تولید فرش با فناوری نانو در ایران

صنعت فرش، فناوری نانو و آینده ی روشن فرش فناورانه و خلاقانه

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چند روز قبل از یک عکس اتفاقی، نوشته ای با عنوان پتانسیل های فرش ایرانی خانه ما را نوشتم عنوان کردم که فرش ایرانی، سلبریتی ایرانیان میتواند باشد و امیدوارم در آینده آرام آرام بحثهایی دراین خصوص را مطرح کنم. چند وقت قبل در نمایشگاه فناوری ها و دستاوردهای نانو کشور با مجموعه و شرکت «فرش یادگار کهن جی» آشنا شدم که شروع به تولید فرش هایی با استفاده ازتکنولوژی نانو کرده بودند

دست آوردهای نانو و اخبار آن را میتوان در ستاد ویژه فناوریهای نانو پیگیری کرد، اما خب با پیش زمینه ای که در ذهن من در خصوص چشم اندازی که برای فرش ایرانی متصور بودم و به آن قبلا اشاره کردم، فرش نانو بسیار دلنشین بود.

فرش نانو این شرکت فرشی که عمر شش برابری داشت، ریزگردها را به خود نمی گیرد، کدانحصاری دارد که با نورفرابنفش قابل تشخیص است و درآینده طرح ها و ویژگی های بسیاری که به آن افزوده خواهد شد.

این ها توضیحات کوتاه و سریعی هستند که مدیر شرکت و این غرفه در نمایشگاه به درخواست من ارائه کردند. فکر میکنم این قابلیت توسعه بسیار وسیع تری دارد. در ذیل چند عکسی که از این غرفه گرفتم را مشاهده می فرمایید:

تولید فرش با فناوری نانو در ایران
تولید فرش با فناوری نانو در ایران

.

%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d8%ac%d8%b9%d9%81%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%84%d8%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d8%b1%d9%85-%d8%b4%d8%b1
آقای محمد جعفری اصل، مدیرعامل محترم شرکت فرش یادگار کهن جی، تولید فرش با فناوری نانو و آنتی باکتریال

.

اولین فرش نانو ضد باکتری ایران--تولید 1393
اولین فرش نانو ضد باکتری ایران–تولید ۱۳۹۳

.

گواهی نامه شرکت فرش یادگارکهن جی برای تولید فرش های نانو
گواهی نامه شرکت فرش یادگارکهن جی برای تولید فرش های نانو

.

نمونه (نمایشگاهی) فرش نانو-آنتی باکتریال و استفاده از الیاف خاص برای ایجاد کد انحصاری آن
نمونه (نمایشگاهی) فرش نانو-آنتی باکتریال و استفاده از الیاف خاص برای ایجاد کد انحصاری آن

.

گواهینامه ها و تقدیرنامه های شرکت فرش یادگارکهن جی، تولید کننده فرش با فناوری نانو و آنتی باکتریال
گواهینامه ها و تقدیرنامه های شرکت فرش یادگارکهن جی، تولید کننده فرش با فناوری نانو و آنتی باکتریال

.

متاسفانه شماره تلفن های شرکت را پیدا نکردم، سایت هم به من معرفی نکـردند که امیدوارم در آینده ای نزدیک با حضور در عرصه تجارت الکترونیک و آموزش های الکترونیک، دست آوردهای خود را به علاقمندان و بازار برسانند. 

من به قصد حمایت و معرفی در حد وسع و توانم، عکس ها و توضیحات را قرار دادم و به نوبه خودم تلاش کردم این شرکت فعال در زمینه فرش و علاقمند به تکنولوژی را معرفی کنم. حدس می زنم شرکت های دیگری هم در این صنعت و صنایع مشابه حضور دارند که علاقمند به توسعه بازار و نوآوری در آن داشته و دارند، به ویژه بحث فناوری نانو که روز به روز علاقمندان بیشتری پیدا می کند و محصولات متنوع تری را در بازار شاهد هستیم.

فکر میکنم صنعت کهن فرش و قالی بافی در سالهای کنونی عمـر خود، میتواند با تکیه بر تکنولوژی، حضور پررنگ تر، متنوع تر و گسترده تری در دنیای کنونی داشته باشد و حتی با تغییر سبک زندگی، میتواند تعریف دیگری بخود بگیرد و نوعِ حضور متفاوت تری را تجربه کند. ما نیز به عنوان میراث داران این صنعت می توانیم با تلاش خود، جایگاه جدیدی برای فرش ایرانی تعریف کنیم و قطعا از منافع آن بهره مند شده و در نهایت، پس از دوران خودمان، ارثیه ای قابل برای نسل بعد باقی بگذاریم.

این صنعت و این محصول، با توجه به ماهیت و کارایی کنونی آن، می تواند دست آوردهای فراوانی داشته باشد که نیازمند یک اجماع و متمرکز کردن افکار برای دستیابی به نوآوری است.

من هم در آینده با نگاهی ویژه به امکانات نهفته و بالقوه فرش و قالی ایرانی برای توسعه کشور و هماهنگی و همکاری اقتصادی بین ایرانیان تلاش میکنم خبرها و نکاتی از این صنعت را خبررسانی کنم. 

البته ناگفته نماند که نوشتن و توجه به این موضوع، در زندگی شخصی من هم تاثیرگذار است و با نیم نگاهی به بحث گوسفندنگری هست که مهندس شعبانعلی مطرح کرده اند، و به نظرم می رسد متولیان این صنعت با مجهز شدن به افکاری نو و نوع ِ نگاهی جدید می توانند تحولی قابل قبول در این صنعت ایجاد نمایند. هرچند می دانیم که اقتصاد امروز، نیازمند ساختار و حرکت های دامنه دار هستند تا نتایج خوبی در بلند مدت ایجاد نمایند، و این نیازمند یک اجماع در سیستم برنامه ریزی و تصمیم گیری بعلاوه صاحبان صعنت و فعالین این صنعت است.

.

شماره های تماس مستقیم با آقای محمدجعفری اصل :

 تلفن های :   ۰۹۱۶۲۲۹۷۹۷۷   و    ۰۹۱۳۵۵۱۲۹۲۱

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.