لبخند آخه تو چی بلدی؟ مدیریت زمان دیگه جیه؟

من خودم مدیریت زمان بلدم، آخه چی قراره به من یاد بدی؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مجتبی این جمله را گفت. آمده بود خانه‌ی ما برای شب نشینی و کلی شوخی و خنده داشتیم. جمع خوبی بود، میانه‌های جمع و انرژی منحرفِ دوران جوانی ما را برد به سمت و سویی جالب! وسط این حرف‌ها و مچ‌گیری‌ها و خنده‌ها، برگشت گفت:

سجاد واقعاً مدیریت زمان درس می‌دی؟

گفتم:

آره، یه چیزهایی بلد شدم واسه حرف زدن.

گفت:

آخه چی یاد می‌دی؟ من خودم مدیریت زمان بلدم، الان به من یاد بده یه چیزی ببینم

گفتم:

ببین، دو تا حالت داره، یا هیچی از مدیریت زمان نمی‌دونی و واقعاً وقتت داره تلف می‌شه، مجبورم از صفر همه‌چی رو یادت بدم.

هنوز حرفم تمام نشده بود که گفت:

نه عزیز من خودم بلدم…

گفتم:

خب، اگر بلد باشی، من برای بهینه‌سازی و بهتر شدن تو تکنیک‌هایی رو می‌گم. احتمالا باعث بشه بهترتر از الانت، زندگی و کار کنی.

وسط خنده‌ها و ادامه‌ی مسخره بازی، دید نه من خیلی جدی دارم حرف می‌زنم، یکمی آروم شد و اومد جلو گفت ببین داداچ من دارم یکسری کارها انجام می‌دم، جدای شوخی چیزی بلدی کار منو راه بندازه؟ من کلی کار تحقیقاتی و فکری دارم و ریختم بهم، نمی‌رسم.

بهش جواب مثبت دادم، طی ۲۰ دقیقه تکنیک پومودورو را بهش آموزش دادم. باز هم خنده‌ها مسخره بازی‌ها شروع شد که پامادورو، پومودور، قوجه‌فرنگی، گوجه فرنگی هم آخه شد تکنیک. بعد هم پا شد و رفت.

بعد از یک هفته زنگ زده بود، شگفت‌زده، خندان و پرانرژی داشت تشکر می‌کرد. می‌گفت مدیریت زمان این بخش از زندگی من راه افتاد.

.

لبخند و رضایت و شادی از مدیریت زمان و موفقیت

.

شما هم دوست دارید با پومودورو آشنا شوید؟

اگر علاقمند هستید که با تکنیک پومودورو بسیاری از کارهای خودتان را مدیریت کنید (برای نمونه درس خواندن و مطالعه کردن) می‌توانید به آدرس زیر بروید و به طور کامل با این تکنیک آشنا شوید:

آموزش کامل تکنیک پومودور

sajadsoleimani.com/pomodoro

.

راستی برای شما خواننده گرامی یک پیشنهاد دیگر هم دارم. من به عنوان کسی که روی مدیریت زمان فکر کرده و مطالعه می‌کنم، بسیاری از آموزش‌ها را خودم عملی در زندگی‌ام استفاده می‌کنم و سپس به دیگران معرفی می‌کنم. یکی از این روش‌ها «چالش فردی یا شخصی» است که البته من این روش با تکنیک پومودورو برای مطالعه و کتاب‌خواندن به صورت مشترک استفاده کردم که گزارش کامل آن را می‌توانید در لینک زیر بخوانید و ویدیوهایش راببینید:

تیتر-۱آموزش استفاده از چالش فردی برای مطالعه کردن و درس خواندن تیتر-۱صفحه‌ی اصلی آموزش چالش فردی/شخصی (همراه فایل‌های صوتی و ویدیویی) .

امیدوارم لبخند و خنده‌ی شما را هم ببینم 🙂 اگر دوست داری در یک خط بسیار ساده بدانی که مدیریت زمان چیست؛ روی لینک زیر کلیک کن تا همیشه یادت بماند:

به طور خیلی خلاصه، مدیریت زمان چیست؟

.

با مهر 

سجاد سلیمانی

. .

آدرس کوتاه این نوشته:

http://zaman.link/baladi

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.