دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان دانشگاه تهران سجاد سلیمانی

دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان (کارمندان) دانشگاه تهران + یک نکته از روش برگزاری

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هفته‌ی گذشته کلاس «مدیریت زمان» برای کارکنان و اساتید دانشگاه تهران به عنوان یکی از آموزش‌های ضمن خدمت در «مرکز آموزش ضمن خدمت» برگزار شد و در کنار همه‌ی اتفاقات و نکته‌هایی در یک دوره‌ی آموزشی رخ می‌دهد می‌خواهم به یک رویه‌ی خوب در این دانشگاه اشاره کنم.

مرکز آموزش‌های ضمن خدمت دانشگاه تهران - کلاس مدیریت زمان - سجاد سلیمانی . آموزش کارکنان و پرسنل دانشگاه تهران - دوره مدیریت زمان - سجاد سلیمانی .

حق انتخاب با کارکنان است

یکی از کارهای جالبی که مرکز آموزش‌های دانشگاه تهران در پیش گرفته است، دادن حق انتخاب کلاس‌ها به کارکنان و کارمندان است. به این صورت که کارمندان از میانِ کلاس‌های موجود که توسط مرکز انتخاب و برنامه‌ریزی شده است، می‌توانند آزادانه هرکدام از کلاس‌هایی را که دوست دارند، انتخاب کرده و در آن شرکت کنند.

من وقتی که داخل کلاس بودم این موضوع را شنیدم و بسیار خوشحال شدم که این رویه چقدر می‌تواند در بالا بردن انگیزه‌ی برگزاری کلاس، مشارکت بچه‌ها در موضوعات کلاسی و… اثربخش باشد. و همان شد که فکر می‌کنم

خوب گوش می‌کردند، سوال می‌پرسیدند. این دوره در دو جلسه برگزار شد. جلسه‌ی دوم از تمرین‌های انجام شده (شامل دیدن یک فیلمِ جدّی پیرامون تمرکز، فایل‌های صوتی رایگان و….) توسط شرکت‌کنندگان خوشحال بودم و فکر می‌کنم تحت تاثیر همان حقِ انتخابی است که به دوستان داده شده است.

. .

فیلم دیدگاه من قبل از برگزاری کلاس

به گمان من تکنیک‌های مدیریت زمان به اندازه‌ی کافی نمی‌توانند به زمان جویان در دوره‌های آموزشی مدیریت زمان کمک کنند. بر همین اساس من وقتِ بیشتری را صرفِ نگرش و مدلِ ذهنی حرف می‌کنم و عنوان دوره را این می‌گذارم: چه کسی می‌تواند زمان را مدیریت کند؟ چگونه؟

فیلم استوری کوتاه مرا درباره‌ی برگزاری دوره‌ی مدیریت زمان برای کارکنان مشاهده کنید:

.

دانلود این ویدیو

.

بر همین اساس در دوره‌ی آموزشی برگزار شده تلاش کردم دیدگاه‌ها و باروها و پارادایم‌های ذهنی غالب کارکنان را زیر سوال ببرم و نگاهی نو به زندگی، کار و تلاش داشته باشیم.

پیشنهاد می‌کنم این سه مطلب را که مرتبط با این موضوع است نگاهی بیاندازید:

تیتر-۱ پارادایم شیفت چیست؟ (فایل صوتی)

تیتر-۱ معرفی کتاب کار عمیق (به همراه خلاصه‌ی کل کتاب)

تیتر-۱معرفی فیلم سینمایی فوق‌العاده‌ی ویپلش . .

یک نکته‌ی ساده از داخل کلاس

در پایانِ کلاس یک استوری برای صفحه‌ی اینستاگرام خودم گرفتم و نکته‌ای کاربردی اما ساده را خدمت دوستان عزیز معرفی کردم که در این قسمت می‌توانید ویدیو کوتاه آن را مشاهده کنید:

.
.
. .

درخواست برگزاری دوره‌های آموزشی

اگر شما نیز خواهان برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت زمان سازمانی و شرکتی هستید، می‌توانید در این آدرس درخواست خود را ارسال کنید.

  . .

آدرس کوتاه این مطلب:

http://zaman.link/dteh1

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.