تصمیم گرفته ام ساعت شنی داشته باشم

تصمیم گرفته ام ساعت شنی داشته باشم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ساعت شنی، زمان را بهتر به تصویر می کشد

من به تصویرسازی مفاهیم علاقه بسیاری دارم. به شدت بر این باورم که بسیاری از مفاهیمی مثل نظم، ادب، اهمال کاری، پیشرفت و تلاش و…. را آدمی درک نمی کند مگر آنکه برایش تصویر سازی شده و مغزش الگویی از آن داشته باشد. برای نمونه خود این مفاهیم را زندگی کرده باشد یا در کنارِ فردی یا در محیطی اجتماعی که این مفاهیم در آن حاکم هستند، قرار بگیرد.

زمان هم از آن دسته مفاهیمی که اصولا ذهنِ ما تصویری از گذرِ آن ندارد. با ابزارهای نوین دیگر مثل کورنومتر و پومودورو آشنا هستم و کار کرده ام، اما هیچ یک به قدر ساعت شنی برایم تاثیر گذار نیستند. افتادن تک به تکِ شن های ساعت نمایشی بی بدیل از گذرِ زمانی است که برگشتی برای ما ندارد. 

.

.

پی نوشت اول: شاید بتوانم نطفه شکل گیری این تصمیم را نوشته محمدرضا شعبانعلی با عنوان  درباره زمان: من ساعت شنی را دوست دارم بدانم که پس از ماه ها، امروز به این مرحله از تصمیم رسیده است.

پی نوشت دوم: می توانستم ساعت شنی را تهیه کنم و سپس در اینجا مطلبی منتشر کنم، متاسفانه در بسیاری فروشگاه های اینترنتی بنام کشور مثل دیجی کالا (تا لحظه نگارش این متن) ساعت شنی فروخته نمی شود. به همین جهت تصمیم خودم را در اینجا نوشتم که بر آن پایبند باشم.

پی نوشت سوم: تصویر با کیفیت از یک ساعت شنی برای چشم نوازی بیشتر از سایت ویکی پدیا را هم در ادامه می توانید مشاهده کنید:

 

سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

4 thoughts on “تصمیم گرفته ام ساعت شنی داشته باشم

  1. شهرزاد says:

    سلام، اتفاقاً من هم یه مدت دنبالش گشتم پیدا نکردم. یعنی فقط زمان ۵ دقیقه ای دیدم که کاربردی نخواهد داشت. من دوست دارم یه دونه نیم ساعته پیدا کنم، اگر پیدا کردی به منم بگو 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.