نوروز مبارک

هدیه خوب نوروزی ام، کارت پستال و کتاب

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید نوشتن چنین مطلبی در سایت خیلی پیش پا افتاده بوده و مرسـوم نباشد، اما خودم معتقدم که ما برای رسیدن به فرهنگی مطلوب در سطح جامعه راهی جـز تکرار و تمرین نداریم. همین نوشتن و بیان کـردن کارهای خوبی که انجام می دهیم و یا برایمان رخ می دهد هم بخشی از همان تمرین است.

امروز به دوستی عزیز و گرامی، آخـرین قـرار و دیـدار سال ۱۳۹۴ را تنظیم کردیم و عصـری با هم گفتگویی داشتیم و عصـرانه ای خوردیم و تلاش کردیم که وارد مباحث مهم و اصلی خودمان بشویم. من بدون هدیه رفته بودم یعنی انقـدر کارها پشت سر هم و خسته کننده بودند که چنین گـزینه ای به ذهنم خطور نـکرد که هدیه ای برای پایان سال با خودم داشته باشم، و در پایان گفتگو کتابی و کارت پستالی هدیه گرفتم که بسیار به دلم نشست.

هدیه نوروزی من- کارت پستال و کتاب هنر عشق ورزیدن اریک فروم هدیه نوروزی من: کتاب هنـر عشق ورزیدن (اریک فـروم) و یک کارت پستال

.

من قبلا در مطلبی با عنوان جایگزین شایسته هدایای نوروزی به چنین کاری اشاره کـرده بودم، اما خودم به دلیل وقت کم و فشردگی کارهایم وقت نکردم چنین کاری را انجام بدهم، هنوز هم دوست دارم که برای برخی از عزیزان و دوستان گلم، چنین کاری انجام بدهم و حتما در ایام عـید با کمی تاخیر به این وظیفه خود عمل خواهم کرد.

اما این هدیه امروز بسیار برای من دلنشین بود. هم به خاطر نوع ِ هدیه اش (کتاب) و هم به خاطر محتوای کتاب و هم به خاطر کارت پستال بودنش  و هم به خاطر زمانی که آن را گرفتم و هم به خاطر مخاطب عزیزی که از او این هدیه را گرفتم. خاطره های شیرین و دوست داشتنی، تقریبا همینگونه ساخته می شوند و برای من امشب خاطره خوبی ساخته شد، آنقدر که اینجا بخواهم از آن صحبت کنم.

من قطعا اگر فرصت و زمان در اختیار داشتم و البته هم حواس-جمعی، می توانستم به همین موضوع فکر کنم که هدیه خوب ِ آخر سال من چه کتابی می تواند باشد! اما خب نـشد. امیدورام در روزهای پیش رو جبـران کنم.

داشتن دغدغه های اینجنین برای من بسیار ارزشمند است. چرا که من هنوز لباس عیـد خود را هم نگرفته ام، اما دغدغه اش را نـدارم، اما هدیه دوستان ِ خوبم، اکنون دغدغه من هست و هم چنین چگونگی همراه داشتن لپ تاپ برای دسترسی به اطلاعات دلخواهم. 🙂

.

پی نوشت اول: برای تعطیلات نوروز قصـد دارم که بجای مطالعات مهارت های فـردی و مدیریتی و …. بنشینم و بیشتر از عشق و ازدواج و روانشناسی های مرتبطش بخوانم. کتاب هنـر عشق ورزیدن و هم چنین ازدواج بدون شکست دکتر ویلیام گلسر و همچنین سایت دکتر علیرضا شیری سه منبعی هستند که در عید به آنها خواهم پرداخت. (البته اینها در کنار سایت متمم و سایت محمدرضا شعبانعلی خواهندبود)

پی نوشت دوم: امیدوارم این کتاب بهانه ای برای آشنایی من با اریک فروم باشد. از او بسیار شنیده ام و گاه به گاه پاراگرافی و جمله ای و… از وی خوانده ام. امروز خوشحالم که بسیار مرتبط کتابی از اون هدیه گرفته ام و امیدوارم که شروعی برای آشنایی بیشتر با او و نظرات و دیدگاه هایش باشد.

سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )

Erich_Fromm اریک اریش فروم

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

3 thoughts on “هدیه خوب نوروزی ام، کارت پستال و کتاب

  1. ... says:

    سلام
    پیش پیش سال نو مبارک.
    هدیه مبارکتون باشه .
    هدیه دادن و گرفتن بسیار با ارزشه حتما به مطالعش کنید که فکر میکنم به دردتون بخوره.

    • سجاد سلیمانی says:

      سلام دوست عزیز، ممنونم از شما و من هم عید نوروز رو بهتون تبریک میگم.
      شمایی که اکثـر نوشته های من رو خونـدید، ای کاش خودتون رو معـرفی می کردید تا کمی بشناستمون و حداقل زیر پست هایی که می نویسم بتونیم با هم گفتگویی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.