start again

دوباره اینجا هستم، برای نوشتن و وبلاگ‌نویسی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

چند ماهی منِ سجاد سلیمانی نیاز داشتم که اینجا نباشم، ننویسم و زندگی رو بدون این خانه مجازی ادامه بدم. هرچند در شبکه های مجازی بودم و هستم.

خیلی از نوشته های سابق رو تصمیم داشتم حذف کنم، به نظرم اصلا نباید شروع می شدند، اما خب ترجیح دادم بمانند تا در آینده وقتی دوباره آنها را مرور میکنم، خودم را بهتر ببینم و شاید رونـد ِ رشـد یا افول ِ خودم را بفهمم. برای همین باقی خواهند ماند، اما ادامه نمی دهم. احتمالا روند و دلیل متوقف شدن هر یک را هم به شکلی جداگانه شرح بدهم.

.

امشب شروعی دوباره

امشب بعد از مدتها توانستم بیـداری خوبی را تجربه کنم و با خودم خلوت کنم. آخرین یادداشت دکتر محمود سریع القلم با عنوان آیا مسئله ما افـراد هستند یا ساختارها؟ را خواندم و لذت بردم. ادعایی بر توانمندی خودم در اجرایی کردن آموخته هایم نـدارم، ولی باور دارم در طی یک بازه زمانی ۴ ساله، زندگی با کیفیت تری را تجربه میکنم (هرچند قله های یخ بیرون از آبش، دیده نـشود و یا با سنگ محک دیگران کم ارزش باشد) امشب هم نوشته دکتر سریع القلم، نکته های خوبی را به من گوشزد کرد و بیش از پیش دوباره به تداوم ۲۵ ساله نویسندگی و تلاش علمی اش پیرامون توسعه فکر کـردم.

در ادامه بخش دوم نوشته محمدرضا شعبانعلی را با عنوان برای باران: سبک زندگی مناسب من را خواندم. بخش اول این نوشته هم بسیار آموزنده و برای من دلنشین بود. در واقع سوالِ باران، سوال من هم بود و هست و من نیز به دنبال سبک زندگیِ خود می گردم تا زیست بهتری را تجربه کنم.

مثل همه روزها و ماه های گذشته، این روزها هم در حال سپری کردن وقت و کسب تجربه و آموختن جدیدی هستم سالها بود فکر میکردم داخل آن کار، واقعا موفق می شوم. امروز ۳۱ امین روز از شروع کاری من هست و من فعلا هیچ درآمدی کسب نکـرده ام. راه سخت و دشواری هست، بزرگترین سرمایه زندگی ام را (زمان) را در آن صرف میکنم و امیدوارم که دست آوردهای خوبی داشته باشم. البته به مرور باید دانش علمی و تکمیلی آن را هم مرور کنم.

.

پس از سه ماه

 قبلا با عناوینی چون: فایده و مزیت نوشتن برای من و همچنین نوشتن درمانی به نوشتن در فضای مجازی علاقمندی ام را نشان داده بودم، اما در این سه ماهی که از این فضا دور بودم، واقعا بیشتر از قبل احساس نیاز به این کار پیدا کردم و گویی سبکی از زندگی شخصی و رفتاری من در این کار تعریف شده و با انجامش، بهتر فکر میکنم.

در هر صورت امیدوارم بتوانم پس از این هرچند اندک، اما زمانی را برای این سایت اختصاص بدهم.

.

پی‌نوشت:

تیتر-۱این نوشته یکی از روزنوشته‌هایی است که منتشر می‌کنم. اگر علاقمند هستید می‌توانید روزنوشته‌های یک مربی و مدرس مدیریت زمان را در آدرس زیر دنبال کنید:

روزنوشته‌ها

تیتر-۱من فکر می‌کنم نوشتن و نویسندگی و وبلاگ‌نویسی دستاوردهای خیلی زیادی برای زندگی ما در پی دارد:

دستاوردهای نوشتن، نویسندگی و وبلاگ‌نویسی

 

سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )

.

.

.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.