تیتر مطلب کم حجم

دورهمی عصرانه‌ی دوستانه در اکباتان + معرفی و مرور یک کتاب

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نمی‌دونم تجربه‌ی دور آتش نشستن توی یک هوای سرد و گپ زدن با دوستان خودتون رو داشتید یا نه؛ به نظرم یکی از بهترین تجربه‌هایی هست که بشر از اول خلقت تا همین الان تونسته ازش لذت ببره.

شب‌های زمستان ما ایرانی‌ها از قدیم شب‌نشینی داشتیم و با کُرسی‌هایی که تا چندسال قبل در هر خانه‌ای پیدا می‌شد، زمستان‌های سرد را به یک دورهمی گرم و خوش تبدیل می‌کردیم چای، میوه و آجیل بود خنده‌ی بچه‌ها و قصه‌های بزرگان فامیل و هر شب یک موضوع برای گپ زدن کنار هم.

الان توی زندگی شهرنشینی دیگه خبری از کُرسی‌ها نیست و به راحتی هم نمیشه آتشی روشن کرد و دورش نشست، اما یکسری اتفاقات خوب دیگه شکل گرفته که همچنان گرما و لذتِ هم‌صحبتی‌های قدیم را برای ما می‌سازند، من اینجا شما را به یکی از این اتفاقات خوب دعوت می‌کنم 🙂

نشست کتاب یکی از آن اتفاقات خوبِ روزگار ماست که آدم‌های مختلف با طرز فکرهای متنوع دورهم می‌نشینند و تجربه‌ی مطالعه و مرور یک کتاب را باهم به اشتراک می‌گذارند یا یکی توی جمع نقشِ قصه‌گوهای قدیم رو به عهده می‌گیرد و تجربه‌های خودش برای علاقمندان در قالب قصه، خاطره و تجربه تعریف می‌کند.

دورهمی‌های دوستانه برنامه‌هایی هستند که من تلاش می‌کنم زمان‌جویان و علاقمندان به مدیریت زمان و زندگی بهتر را دور هم جمع کنم و هر بار با یک برنامه (کتاب‌خوانی – پیاده‌روی – موزه‌گردی – تئاتر – شام – طبیعت‌گردی – سفر و….) به گفتگو بنشینیم..

برای دانلود مستقیم این ویدیو کلیک کنید. .

خبر خوب اینکه…

در این شب‌های سرد آخر پاییز و اول زمستان تهران، یک دورهمی گرم و دوستانه داریم و قراره با هم در مورد تغییر صحبت کنیم و از تجربه‌هامون تعریف کنیم و بعدش یک کتاب خوب، کوتاه و ساده درباره تغییر را با هم بخوانیم و در آخر هرکسی چیزی که یاد گرفته را برای تغییر در زندگی خودش ببرد. .

قراره در مورد چی صحبت کنیم؟

خیلی از ما بارها و بارها تصمیم گرفتیم تغییر کنیم و کار خاصی رو انجام دهیم یا عادت خاصی را حذف کنیم، اما من و شما هم مثل خیلی‌های دیگه بارها شکست خوردیم. به این جمله‌ها دقت کنید:

  • اینکه بخواهی زبان خارجی یاد بگیری و مثل بلبل خارجی صحبت کنی اما…
  • یا یک رشته ورزشی رو ثابت ادامه بدی تا بدنت میزون بشه اما…
  • یا اینکه به مطالعه کردن عادت کنی و دوهفته‌ای یک کتاب بخونی اما…
  • اینکه مدیریت زمان داشته باشی و به همه‌ی کارهاj برسی اما…
  • یا پدر و مادری که تلاش می‌کنند محیط خانوادگی‌شون صمیمی بشه اما…
  • یا واسه منی که کنکور دارم و کلی درس‌هام مونده و کلی آرزو دارم اما…
  • یا شاید هم دلمون می‌خواد پول کافی برای زندگی خوب داشته باشم اما…

اما نمیشه که نمیشه! این نشدن‌ها چه دلیلی داره؟.قراره در این مورد با هم صحبت کنیم که چرا نمیشه و یا نمی‌تونیم و راه حلش چیه؟

بعد که همه‌ی ما از تجربه‌های تلخ و شیرین زندگی و تصمیم‌های خودمون گفتیم؛ با هم یک کتاب خوب رو مرور می‌کنیم.

یک کتاب ساده و کوتاه و خوبی هست به نام «کلمه‌ای که زندگی شما را تغییر می‌دهد» روش و راه حل ساده و زیبایی برای ساختن زندگی به ما میده. من قبلاً این کتاب رو مطالعه کردم و ازش یادداشت برداشتم، توی این دورهمی با هم این‌ها رو مرور می‌کنیم..

زمان برگزاری دورهمی:

قرار است در هفته‌های پیش‌رو این دورهمی برگزار شود و دوستان علاقمند می‌توانند نسبت به برنامه‌ریزی شخصی خود، در یکی از این هفته‌ها ثبت نام کنند. کلیه‌ی این جلسات یک شکل برگزار خواهد شد و فرقی نمی‌کند که شما کدامیک را انتخاب می‌کنید. فقط ممکن است برخی از این جلسات مهمان ویژه داشته باشیم که در ادامه اعلام می‌شود.

به دلیل محدودیت جا لطفاً قبل از حضور در این جلسه، فقط در یکی از روزهای اعلام شده ثبت نام کنید:سه‌شنبه  ۲۸ – آذر – ۹۶ – ساعت ۱۷:۲۸  ثبت نام کنید  (برگزار شد) سه‌شنبه  ۰۵- دیماه- ۹۶ – ساعت ۱۷:۲۸  (برگزار شد):

هزینه ثبت‌نام:

این جلسه رایگان برگزار می‌شود. تلاش می‌کنم همیشه دورهمی‌های زمان را رایگان برگزار کنم.

آدرس:

تهران – اکباتان فاز دو – بلوک یک (زیرشاخه‌ی یک) – پشت مدرسه‌ی امام خمینی

دوستانی که خارج از شهرک اکباتان هستند می‌توانند با مترو ایستگاه ارم سبز تشریف بیاورند که حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی تا دفتر هست.

آدرس روی نقشه گوگل برای موقعیت‌یابی دقیق:

.

دوستان عزیز شما می‌توانید در کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام هم پیگیر نوشته‌ها و اخبار مربوط به دورهمی‌ها و نشست‌ها و دوره‌های آموزشی باشید. هر کدام از لینک‌های بالا و موارد اعلامی ایرادی داشت، لطفا به من خبر بدهید. با تشکر

دیدن ویدیو معرفی دورهمی در آپارات ..

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

7 thoughts on “دورهمی عصرانه‌ی دوستانه در اکباتان + معرفی و مرور یک کتاب

    • سجاد سلیمانی says:

      سلام عرض ادب
      راستش نه فعلا وقت نمیکنم برگزارش کنم. در صورتی که بخواهم دورهمی ها رو از سر بگیرم حتما در سایتم اطلاع رسانی خواهم کرد

    • سجاد سلیمانی says:

      سلام نسا جان – خیر این روزها این دورهمی ها برگزار نمیشه
      البته من دورهمی های خودم رو به صورت خصوصی‌تر و دایره‌های کوچک‌تر دارم و اگر روزی قرار شد این مدلی برگزار بشه، حتما اطلاع رسانی می کنم

  1. داوود says:

    سلام من تازه با صفحه شما اشنا شدم سجاد جان. یه سفر وبلاگی رو شروع کردم که از محمد رضای عزیز شروع شد مدت ها همونجا موندم و کم کم همراهانش رو هم دربرگرفته از امین ارامش که دومین نفر بود و سپس شهرزاد و حالا شما نفر بعدی رو نمیدونم از کدوم یکی از این وبلاگ ها پیدا میکنم اما از این سفر به شدت راضی ام. چه حیف که این دورهمی رو از دست دادم ایشالله برنامه بعدیتون رو باشم

    • سجاد سلیمانی says:

      سلام داود عزیز، منم از آشنایی با تو خوشحالم و چقدر خوب و با حوصله داری توی مدرسه، کنار معلم مدرسه و بچه‌های همکلاسیت قدم می‌زنی و زندگی می‌کنی، لذت بردم.

      من لیست یکسری از دوستان رو در این آدرس جمع کردم که امیدوارم برات مفید باشه.
      مشتاق دیدارت هستم

  2. شفیعی مطهر says:

    با سلام و سپاس
    اقدام روشنگرانه فرهنگی شما قابل تقدیر است. مراحل ثبت نام تا مرحله پرداخت وجه خوب انجام شد. این مرحله نمی دونم چرا با مشکل روبه رو شد. اگر ممکنه برای افراد ناشی چون من شماره کارتی اعلام بفرمایید.
    ضمنا برای من تماس با تلگرام آسان تر از ایمیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.