فرگشت یا تکامل زیباتر از انسان 2

بسیار زیباتر از همه‌ی انسان‌ها

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اسم این گونه جانوری را نمی‌دانم، اتفاقی عکسش را در کانال تلگرامی محمد درویش عزیز دیدم، محمدی که سالهاست زبانِ گویای محیط زیست آسیب‌دیده‌ی ایران شده است. این عکس هوش از سرم برده، چقدر زیبا و کامل و باشکوه است…

چند هفته‌ای می‌شود که عکس این جاندارِ زیبا و خوش خط‌وخال را روی میزکارِ ذخیره کرده‌ام و گاه به گاه نگاهش می‌کنم. چقدر زیباست و قطعا زیبایی او از هر انسانِ زیبایی، بالاتر است. بیایید دستِ کم ۱۰۰ ثانیه تا ۵ دقیقه نگاهش کنیم، محو زیبایی‌اش شویم و لذت ببریم:

.

پی‌نوشت‌ها:

تیتر-۱اگر به سیر تکامل و انتخاب طبیعی علاقمند هستید، می‌توانید فیلم کامل کلاسِ دکتر شروین وکیلی را با عنوان «سیر تکامل انسان خردمند» به رایگان ببینید یا دانلود کنید. (اینجا را کلیک کنید)

تیتر-۱می‌دانم این مقایسه بین دو گونه‌ی مختلف (انسان و حیوان زیبا) کار درستی نیست، اما شاید این روزها که ما آدم‌ها مثل انگلی افتاده‌ایم به جان کره زمین و هرچیزی هست را داریم نابود می‌کنیم، خود را بهتر و برتر از همه‌ی موجودات می‌دانیم، این‌ها تلنگری برای کشیدن ترمزِ نابودیِ زیست جهان خودمان باشد. باید باور کنیم که ما گونه‌ای از جانوران دوپا و تازه هستیم که در برابر تاریخ حدودا ۴ میلیارد ساله‌ای زمین، همچون مسافری زود گذریم. چشم‌ها و ذهنِ ما خیلی زودتر به محدودیت‌های واقعی گونه‌ی دوپای انسان خردمند پی ببرد و این «خرد» را به کار بگیرد.

تیتر-۱من غیراز معلمی، اندیشه و افکار خودم را در قالب روزنوشته‌ها منتشر می‌کنم. شما می‌توانید این سلسله نوشته‌ها را در این آدرس بیابید و بخوانید.

تیتر-۱ برای دوستانی که علاقمند به بحث فرگشت/تکامل هستند، یک مستند ۵۰ دقیقه‌ای در آرشیو مستندها قرارداده‌ام که اثبات نظریه‌ی تکامل چارلز داروین است. اگر علاقمند هستید اینجا کلیک کنید تا بتوانید آن را به رایگان ببینید و یا دانلود کنید.

.

.

آدرس کوتاه این نوشته:

http://zaman.link/zibatarazhomo

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۰ Average: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.