مدیریت زمان در روزهای تعطیل و نوروز

فایل صوتی: مدیریت زمان در تعطیلات (نوروز و تعطیلات طولانی)

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیریت زمان دغدغه‌ی امروز همه‌ی ما شده، حتی وقتی عید هست و وارد تعطیلات شده‌ایم. به درخواست برخی از دوستان که تعطیلات عید نوروز ۱۳۹۹ را به خاطر ویروس کرونا به صورت قرنطینه‌ی خانگی می‌گذارنند این فایل صوتی را از LIVE خودم که دیشب در اینستاگرام برگزار کردم خدمت شما هم ارائه می‌کنم..ژ

وقت زیادی از آدم‌ها داخل خانه تلف می‌شود با اینکه هیچ کاری ندارند! خب چرا؟ چه می‌شود که ما این همه برنامه برای خودمان چیده بودیم اما در تعطیلاتی که وقت بسیار زیادی داریم، هیچ کدام را نمی‌توانیم پیش ببریم؟ در این فایل صوتی می خواهم به چنین سوالاتی پاسخ‌های سریع و کوتاهی بدهم.

شنیدن این پادکست از آپارات:

در این بخش میتوانید بشنوید:

محتوای فایل صوتی

در این فایل صوتی که در بالا خدمت شما ارائه کردم، علاوه برهمدلی با عزیزانی که جانشان را به خاطر این ویروس از دست دادند، تاکیدهایی بر لزوم پایبندی به قرنطینه خانگی هم داشتم. در ادامه این شعار خودم را باز هم تکرار کردم:

مدیریت زمان یعنی تلاش برای استفاده بهتر از فرصت زنگی

و باور من این است که همه‌ی ما هر تلاشی که برای مدیریت زمان انجام می‌دهیم در این راهست. (این نوشته‌ی مرتبط مرا می‌توانید بخوانید)

همچنین بر مفهومی دیگری اشاره کردم که تاکید زیادی هم بر روی آن دارم:

مدیریت زمان مثل اثر انگشت است.

این شعار خودم را هم قبلا به صورت فایل صوتی منتشر کرده بودم که می‌توانید در مورش بیشتر بشنوید (اینجا را کلیک کنید)

قانون پارکینسون

موضوع مهم و تاکیدی من قانون پارکینسون بود و اینکه کارها به اندازه‌ی زمانی که داریم کش می‌آیند. راه‌هایی هم برای مقابله با این موضوع در دوران تعطیلات خانگی ارائه کردم.

یکی از بحث‌های بسیار مرتبط با صحبت‌های من «سبک زندگی» است که اگر علاقه دارید اینجا نگاهی به آنها بیاندازید.

انرژی

بحث بسیار مهم دیگر من بود که چند تا روش و تکنیک ساده برای داشتن انرژی بیشتر بیان کردم. به ویژه در مورد کسل شدن و خوابیدن زیاد هم مواردی را مطرح کردم.

مطالب مرتبط با «انرژی» در این آدرس

تکنیک Time Box

از بهترین روش‌های مدیریت زمان داشتن همین بخش‌بندی زمانی است که برای روزهای تعطیل که یکسره با هم هستیم صحبت‌هایی در مورد نحوه‌ی اجرای آن داشتم.

کنترل گوشی موبایل

گوشی تلفن همراه به عنوان وسیله‌ای که به تنهای توانسته است حجم بسیار زیادی از زمان را به غارت ببرد، موضوع صحبت بعدی من بود. چند روش و تکنیک ساده برای کنترل آن و شبکه‌های اجتماعی هم بیان کردم.

مدیریت زمان در هنگام استفاده از موبایل - شبکه های اجتماعی و اینترنت و بازی

مطالب مرتبط با «کنترل گوشی موبایل و مدیریت زمان» را به صورت کامل و بسیار مفصل در این آدرس نوشته‌ام که می‌توانید سری به آن بزنید.

مطالعه کردن و کتاب خواندن + نوشتن

یکی از بخش‌های مهم صحبت‌های من درباره‌ی فرصت مطالعاتی بسیار خوبی است که این روزهای تعطیل به ما می‌دهند. درباره‌ی شروع مطالعه و یادگیری و رشد فردی صحبت‌های شد و دو سه مورد خیلی تاکید داشتم:

  • کتاب‌های مورد علاقه‌ی خودتان را بخوانید.
  • بجای اینستاگرام گردی زیاد (و هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری) روی جستجو کردن در گوگل تمرکز داشته باشید.
  • و صحبت‌های هم درباره‌ی نوشتن و روش‌های آن و تاثیری که می‌تواند روی رشد شخصیتی ما داشته باشد

پیشنهاد می‌کنم برای مطالعه کردن سری به کتابخانه زمان من بزنید. کتاب‌های زیادی را آنجا معرفی می‌کنم.

همچنین اگر علاقمند به نوشتن شده‌اید می‌توانید مجموعه‌ی نوشته‌های مرا در این خصوص در این آدرس پیدا کنید به ویژه یکی از آنها به نام:
فایده و مزیت نوشتن و نویسندگی – چرا و چگونه؟
و همچنین چگونه وبلاگ‌نویسی را شروع کنیم؟

فیلم درمانی

بخش آخر صحبت‌های تمرکز پیدا کرده بودی روی دیدن فیلم‌های خوب تاریخ سینمای ایران و جهان، کمی درباره‌ی فیلم‌درمانی صحبت کردم و سپس توصیه‌هایی که درباره‌ی پیدا کردن و دیدن فیلم‌های خوب داشتم.

همانطوری که خبر دارید من یک بخش بزرگی که هر روز هم به روز می‌شود به نام «فیلم درمانی + آرشیو معرفی فیلم‌های خوب تاریخ سینما» دارم که شما در آن می‌توانید لیست بزرگی از فیلم‌های خوب را پیدا کرده و از دیدن آنها لذت ببرید و البته چیزهای خوبی را یاد بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.