آموزش های اندک ولی تاثیر گذار

آموزشی کوتاه هم می تواند تکیه گاهی عظیم باشد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دیشب یکی از سخت ترین حالت های روحی خودم رو می گذراندم. یک درگیری عجیب و طوفان شخصیتی. یادم می آید سالهای قبل که در چنین وضعی قرار می گرفتم، طوفان ِ سهمگین ِ خود ساخته مرا در خود غرق می کرد و حالم چند روزی خراب می شد و در پی ِ آن تصمیمات نامتعارف یا غیرمنطقی بعدی؛ اما دیشب اتفاق خوبی برای من افتاد.

گویی تن و روحم همچون دریایی طوفانی شده اما دیده بانی از بالا بیرون این گودال طوفانی به آن نگاه می کند و همه ی این چالش درونی را نامگــذاری می کند با عنوانی که قبلا آموخته و آرام آرام، آرامش را به دنیای درون برمی گرداند و چراغ امیدواری را روشن نگه می دارد.

آرامش دیشب را مدیون دکتر شیری عزیز و مدیرمسئول سایت توانگـری هستم، نه تنها به خاطر آرامش که یافتم بلکه به خاطر ِ روشی که در نگاه به مسئله ی خودم پیدا کردم و این یک تجربه بسیار ارزشمند برای من بود. به واقع من با یک آموزش کوچک در گذشته، نگاهی جدید برای امروزم بدست آورده بودم و توانستم از یک پیچ تند روانی بگـذرم.

به روزهای قبل تر که فکر میکنم می بینم در کتاب تئوری انتخاب هم متدی برای رویارویی با چنین زمان هایی را آموخته بودم اما چون نهادینه نـشده، پس من نتوانسته ام به عنوان ابزار ذهنم با مشکلم مقابله کنم.

مدت ها بود که می خواستم کلاس هایی برای آشنایی با دست آوردهای پرفسور یونگ در حوزه شخصیت شناسی، روان، ناخودآگاه، تیپ های شخصیتی و طرح واره های ذهنی، نگاهی بهتر به مسیر تکامل باورها، دسته بندی بهتر حالات روحی و رفتاری خودم آشنا شوم و به عنوان ابزار جدید در زندگی از آنها برای یک زیست بهتر استفاده کنم. امروز فرصتی فراهم شد و در یک کلاس ۸ جلسه ای هشت هفته ای ثبت نام کردم تا این دوره را بگذرانم.

عنوان دوم این نوشته:  کلاس بازاری گذرگاهی برای رسیدن به مفاهیم علمی

دیشب در یک گروه تلگرامی دوستانه، بحث کلاسها و کتابهای بازاری به میان آمد، در ردّ و قبول آنها گپی زدیم، من باور داشتم که نباید نگاه منفی هم به این کلاس ها داشت چرا که برخی از انسانها در همین حد برایشان کافیست! برخی دیگر به عنوان سرنخی از علم از این کلاسها یا کتابها بهـره می گیرند و به منابع اصلی یا مطالعات جدی تر وصل می شوند و در کل، فضا و امکانات و عزمی برای انتقال علم ِ ناب برای عموم مردم وجود ندارد و همین ها را هم باید مغتنم شمرد.

امروز که در این کلاس برای آموختن دست آوردهای یونگ ثبت نام می کردم، داشتم فکر کردم که چقدر این کلاس و دوره بازاری است؟

آیا این دوره با توجه به تجربه دیشب من، می تواند نقطه تحولی برای زندگی من باشد؟

آیا من به این کلاس نیازمندم؟

من چون همیشه با کلید واژه ها در زندگی ام تحولی ایجاد کرده ام، همیشه با سرنخ هایی که به دست می آوردم و به روش یادگیری کریستالی، آنها را توسعه می دادم و به روش مرور کریستالی تلاش می کردم آنها را عمیق کنم، در نهایت با توجه به زمانبندی این کلاس در هشت هفته آینده، تصمیم گرفتم ضمن ِ آموختن آنچه در کلاسهای پیش رو دارم بتوانم یک دوره ۸ هفته ای هم برای خودم در نظر بگیرم و منابع تکمیلی هم مطالعه کنم.

.

.

پی نوشت: قطعا کلاس های بهتری برگزار میشود و من به خاطر محدودیت های مالی این کلاس را انتخاب کرده ام. اما تلاش میکنم همین محدودیت را به فرصتی برای مطالعاتی تکمیلی و فکر کردن تبدیل کنم و خودآموز در کنار دوره منابعی را مطالعه کنم.

پی نوشت دوم: یکی از تلاش هایی که در زندگی ام همواره داشته ام، آشنایی با کلیدواژه ها بوده است. درست که همیشه موفق نشده ام پیگیری خوبی داشته باشم و نتایج ارزشمندی را به ارمغان بیاورم اما هر آنچه که امروز دارم، حاصل پیگیری همین کلیدواژه ها و مفاهیمی است که اتفاقی با آنها آشنا شده بودم.

سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.