Rusell

پیام ویدیویی برتراند راسل – هنر گفتگو

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چند وقتی هست که در خصوص «هنر گفتگو» مطالبی را منتشر می کنم و تلاش دارم آن را به عنوان یک تمرین دائمی در زندگی خود داشته باشم.

چندسالی هست که یک ویدیوی ۲ دقیقه ای از متفکر بزرگ برتراند راسل  را در گوشی موبایل خودم آرشیو کرده ام و گاه به گاه مرورش میکنم. دیشب وقتی داشتم خرمن افکار خودم را مرور می کردم و نقاط ضعف و قوت خودم را به یاد می آوردم، به ناگاه یاد این پیام ویدیویی افتادم که آقای راسل در پاسخ به آخرین پرسش ارائه می کند.

فیلم: پیام ویدیویی راسل

آخرین سوال این هست:

به عنوان آخرین پرسش، آقای راسل تصور کنید این ویدئو مانند طوماری در دریای مرده پس از هزاران سال به نسل آینده بشر برسد، فکر میکنید بهترین پیامی که از زندگی خود آموخته اید و میتوانید به آنها بدهید، چیست؟

.

.

قطعا پاسخ آقای راسل را می توان در زمینه های مختلف تفسیر به رای کرد و به موضوع دلخواه ربط داد. اما من پاسخ دو بخشی آقای راسل را کاملا مرتبط با موضوع هنر گفتگو می دانم. ما برای #توسعه و رشد فردی و اجتماعی خود باید سالها تمرین کنیم تا هنرگفتگو و تعامل را درک کرده و در زندگی فردی و جمعی خود بکار بگیریم.

معرفی تلوزیون زمان

اگر علاقمند هستید می‌توانید آرشیو بزرگی از فیلم‌ها، کلیپ‌ها و مستندهای آموزشی متنوع با محوریت مدیریت زمان را در بخش تلوزیون زمان سایت مشاهده کنید. برای دسترسی به آن روی لینک زیر کلیک کنید:

  سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )

.

.

لینک کوتاه و آدرس اختصاصی این مطلب:

https://goo.gl/Hv23Jm

.

.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۲ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.