تاثیر انتخاب ها و تصمیم های کوچک بر زندگی و سرنوشت ما

انیمیشن | انتخاب ها و تصمیم های کوچک چگونه سرنوشت ما را می سازند؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

وقتی از تغییر و رشد صحبت می‌کنیم، گام‌های کوچک عملی و روزانه مد نظر ماست. من با انقلاب کردن مخالف هستم. فکر نمی‌کنم یک قاعده‌ی مطلوب برای رشد باشد. نمی‌شود یکهو تصمیم بگیریم که از فردا یک لیست از کارها را انجام نمی‌دهیم و یک لیست طولانی دیگر از عادت ها را انجام می‌دهیم. (اگر هم باشد قاعده‌ای برای همگان نیست)

یکی انیمیشن ساده را امروز منتشر می‌کنم که با کارهای کوچک و عادی روزانه، نشان می‌دهد که چگونه در یک بازه‌ی زمانی بلند مدت، می‌تواند تفاوت‌های چشم‌گیری را ایجاد کرد.

با همین این انیمیشن کوتاه را ببینیم:

.

انیمیشن | انتخاب‌های کوچک و کارهای روزانه 

در این قسمت می‌توانید نگاه کنید و یا به رایگان دانلود کنید:

دانلود مستقیم این انیمیشن | ۱۰m

.

آنچه پیش روی ماست، تفاوت دو مدل سبک زندگی است. سبکِ زندگی هر فردی و هر خانواده و جامعه‌ای می‌تواند سرنوشت و دستاورهای او را رقم بزند. اینجا با چند مثال ساده (ورزش، خوراک خوب و انجام کارها) به موضوع پرداخته شده بود، اما اگر خوب‌تر به زندگیِ خودمان دقت کنیم، می‌بینیم که انجام همین کارها بسیار دشوار است. 

اصولا ایجاد تغییرات در سبکِ زندگی، کاری دشوار و زمان‌بر است. اگر یادتان باشد قبلا هم یک فیلم کوتاه از تفاوت دو مدل سبک زندگی (در این آدرس) منتشر کردم که به همین موضوعات پرداخته بود.

خب اگر بخواهیم این عادت‌های خوب را در زندگی‌خودمان ایجاد کنیم، چه روشی وجود دارد؟ من در ادامه یک روش فوق‌العاده اجرایی برای شما دارم که امیدوارم باعث تحولی در زندگی‌تان شود.

.

فیلم کوتاه صحبت‌های من درباره‌ی انتخاب‌های کوچک+مثال

در ویدیوی کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای زیر من از درباره‌ی یکی از تجربه‌های جالب و البته بسیار ریز خودم درباره‌ی «انتخاب‌های کوچک» صحبت کرده‌ام و در نیمه‌های این ویدیو نشسته‌ام و از ابعادِ مختلفی به این مفهوم پرداخته‌ام. پیشنهادِ من این است که وقت بگذارید و این ویدیوی کوتاه را هم مشاهده کنید.

تاثیر انتخاب های کوچک بر زندگی ما + یک مثال از زندگی شخصی

.

چگونه این تغییرات را در زندگی ایجاد کنیم؟

در این قسمت می‌خواهم یا یکی از روش‌های بسیار کاربردی خودم که به همه‌ی دوستانِ زمان‌جو در دوره‌های آموزشی معرفی می‌کنم، آشنایتان کنم. یک روش خوب، ساده، کاملا کاربردی و مفید برای همه کسانی که دلشان می‌خواهد تغییری در زندگی ایجاد کنند و عادت‌های بد و نادرست را کنار بگذارند.

پیشنهاد من روشی است به نام چالش فردی. شما خودتان انتخاب می‌کنید یک برنامه‌ی مشخص را در یک بازه‌ی زمانی مشخص انجام بدهید. جایزه و جریمه و استراحت هم برای آن تهیه و تنظیم شده است. بر روی لینک زیر کلیک کنید، می‌توانید فایل‌های ویدویی و صوتی رایگان اموزش این روش را یاد بگیرید و استفاده کنید:

چالش فردی | چالش شخصی چیست؟

چگونه می‌توانم آن را در زندگی خودم بکار بگیرم؟

.

مطالب مرتبط و پیشنهادی

در این بخش پیشنهاد می‌کنم برخی از مطالب مرتبط با این انیمیشن را که می‌تواند برای شما هم مفید باشد را دنبال کنید و بخوانید:

 سلسله نوشته‌ها و مطالب درباره‌ی نگاه بلند مدت

* مثلا فایل صوتی و نگاه درازمدت و سرنوشت

 معرفی کتاب اثر مرکب – دارن هاردی

 مجموعه‌ی مطالب درباره‌ی تغییر (آهسته و پیوسته)

  .

مطالب مرتبط و پیشنهادی

یک) یک زمانی رفتم مشاوره، بعدش برگشتم دیدم چقدر حرف‌ها و تجربه‌های خوبی درباره‌ی تصمیم‌گیری در زندگی رد و بدل شده است. نشستم و ویدیوی آن را ضبط کردم. در لینک زیر می‌توانی ویدیوی صحبت‌های مرا در حدود ۱۶ دقیقه بشنوی…

فیلم | چگونه تصمیم بگیریم و درست انتخاب کنیم؟ | نکات مهم جلسه مشاوره

مشاوره مشورت - روش تصمیم گیری و انتخاب مفید و درست

.

دو) یکی از روش‌ها و ابزارهای که به دوستان عزیز معرفی کرده‌ام قطب‌نمای زمان است. در واقع یک جهت‌نمایی که در هر کجا باشید می‌تواند در مدیریت زمان شما یاری‌تان کند. 

یکی از بخش‌های بسیار مهم این قطب‌نما، بخش ریزکارهاست که اشاره به همین مفهومی دارد که در این انیمیشن به آن پرداخته شد. توصیه می‌کنم شما نیز با این قطب‌نما آشنا شوید و آن را چاپ کرده و روی دیوار خانه‌تان بچسبانید:

قطب‌نمای زمان

  . برای دیدن همه‌ی فیلم‌ها و ویدیوهای سایت به «تلوزیون زمان» مراجعه کنید. دوره‌های آموزشی مدیریت زمان  |  مشاوره رایگان  | . .

آدرس کوتاه این نوشته:

http://zaman.link/acho

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۰ Average: ۰]

2 thoughts on “انیمیشن | انتخاب ها و تصمیم های کوچک چگونه سرنوشت ما را می سازند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.