایی نمی‌تواند برخی از کارهایتان را انجام بدهید می‌توانید یک دوست وهمراه برای خودتان پیدا کنید. اگر همچنان تاکید دارید که باید به تنهایی از پسِ بسیاری از کارهایتان برآیید و عادت‌های خوبی را در زندگیتان ایجاد کنید، پیشنهاد می‌کنم از روشِ انحصاری من به نام ِ چالشِ فردی استفاده کنید. در ادامه لینک‌های آموزشی آن را قرار می‌دهم

. .

روشی عالی برای عادت سازی (به تنهایی)

پیشنهاد جدیِ من به همه‌ی دوستانی که در دوره‌های آموزشی مدیریت زمان شرکت می‌کنند این است: چالش فردی

این روش، یک روشِ عالی و سیتماتیک برای ایجاد عادت‌های خوب در زندگی یا کنار گذاشتن عادت‌های بد و منفی است و از چند بخش تشکیل شده است: تعیین چالش فردی خودتان کاملا مناسب با نیازهای خودتان تعیین مدت زمانِ اجرای این چالش تعیین یک جایزه برای برنده شدن تعیین یک جریمه برای زمانی که چالش را باختید در نظر گرفتنِ بازه‌ای زمانی برای استراحت کردن برای آشنایی با این روش می‌توانید فایل‌های صوتی و ویدیویی مرا به رایگان در آدرس زیر پیدا کنید و بشنوید و ببینید:

آموزش چالش فردی

موفقیت با چالش فردی - هدف و هدف گذاری . .

جملاتی که در میانه‌ی راه می‌شنیدم یا می‌گفتم….

چند تا از جملاتی که در میانه‌ی گفتگوی دونفره‌مان رد و بدل می‌شد را اینجا می‌آورم. امیدوارم شما هم به صحبت‌هایتان بیشتر از این دقت کنید و به کلماتِ خودتان که ویترینِ ذهن و باور شماست، توجه بیشتری به خرج دهید:

.
اگر نقطه‌ی کلمه‌ی ذهن را برداریم، می‌شود دهن. گویی به همین ریزی بهم مرتبط هستند.   کلماتی که به کار می‌گیری، ویترینِ ذهن توست.
.
عادت‌سازی کاری بسیار سخت است. اما مثلِ قدم‌های آهسته‌ای که برای بالا آمدن از کوه داشتیم، با قدم‌هایی ساده و کوچک، عادت‌های جدید و خوب ایجاد می‌شوند.

سپس درباره‌ی ترکِ عادت صحبت کردیم و من به فیلم In Time اشاره کردم که مردِ فقیر ِ زمانی، هنگامی که در شهر ثروتمندان بود همچنان «می‌دوید» عادتی که از زندگی ِ قبلی خودش داشت. (برای دیدن این فیلم و توضیحات من درباره‌ی آن می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید).

.
تعریف شنیدن از شخصیت یک فرد کجا   و دیدنِ شخصیتِ یک فرد در حال زندگی کجا.

اگر علاقمند به مفهوم و کلمه‌ی شخصیت هستید، می‌توانید مجموعه‌ی نوشته‌های مرا با عنوان «شخصیت» دنبال کنید. یکی از همین نوشته‌ها می‌شود این: سی ویژگی انسانِ با شخصیت..

. چند دقیقه‌ای هم تمرین مدیتیشن کردیم، در سکوتِ سحرگاه کوهستان چشم‌ها را بستیم و رو به کوهی بلند، به صدای رودخانه دل سپردیم و بدن‌مان را ریلکس کردیم. فوق‌العاده بود، سپس دوستم گفت که:

ما برای داشتن ذهنی آرام، باید آرامشِ ذهنی ایجاد کنیم.

خودآگاهی و مدیتیشن یکی از بهترین روش‌های آن است.

. .

مطالب مرتبط دیگر

در زیر می‌خواهم چند تا از لینک‌های مرتبط را خدمت شما زمان جویان عزیز معرفی کنم. بخش‌هایی که به مطالعه‌ی تکمیلی شما عزیزان کمک خواهد کرد.

.

قطب‌نمای زمان

یکی از ابزارهای مهم من در آموزش مدیریت زمان که چکیده‌ی همه‌ی آموزش‌های من است، ابزاری است به نام قطب‌نمای زمان که در پایان ویدیوی بالا هم اشاره کرده بودم که «اگر می‌خواهید مفهوم بسیار مهم ریزکارها (میکرواکشن‌ها Microaction) را درک کنید، به قطب‌نمای زمان مراجعه کنید»

این ابزار ساده و کاربردی می‌تواند تحولی در نگرش ِ شما به مفهوم مدیریت زمان باشد. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی با این ابزار ویژه به آدرس زیر مراجعه کنید:

آموزش کامل قطب‌نمای زمان

.

زندگی در لحظه اکنون + یک آزمون ساده

انجام چنین کارهایی به زیستن در اکنون نیازمند است، گمشده‌ای که همه‌ی انسان‌ها در دوران ِ مدرن به دنبال آن هستند. اگر می‌خواهید در اینباره بیشتر بدانید، فایل‌های صوتی مرا درباره‌ی لحظه‌ی حال یا اکنون در آدرس زیر بشنوید:

زندگی در لحظه حال و اکنون

آیا در لحظه حال و اکنون زندگی می‌کنی؟
.

ساعتِ درونی بدن + سحرخیزی

شاید شما هم مشکلِ خواب و سحرخیزی را بهانه‌ای برای تجربه نکردن چنین لذت‌هایی کنید. اینجا می‌خواهم دو مطلب ِ‌ متفاوت را خدمت شما معرفی کنم.

 ساعت درونی بدنِ انسان (روش کار و تنظیم کردنِ آن)

سحرخیزی (مجموعه‌ی مطالب) . .

لینک کوتاه این مطلب برای آدرس‌دهی در شبکه‌های اجتماعی:

http://zaman.link/kohk
لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.