چون لاله به نوروز قدح گیر بدست

کتاب شعر رباعیات عمر خیام نیشابوری | هدیه ای خوب

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امروز ملاقاتی کوتاه اما دلنشین با دوستی داشتم که برای اولین بار حضورا با هم گپ می زدیم. ملاقاتی یک ربعی، که بیشتر از یک ساعت طول کشید. گفتن از سبک زندگی ها و افکار و آینده ای که هر کس برای خودش می بیند. جدای محتوای صحبت ها و نوع نگاه، کار ارزشمندی انجام داد که به شدت به دلم نشست. در واقع هر بار که کسی، این کار را برای من انجام می دهد، بسیار خوشحال می شوم و رضایت قلبی پیـدا میکنم. 

اولا به خاطر محتوای هدیه (که کتاب است)، دوما به خاطر فرهنگ خوبی که در حال فراگیر شدن است، و نهایتا به خاطر خودم. به خاطر اینکه هویتم در گرفتن این هدیه، شکل گرفته و در دادن هدیه هم، تلاش میکنم همچنان اینگونه رفتار کنم.

رباعیات خیام

امروز کتاب شعر نفیس ِ رباعیات عمر خیام نیشابوری را هدیه گرفتم.

.

کتاب رباعیات خیام نیشابووری

چون لاله به نوروز قدح گیر بدست

با لاله‌رخی اگر تو را فرصت هست

می نوش به خرمی که این چرخ کهن

ناگاه تو را چو خاک گرداند پست

رباعیات خیام

.

پی‌نوشت‌ها:

پی نوشت:  قبل از عید نوشته ای داشتم با عنوان « جایگزین شایسته هدیه ها و سالنامه های نوروزی » که گفته بودم می شود به جای سالنامه ها، کتاب هدیه داد. الان هم فکر میکنم، می شود در دید و بازدید های خانوادگی کتاب هدیه داد. وقتی کسی خانه ای می خـرد، ازدواج میکند، حالش خوب است، حالش بد است، دوره جدید زندگی را شروع میکند، وقتی ماشین خریده ایم و می خواهیم سور بدهیم و…. می توانیم کتاب هدیه بدهیم.

پی نوشت-دوم:  یکی از سایت های خوب برای مطالعه اشعار پارسی گویان، گنجور هست. برای نمونه می توان اشعار خیام را بخش رباعیات خیام را مطالعه کرد. از سایتهایی است که سالهاست، گاه به گاه به آن سری می زنم.

پی نوشت-سوم:  اگر به بحث کتاب و کتابخوانی علاقمند هستید، می‌توانید به یکی از بخش‌های اصلی سایت من به عنوان «کتابخانه زمان» سری بزنید. این کتاب‌خانه آرشیو بزرگی از کتاب‌هاست که امیدوارم برای شما هم مفید باشد.

کتابخانه زمان

پی نوشت-چهارم:  فیلم مستند زندگینامه خیام را هم در وب‌سایتم منتشر کرده‌ام که اگر علاقمند باشید می‌توانید در آدرس زیر ببینید:

مستند زندگینامه عمر خیام 

.

با مهر

سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.