00010 آیا زمان فروشی است؟ تیتر

آیا زمان فروشی است؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از بخش‌های مهم سایت «رخ زمان» است که تلاش دارم تصویری درست یا سوال‌انگیز از «زمان» این مفهوم انتزاعی و غیرقابل لمس و حتی غیرقابل درک برای خیلی‌ها، ارائه کنم. در این بخش عکس‌ها و کاریکاتورها و نقاشی‌هایی از زمان را منتشر می‌کنم و البته خودم به عنوان یک عکاس کاملا غیرحرفه‌ای و نابلد، هرکجایی که سوژه‌ای با موضوع زمان پیدا کنم، آن را در آرشیو رخ زمان ثبت می‌کنم.

امروز پس از صرف نهار موقع خروج از رستوران دیدم که بساط ساعت‌ها کنار خیابان پهن است، چند دقیقه‌ای کنار آنها ایستادم، به فروشنده، خودم، رهگذران، جنس و طرح ساعت‌ها دقت می‌کردم و یک سوال اساسی در ذهن من شکل گرفته بود، آیا واقعا اینجا ساعت را می‌فروشند یا زمان را؟ آیا زمان فروشی است؟ 

رخ زمان – عکسی از فروش زمان

رخ زمان-گالری عکس نقاشی : آیا زمان فروشی است؟

.

سوالی که من پرسیده‌ام را از جنبه‌های مختلف می‌توان دید و بررسی کرد، سوال ابهام دارد. برای نمونه آیا کسی که در حال فروختن این ساعت‌هاست، آیا همزمان می‌توان متصور بود که زمان را هم به خریدار می‌فروشد؟ اگر خریداری با استفاده از ساعتی که خریداری می‌کند و در اتاق کار/خانه‌اش نصب می‌کند و به واسطه‌ی آن در بحث زمان خود نظم پیدا می‌کند آیا می‌توانیم بگوییم که زمان را خریده است؟

کسی که از صبح تا شب کارمندی کرده و حقوقی به دست آورده را می‌توان اینگونه متصور شد که عمر و زمانش را در اختیار جامعه (هرجایی که محل کار باشد) داده و به جایش پول گرفته است، وقتی او با آن پول بدست آمده یکی از ساعت‌ها را خریداری می‌کند، می‌توانیم بگوییم که زمانش را معامله است؟

آیا شما هم به زمان حساس هستید؟

شما چه برداشتی از این عکس دارید؟ 

فایل صوتی همین توضیحات

دانلود این فایل صوتی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

3 thoughts on “آیا زمان فروشی است؟

  1. مریم says:

    خب این نگه بان ک میخواد ساعت بخره همین طور ک شما گفتید اگه این ساعت رو مقابل خودش بزاره موقع کار و بهش دقت کنه و ب زمان حساس بشه بعد بخواد از زمانش استفاده کنه میتونه هم زمان خریده باشه هم اون پولی ک بابت ساعت پرداخت کرده چندین برابر رو دوباره ب خاطر استفاده ی درست از زمان ب دست بیاره (چون نگه بانی یه شغل با زمان مرده ی زیاد هست)

    اما همین ساعت رو اگه رو بروش بزاره و فقط نگاه کنه ک چرا ساعت کارش تموم نمیشه علاوه بر از دست دادن زمان اون پولی هم ک برای خرید ساعت داده رو از دست میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.