فیلم درمانی فیلم شبی که ماه کامل شد

معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد – نرگس آبیار | فیلم درمانی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فیلم خوش ساخت و زیبای «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی خانم نرگس آبیار را به پکیج فیلم درمانی خود اضافه می‌کنم تا برای برخی از زمان جویان عزیز در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی، مشاوره‌های حضوری و‌ آنلاین بتوانم آن را معرفی کنم. اما چرا و برای چه کسانی؟

ابتدا بهتر است تریلر این فیلمِ زیبا و البته بسیار غم‌انگیز را ببینید تا ادامه‌ی صحبت‌هایم را بنویسم:

تریلر فیلم شبی که ماه کامل شد

در این بخش می‌توانید تریلر معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد را ۴۹ ثانیه مشاهده کنید:.

دانلود این پیش‌نمایش کوتاه

کارگردان: نرگس آبیار

تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی

نویسنده: نرگس آبیار – مرتضی اصفهانی

بازیگران الناز شاکردوست / هوتن شکیبا / فرشته صدرعرفایی / پدرام شریفی / امین میری / فرید سجادی حسینی / شبنم مقدمی / آرمین رحیمیان / علی هدایتی

موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست

فیلم‌برداری: سامان لطفیان

تدوین: حمید نجفی‌راد

تاریخ‌های انتشار: بهمن ۱۳۹۷ (فجر) / ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ (ایران)

مدت زمان: ۱۴۰ دقیقه / کشور: ایران و زبان: فارسی

فیلم درمانی | تحلیل و معرفی فیلم

من لحظه‌ای که از سینما بیرون آمدم، تصمیم قطعی خودم را برای معرفی این فیلم گرفتم و به صورت خیلی کوتاه در یکی دو دقیقه‌، ایده‌ی اولیه‌ام از معرفی این فیلم را بیان کردم. 

همانطوری که می‌دانید آموزش‌ها و گفته‌های من پیرامن مدیریت زمان است. هر آنچه که زمان آنی و کنونی من (همین حالا) و یا زمانِ بلند مدت مرا (ده سال یا بیشتر) بخواهد نابود کرده یا کیفیت آن را به پایین‌ترین سطح ممکن برساند، من دزد زمان می‌دانم و در محصولِ آموزشی خودم نیز دزدان زمان را معرفی کرده‌ام.

این فیلم نمایش یکی از مهمترین دزدان زمان در زندگیِ ماست: تعصبِ بی‌اساس و بی‌پایه. اجازه بدهید این فیلم کوتاهِ ۹۰ ثانیه‌ای که منتشر کرده بودم را ببنیم بعد برویم سراغِ ادامه‌ی تحلیل و دلیل معرفی این فیلم:.

من این فیلم را به همه‌ی کسانی که تعصبات شدید قومی، مذهبی، عاطفی دارند و یا اسیر ایدئولوژی‌ها هستند توصیه می‌کنم که خوب و با دقت ببینند و  با خودانتقادی و به کمک و مشورت دیگران (و نه دوستانِ همفکر) تلاش برای فهم متفاوت از دنیا یا آن موضوعی که نصبت به آن تعصبِ شدید دارند، را در پیش بگیرند.

به گمان من یکی از مهم‌ترین دزدانِ زمان ما در زندگی، همین ایدئولوژی‌ها هستند که ریشه در جهل و تعصبِ بی‌چون و چرا دارند.

جوانان و نوجوانان بیشتر از هر گروه سنی دیگری در معرض این آسیب جدی قرار دارند. به همین دلیل برای گروه سنی ۱۷ تا ۳۵ سال دیدن این فیلم را بسیار مفید می‌دانم که از این زاویه که من اینجا بیان کردم فیلم را ببینند.

یکی از توصیه‌های جدی من در بحث مدیریت زمان داشتن نگاه دراز مدت برای تصمیم‌گیری و انتخاب‌هاست. برای کسانی که این فیلم را می‌بینند و اهل تعصب و اسیر ایدئولوژی‌های متنوع هستند، آموختن این سبک زندگی را توصیه می‌کنم. در این آدرس می‌توانید بیشتر درباره‌اش بخوانید و بشنوید

شما هم می‌توانید برای دوستان و آشنایانی که چنین تصور یا توهمی را برای خود ایجاد کرده‌اند، این فیلم را تهیه کرده و به آنها هدیه بدهید.

که این فیلم بر مبنای زندگی واقعی خواهر و برادری ساخته شده است. این دو اسیر خانواده‌ی شدند که درگیر تعصب بی‌خود و زیادی بودند و سرنوشتی تلخ داشتند. بر همین مبنا این فیلم که زندگی واقعی آدمی را به تصویر می‌کشد، می‌تواند بیش از پیش تاثیر گذار باشد.

پی‌نوشت‌ها و مطالب مرتبط

در این بخش لینک‌ها و راهنمایی‌های لازم درباره‌ی این فیلم و محتوای مرتبط را خدمت شما ارائه می‌کنم:

داستان اصلی و واقعی شبی که ماه کامل شد

آیا می‌خواهید بدانید این فیلم بر مبنای زندگی چه کسانی ساخته شده است؟ برای آنکه داستان فیلم لو نرود و مزه‌ی فیلم نپرد، توصیه می‌کنم پس از دیدن فیلم مصاحبه‌ی مادر فائزه‌ی منصوری که در این فیلم خانم الناز شاکردوست نقشش را به عهده داشته است را در این آدرس و با این عنوان « قصه زندگی‌ مادر شهدای فیلم «شبی که ماه کامل شد»: چطور بچه‌هایم را به تروریست‌ها سپردم » بخوانید.

آرشیو لیست معرفی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما ایران و جهان

همانطوری که می‌دانید من آرشیوی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما را با هدف ِ آموزش ِ عمیق برخی مفاهیم به دوستان خودم ارائه می‌کنم و برخی دیگر را هم به عنوان فیلم‌های عالی تاریخ سینمای ایران و جهان تا تماشا کنند و لذت ببرند.
اگر دوست دارید لیست همه فیلم‌های معرفی شده را ببینید، روی لینک زیر کلیک کنید:

آرشیو فیلم درمانی و بهترین فیلم‌های تاریخ سینما ایران و جهان

اگر برایتان سوال شده که فیلم درمانی چیست و چگونه می‌تواند به ما کمک کند؟ و اینکه آیا واقعا اثری هم می‌تواند دیدن فیلم داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم نوشته‌ی بلند مرا همراه نظرات یک روان‌پزشک مطرح بخوانید تا دلایل اینکار برایتان شفاف‌تر شود:

فیلم درمانی چیست؟ چگونه به ما کمک می‌کند؟ همراه معرفی رده‌های سنی فیلم‌ها

البته لازم به توضیح است که من پکیج‌های مختلفی را دسته‌بندی کرده‌ام. این فیلم را در «پکیج فیلم‌های زناشویی – خانوادگی» و همچنین «پکیج فیلم‌های بهترین های سینمای ایران» دسته‌بندی می‌کنم.

فیلم درمانی فیلم تراپی مدرسه زمان به همراه معرفی بهترین فیلم های معرفی تاریخ سینما همراه تحلیل

آدرس کوتاه این مطلب:

http://zaman.link/m63

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.